  • 11. Data: 2011-05-16 11:56:35
    Temat: Re: jakie rolety do okien: zintegrowane vs. nadrpożowe
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    dół skrzynki roletowej jest mostkiem, z zewnątrz do skrzynki wlatuje
    szczeliną rolety -20 , i dotyka sie z ramą okna, jesli nie z powietrzem
    wenątrz domu. Chyba ze czegos nie widze dobrze, fotki kiepskie.

    skrzynak nie nachodzi na całą ramę okna, zachodzi max 1cm na rame okna,
    reszta to styropian nic nie wieje, na tej zasadzie to rowniez mozna
    powiedziec, ze rama okna jest mostkiem termicznym.

  • 12. Data: 2011-05-16 12:06:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > skrzynak nie nachodzi na całą ramę okna, zachodzi max 1cm na rame okna,
    > reszta to styropian nic nie wieje, na tej zasadzie to rowniez mozna
    > powiedziec, ze rama okna jest mostkiem termicznym.

    no bo przecież jest :) Ze schematu podanego przez quenta wynika - rewelacji nie ma -
    mostki są.

    b.

  • 13. Data: 2011-05-16 12:08:42
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > http://www.powanna.com.pl/photos/dom/system_integro.
    gif

    o właśnie cos takiego podobnego mam

    Wcześniej w bloku miałem rewizję wewnątrz, dmuchało zimą z rewizji, które
    były wewnątrz o mostkach juz nie wspomnę, cała roleta była mostkiem
    termicznym

    niby wewnatrz 2cm styropianuu było, które nic nie dawało, bo po prostu wiało
    z rolety. Jak juz uszczelnilem swoimi sposobami, to od dołu i tak była zimna
    obudowa rolety.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-05-16 12:14:53
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > no bo przecież jest :) Ze schematu podanego przez quenta wynika -
    > rewelacji nie ma - mostki są.

    Pomiędzy murem/nadprożem a skrzynką rolety można dać więcej styroduru.
    Mostki w tym systemie są chyba najmniejsze. Dodatkowo sama opuszczona roleta
    jest zimą też jakaś tam blokadą przed ucieczką ciepła przez szyby, także
    jest to jakiś balans dla mostka wynikającego z montażu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2011-05-16 13:14:53
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    no bo przecież jest :) Ze schematu podanego przez quenta wynika - rewelacji
    nie ma - mostki są.

    no tak, ale nie mozna porownac rolet z rewizją na zewnąrz, z rewizją
    wewnątrz
    jedne i drugie uzywałem.

    w przypadku tych drugich czepiajac sie mostku, i pisząc, ze montowalem rolet
    bo
    mają mostek to lekka przesadza jesli ktos to uznal za glowny powod, ale to
    moje zdanie :)

  • 16. Data: 2011-05-16 13:40:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > rolet bo
    > mają mostek to lekka przesadza jesli ktos to uznal za glowny powod, ale to

    A ja się zastanawiam po co wogóle rolety w domku jednorodzinnym. Przed
    włamaniem nie chronią prawie wcale. Przed "podglądaczami" niby chronią ale
    jak ktoś tak posadowił dom na działce że z ulicy widac co w sypialni robi to
    już jego problem. Ja o roletach nawet przez chwilę nie myślałem, zadnych
    kabli do ich sterowania nie planowałem itp. po prostu te urzadzenia sa dla
    mnie zbyteczne. Kina czy ciemni fotograficznej z domu tez nie chciałem robic
    więc po prostu nie widziałem sensu spuszczania jakiś rolet na noc.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2011-05-16 14:19:08
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 16-05-2011 o 15:40:07 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > urzadzenia sa dla mnie zbyteczne. Kina czy ciemni fotograficznej z domu
    > tez nie chciałem robic więc po prostu nie widziałem sensu spuszczania

    Prawdę mówiąc zupełnie się nad tym nie zastanawiałem - zadziałał u mnie
    instynkt stadny :) Przedyskutuję dzisiaj sprawę z połowicą - może coś
    mądrego uradzimy.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2011-05-16 14:36:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-16 15:40, Kris wrote:
    > A ja się zastanawiam po co wogóle rolety w domku jednorodzinnym.

    Podczas wichury mam cisze.
    Podczas gradu wole zasunąć albo jakiejś mega wichury mam pewność, że mi
    szyb nie wytłucze jakiaś gałąź.
    Latem idealne do zachowania miłego chłodku w domu.
    Jeśli słońce razi - można zasunąć lekko, nie koniecznie całkiem.
    Jeśli potrzeba całkowitej ciemności - sen popołudniami albo kino domowe.
    Chroni przed wścibskimi zza okna - nie znoszę zasłon czy tam firan.

    Jednym słowem, ja bez rolet nie wyobrażam sobie już :-)

  • 19. Data: 2011-05-16 14:39:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 15:40, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > A ja się zastanawiam po co wogóle rolety w domku jednorodzinnym.

    Chyba głównie po to żeby w lecie się osłonić przed słońcem a zimą w
    nocy zasłonić nieco ucieczkę ciepła?

    L.

  • 20. Data: 2011-05-16 14:44:16
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Jeśli potrzeba całkowitej ciemności - sen popołudniami albo kino domowe.
    > Chroni przed wścibskimi zza okna - nie znoszę zasłon czy tam firan.

    własnie miałem to dopisać
    dodatkowo nie muszę wstawać z kanapy zmęczony po pracy, dowolną roleta
    można sterować pilotem
    albo centrala alarmową, albo telefonem zdalnie.

    pozdrawiam