  • 1. Data: 2014-07-03 23:23:30
    Temat: jakie drzwi wejsciowe?
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    wiam
    Panowie mam zamiar kupic dzwi wejsciowe zewnetrzne do domu i teraz pytanie
    jakie?
    sosnowe czy debowe? debowe 150zl netto drozsze
    male okieno 3 szybowe P4

    metalowe wszyscy odradzaja

    nad drzwiami jest daszek wiec woda lac sie az tak bardzo nie bedzie -
    wejscie do domu od zachodu.
    zalezy mi na utrzymaniu ciepla w domu
    rozpietosc cenowa od 3000 do .... zł

    na co zwrocic uwage?

  • 2. Data: 2014-07-03 23:27:31
    Temat: Re: jakie drzwi wejsciowe?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 lipca 2014 23:23:30 UTC+2 użytkownik Marcin Ł napisał:

    > Panowie mam zamiar kupic dzwi wejsciowe zewnetrzne do domu i teraz pytanie
    > jakie?
    > sosnowe czy debowe? debowe 150zl netto drozsze

    Podejrzanie niska roznica w cenie, nawet bym sie nie zastanawial i bral
    debowe. W przypadku moich drzwi roznica w cenie wynosila dobrych kilka
    stow (jak nie tysiak :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-07-03 23:40:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-03 23:23, Marcin Ł pisze:

    > metalowe wszyscy odradzaja

    Dlaczego odradzają?

    Dobre metalowe są za 2-2.5 tysiąca. Co usprawiedliwia wydanie
    dodatkowych tysięcy na drewniane?

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-07-04 06:28:17
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    .pl...

    >Dlaczego odradzają?

    >Dobre metalowe są za 2-2.5 tysiąca. Co usprawiedliwia wydanie dodatkowych
    >tysięcy na drewniane?

    A jak w nich zrealizowano izolacje cieplna?

  • 5. Data: 2014-07-04 08:45:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-04 06:28, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A jak w nich zrealizowano izolacje cieplna?

    Jakkolwiek by nie była - czy to jest jedyny argument przeciwko takim
    drzwiom? Bo jeśli tak, to ekonomicznie zupełnie nieuzasadniony. Drzwi
    mają izolacyjność termiczną podobną do dużego okna.

    --
    MN

  • 6. Data: 2014-07-04 09:32:49
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > rozpietosc cenowa od 3000 do .... zł
    >
    > na co zwrocic uwage?

    gwarancje, renomowanego producenta, okucia - ilosc? Opinie na sieci?

    Przyklad - debowe, ciezkie jak... wypaczyly sie szybko (szczeliny) a
    dodatkowo opadly na zawiasach (jakies marne, malo ich) przez co zamek zle
    dziala bo nie pracuje w odpowiednich plaszczyznach. To przyklad z domu gdzie
    kiedys mieszkalem a sasiedzi sie zgadali ze chca nowe drzwi. Jakis no name
    za chora kase. Szkoda pisac o czlowieku ktory je zamawial.

    Na wandala i tak jaka roznica, rozwali zamek. Czy debowe maja po 4-6
    wypustow blokujacych drzwi jednym obrotem klucza? No raczej trudno o taki
    mechanizm, nie wiem moze robia to i w drewanianych.

    Zlodziej i tak idzie tylnymi drzwiami albo oknem od ogrodu. Wydaj malo a
    reszte na zabezpieczneia elektroniczne.

    W domu ktory budowala rodzina dali drzwi PCV, tez opadly a sa lekkie ale
    beda reklamowac. Latwo sie montuje np elektrozamek czy kontaktron, sa puste
    w srodku. Alarm z dojazdem w 10-15 miniut i ubezieczenie wystarczy. Debowe
    sa max ciezki i szybko ci opada i bedzie klops. Te PCV maja wiele jezykow
    blokujacych ktore wysuwaja sie po banalnym obroceniu jednego klucza do
    calych drzwi.

  • 7. Data: 2014-07-04 09:47:41
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    .pl...

> [...]

    >drzwiom? Bo jeśli tak, to ekonomicznie zupełnie nieuzasadniony. Drzwi mają
    >izolacyjność termiczną podobną do dużego okna.

    Chyba, że są metalowe. Drewniane myślę, że są skuteczniejsze od okna.
    Oprócz ucieczki ciepła grzybek w okolicach mile widziany, oblodzenie :P (no
    może lekka przesada z tym lodem).

  • 8. Data: 2014-07-04 10:45:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 lipca 2014 09:32:49 UTC+2 użytkownik forestdumb napisał:

    > w srodku. Alarm z dojazdem w 10-15 miniut i ubezieczenie wystarczy. Debowe
    > sa max ciezki i szybko ci opada i bedzie klops.

    Wszystko zalezy od montazu i samych drzwi - mam debowe z CAL'a z
    porzadnymi antywlamaniowymi zamkami - kosztowaly 6k i mam je juz prawie
    5 lat - zero problemow, nic nie opada, uszczelki dolegaja idealnie, zamki
    pracuja swietnie. Mocowane sa do pogrubianej oscieznicy na trzech solidnych
    zawiasach. Tez mialem opory do drzwi drewnianych - dlatego wybralem
    znane, firmowe, cenione i drogie - moglem kupic u lokalnego stolarza
    za 3k ale wtedy moze rzeczywiscie wystepowalyby zjawiska o ktorych piszesz:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-07-04 12:05:26
    Od: AA <c...@g...com>

> [...]
    > jakie?
    > sosnowe czy debowe? debowe 150zl netto drozsze

    Kompozytowe (z włokna szklanego).

    Mam u siebie z 4 lata drzwi Vikkinga, ciepłe, ładne, nie rysują się, nie obijają, nie
    odkształcają (jedyne co, to drewniana framuga pracuje na zimę i trzeba zawiasy 2x w
    roku podregulować).

    Cena: o ile dobrze pamiętam, 2700 za prosty model. Teraz googlarka pokazuje drożej,
    ale nie wiem, za ile faktycznie da się to kupić.

    Oprócz Vikkinga robią to jeszcze Polskone, Madix i paru innych producentów.

    pozdr
    AA

  • 10. Data: 2014-07-04 12:09:52
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    CAL tez byl brany pod uwage przez osobe ktorej drzwi PCV opisywalem. Tak w
    ogole to drzwi tak wymierzyli ze sa za wysokie tj za nisko lataja nad
    podloga - hacza o plaski dywanik.

    CAL mial chore ceny, elektrozamek (50zl za markowy) kosztowal u nich 500..
    w drewnianych trzeba ryc oscieznice chyba by to zamocowac (gwarancja), moze
    sa to uniwersalne okucia jak w tych PCV? Zobacz u siebie czy nie ma takich
    mocowan (otowory) juz fabrycznie? W PCV sa... kosztowaly cos 1500 ? Nie wiem
    ile ale malo. Wygladaja jak drewniane z 1m, blizej widac spawy PCV itd.

    Chodza ladnie (poza tym ze opadly ale tam jest regulacja, nie bawilem sie w
    to bo sa na gwarancji). Sam dodalem elektrozamek za 50zl, kontaktron i
    bedzie wejscie na szyfr (proba wylamania drzwi = alarm, nie do obejscia
    przez dresiarza prymitywa). Oscieznica jest z profilu stalowego w PCV i jest
    pusta w srodku (zaleta do prowadzenia kabli od kontaktronu), same drzwi 2
    uszczelki i ocieplane (nie zagladlaem do srodka), szyba w srodku. Moze lekko
    tandetne ale cena... 4500 mniej do CAL, robi DUZA roznice, za to jest TV 55"
    i to najnowszy ze sredniej polki.

    Z tylu maja drzwi gerdy, slabe :( metalowe ale prog, nie dociskaja dobrze do
    uszczelki, ogolnie troche tandetne ale tez podobna cena.

    Solidne drzwi jak kogos stac to kto zabroni? Ale czy jest sens? Zlodziej sie
    nie pcha glownymi drzwiami a nawet jak to sa zabezpiecznia elektroniczne i
    monitoring posesji + sluzba ochrony no i ubezieczenie domu rzecz jasna.

    Podsumowujac nie ma sensu wydawac masy kasy, jak ktos ma to nie bronie a jak
    ktos liczy kazde 10zl to niech sie 10x zastanowi nad takimi mega masywnymi
    drzwiami. Absolutnie nie od lokalnych cwaniakow stolarzy bo nie zrobia
    dobrze, nie ma gwarancji - z kim sie uzerac, nie wpuszcza zamkow z 4
    wypistami blokujacymi itd. CAL moze byc , jak kogos stac na taki luksus
    (przypomnam ze z debiny nie robia bram segmentowych, a te sie wywaza do gory
    podnisnikem samochodowym 5 ton uniesie to i drzwi czy brame z korzeniami
    wyrwie, ale jest kontaktron i PIR dualny, tego cwaniaczek nie obejdzie :)