  • 1. Data: 2019-07-24 15:40:27
    Temat: jaki klej i grzebień do gresu 60x60
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam,

    będę układał gres (format 60x60, grubość 1 cm) w
    łazience (najpierw na podłodze). Wylewka (zwykła,
    cementowa) jest idealnie równa, jest ogrzewanie
    podłogowe. Fuga będzie 3 mm.

    Będę to robił pierwszy raz w życiu, więc jest
    trochę wątpliwości. Podstawowe pytanie to jaki
    wybrać klej (z praktycznego punktu widzenia)?
    Ceresit CM17 super flexible będzie ok? I drugie:
    jaka grubość kleju i jaki grzebień? Myślałem o
    grzebieniu 12 mm, nie wiem na jaką grubość kleju
    się to przełoży i jaka być powinna.

    Wiem, że to ogólnie proste nie jest, ale spróbuję
    to zrobić samemu. Jeśli podłoga źle wyjdzie,
    najwyżej ściany oddam fachowcom.

    Pozdrawiam,
    Brunet

  • 2. Data: 2019-07-24 15:47:15
    Temat: Re: jaki klej i grzebień do gresu 60x60
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 lipca 2019 15:41:00 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Wiem, że to ogólnie proste nie jest, ale spróbuję
    > to zrobić samemu.

    Wpisz w google "system poziomowania płytek" Może ułatwi ten pierwszy raz

  • 3. Data: 2019-07-25 02:08:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    brunet.wp pisze tak:

    > Witam,
    >
    > będę układał gres (format 60x60, grubość 1 cm) w
    > łazience (najpierw na podłodze).

    Dlaczego najpierw na podłodze? Coś ci upadnie. Zabrudzisz podłoge.

> [...]
    >
    > Będę to robił pierwszy raz w życiu, więc jest
    > trochę wątpliwości. Podstawowe pytanie to jaki
    > wybrać klej (z praktycznego punktu widzenia)?

    Na bogato ;)

    > I drugie: jaka grubość kleju i jaki grzebień? Myślałem o
    > grzebieniu 12 mm, nie wiem na jaką grubość kleju się to przełoży i
    > jaka być powinna.

    Zawsze miałem tendencje do robienia rzadkiego kleju i cienkiej warstwy.
    Na twardo do wylewki. Nie narzekam.

    > Wiem, że to ogólnie proste nie jest, ale spróbuję
    > to zrobić samemu. Jeśli podłoga źle wyjdzie,
    > najwyżej ściany oddam fachowcom.

    Ściany są trudniejsze podłoga to pikuś. Dasz radę. Smaruj płytki
    gładkim a wylewke grzebieniem. Przyłóz sie do miejsc gdzie ludzie beda
    czesto stać.

    --
    Piter

    Na czym polega remont generalny domu w Anglii?
    Na wymianie wszystkich dywanów.

  • 4. Data: 2019-07-25 08:59:16
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2019 08:47:16 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

    > Wpisz w google "system poziomowania płytek" Może ułatwi ten pierwszy raz

    Lepiej nie wpisywac. Szczegolnie dla plytek na podlodze.
    One maja miec klej na calej powierzchni albo przynajmniej na znakomitej wiekszosci.
    Jak nie, to beda pekac.

    https://www.youtube.com/watch?v=Way5bMh-eYg&t=3s
    Tu to pokazuja z lekkim przekolorowaniem ale dzieki temu widac o co chodzi.

  • 5. Data: 2019-07-25 09:05:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2019 08:59:18 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Lepiej nie wpisywac. Szczegolnie dla plytek na podlodze.
    > One maja miec klej na calej powierzchni albo przynajmniej na znakomitej wiekszosci.

    > Jak nie, to beda pekac.

    Dla płytek w garażu gdzie stawiasz pieniek i rąbiesz drewno to będzie jak piszesz.
    Tak samo dla płytek na zewnątrz
    (tarsay, balkony)
    dla płytek w salonie/łazience gdzie największe obciążenie generuje teściowa w
    szpilkach najważniejsze jest żeby wizualnie było ok a czy klej jest na 100%
    powierzchni czy na 35% znaczenie ma pomijalne.

  • 6. Data: 2019-07-25 09:11:05
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2019 08:41:00 UTC-5 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > się to przełoży i jaka być powinna.
    >
    > Wiem, że to ogólnie proste nie jest, ale spróbuję
    > to zrobić samemu. Jeśli podłoga źle wyjdzie,

    Grzebien dowolny. Ale musisz miec rowne podloze.
    Wiec skup sie na polozeniu rownej wylewki albo ewentualnie jej dotynkowaniu i
    zatarciu abys mial na co klasc te plytki.

    Tu masz pokazane co i jak robic:
    https://www.youtube.com/watch?v=Way5bMh-eYg&t=3s

    Tu pokazuja ile czasu schodzi na szykowanie powierzchni ktora jest rowna a ile na
    samym klejeniu.
    https://www.youtube.com/watch?v=YYI6HjauhEQ
    Prosze zauwazyc ze instruuja jak kleic ale nie pokazuja jak zadbac aby klej byl na
    calej plytce.

    I wazna rzecz. Krzyzyki wtyka sie wystajaco a nie na lezaco.
    https://youtu.be/n3bh0P2KyQI?t=177

    Istotna rada dotyczaca podlogi:
    Jak zamieciesz i odpylisz posadzke a potem polozysz plytki na sucho i leza krzywo to
    juz masz zle.
    Klej niby moze lekko dopomoc zniwelowac roznice ale nie uczyni cudow. Mozna uratowac
    1-2mm (rzuc zapalke pod dowolna plytke i zobacz jak sie sytuacja zmienia) ale nie
    uratujesz krzywej posadzki. I jak sie nie znasz to raczej nierownosci poglebisz niz
    wyrownasz.

    Sciany sa w praktyce latwiejsze. Bo nie musza byc idealnie przyklejone. To na podloge
    upadaja przedmioty i sie po niej chodzi. Plytki na scianach tylko wygladaja i nie
    przenosza obciazen czy udarow, tam mozesz oszukiwac na grzebieniu ile ci sie podoba.
    Ryzykujesz tylko ze mrowki czy inne robale tamtedy moga wedrowac jak pokpisz sprawe.

    Jak masz sciany nietrzymajace katow to lepiej ukladac plytki skosnie. Wiecej mozna
    oszukac optycznie.

  • 7. Data: 2019-07-25 09:17:27
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lipca 2019 02:06:00 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    szpilkach najważniejsze jest żeby wizualnie było ok a czy klej jest na 100%
    powierzchni czy na 35% znaczenie ma pomijalne.

    Jak se tam stryjenka woli.
    Jak plytka za 15 lat popeka to moze i bedzie rozrywka zeby ja wykuc i wymienic o ile
    sie zachowalo pare zapasow.
    No chyba ze polozymy tak kiepsko ze cala odejdzie, wtedy bedzie latwiej.

    Jak kto lubi...

  • 8. Data: 2019-07-25 09:28:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 lipca 2019 09:17:29 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Jak se tam stryjenka woli.
    > Jak plytka za 15 lat popeka to moze i bedzie rozrywka zeby ja wykuc i wymienic o
    ile sie zachowalo pare zapasow.

    Po raz kolejny zacytuję Kogutka- "Polak jak się nie zmęczy w robocie to myśli ze
    zapłata mu się nie należy"
    To co piszesz to książkowo jest ok ale warto tak robić w warsztacie czy drewutni(do
    rąbania drewna)
    W salonie mam od 11 już chyba lat położone płytki na najtańszy klej(Mapei majster czy
    jakoś tak) Pod płytkami podłogówka, klej wg murartorów nie nadaje się na podłogówkę a
    płytki pękać nie chcą

    > No chyba ze polozymy tak kiepsko ze cala odejdzie, wtedy bedzie latwiej.
    >
    > Jak kto lubi...

    Od kilku lat mam cichą nadzieje że facet co kładł płytki w moim salonie kiepsko je
    położył i ze klej słabo trzyma
    Nadzieję mam dlatego ze własnie od kilku lat żona mnie coraz bardziej mobilizuje żeby
    płytki wywalić(bo fugi się brudzą) i panele podłogowe położyć.
    Pewnie w tym roku mnie zmobilizuje na tyle ze to zrobię i mam tylko nadzieję ze warto
    było kopic najtańszy klej i przy demontażu łato całość odejdzie od wylewki.

  • 9. Data: 2019-07-25 09:39:02
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 25 Jul 2019 00:28:18 -0700, Kris wrote:
    > To co piszesz to książkowo jest ok ale warto tak robić w warsztacie czy
    > drewutni(do rąbania drewna)

    Naprawdę rąbiesz drewno w pomieszczeniu? Nie przyjemniej (i zdrowiej!) na
    powietrzu, przed wiatą? Poza tym co za sens wylewać beton do drewutni?
    Pomijam fakt, że drewutnia w ogóle nie powinna być pomieszczeniem, bo
    nikt nie lubi palić mokrym drewnem.

    > Od kilku lat mam cichą nadzieje że facet co kładł płytki w moim salonie
    > kiepsko je położył i ze klej słabo trzyma

    Dobre kleje do płytek są liczone tak, aby płytki się trzymały ale
    jednocześnie klej puszczał bezproblemowo przy kontakcie z Boschem.
    Przynajmniej tak pisali producenci klejów, kiedy studiowałem naklejki z
    puszek w Castoramie kilkanaście lat temu.

    > Pewnie w tym roku mnie zmobilizuje na tyle ze to zrobię i mam tylko
    > nadzieję ze warto było kopic najtańszy klej i przy demontażu łato całość
    > odejdzie od wylewki.

    Wbrew intuicji może się okazać, że tani klej dużo mocniej trzyma od
    drogiego.

    Mateusz

  • 10. Data: 2019-07-25 10:36:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 24.07.2019 o 15:40, brunet.wp pisze:

> [...]
    > grzebieniu 12 mm, nie wiem na jaką grubość kleju się to przełoży i jaka być

    Jeśli wylewka jest - jak piszesz - idealnie równa, to układanie płytek
    na niej jest bułką z masłem. Grzebień do kleju powinien mieć ząbki tej
    wysokości, by po mocnym dociśnięciu płytki rowki zlewały się, tworząc
    jednolitą, cienką warstwę kleju. Płytkę smarujesz oddzielnie całkowicie
    cienką warstwą kleju i dociskasz mocno do grzebienia na podłodze. Nic
    nie regulujesz - poza fugą - bo o równą płaszczyznę ma zadbać równa
    podłoga i selekcja płytek przed robotą. Pamiętaj o starej stolarskiej
    zasadzie: klej najlepiej trzyma, gdy go ni ma. A teraz nie ma złych
    klejów wielkich producentów.