    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
    Date: Sat, 9 Oct 2010 09:10:59 +0200

    > Dość ciekawa sprawa - dom ocieplasz z głową, do tego
    > masz OBECNIE! jedno tańszych źródeł ciepła, tak więc
    > TEORETYCZNIE rzecz biorąc nie musisz kombinować by
    > możliwie jak najbardziej "izololować się". Jednak
    > nie możesz przewidzieć czy np. "Unia" nam nie raczy
    > zaordynować podatku od nazwijmy to umownie "niezbyt
    > Dość ciekawa sprawa - dom ocieplasz z głową, do tego
    > masz OBECNIE! jedno tańszych źródeł ciepła, tak więc
    > TEORETYCZNIE rzecz biorąc nie musisz kombinować by
    > możliwie jak najbardziej "izololować się". Jednak

    Wiesz domu ja sam nie buduję i niestety wpływu wiekiego nie mam.
    Jednakże kazałem trochę dołożyć ocieplenia , bo to co było w standardzie to
    było "minimum" a stwierdziłem że koszt dopłaty (2000zl) nie był aż tak
    wielki , a sądzę że zwiększenie ocieplenie na podłodze o 2cm , na ścianach o
    3cm i na suficie o 5cm powinien być warty dopłaty ...
    Jednakże wiem że dom ten ciężko będzie nazwać energooszczędnym bo budowany
    jest z tanich podzespołów i "prostych" rozwiązań ...
    Ale tylko na to mnie było stać ...

    > Podsumowując, z powodów opisanych powyżej..
    > Przy dopłacie 6000 do 3 szybowych z K=0,5 bardzo długo
    > bym się zastanawiał, lecz przy dopłacie tylko 1700 do
    > 3 szybowych z K=0,7 zdecydowanie krócej, i raczej bym
    > będąc na Twoim miescu się na to zdecydował.

    Dopłata do okien k=0,5 według mnie nie wchodzi zupelnie w rachubę ...
    Sądzę że dopłacając 2000zł na polepszenie ocieplenia ścian,sufitu i podłogi
    otrzymam wyższy zysk energetyczny.

    W przypadku przeszklenia około 14m2 powierzchni oszczędnosci pomiędzy 0,7 a
    0,5 sądzę że były by marginalne i nie zauważalne ...

    Więć jak już to okna 3-szybowe o k=0.7 , tyle że no właśnie ...

    Sądzę że developer zamiast okien 6 komorowych oferuje okna 5 komorowe ...
    W umowie są okna 6-komorowe (ale bez żadnego opisu jaki profil o jakim k i
    itd) , ale patrząć na ofertę firmy Veka okna 6-komorowe to najdroższy profil
    i rozwiązania firmy Veka ...
    Dodatkowo 6-komorowce Veki są w standardzie 3 szybowe i mają do wyboru k=0,7
    i k=0,5 ... (profil 90mm)
    A 5-komorowe mają w standardzie 2-szyby k=1.0 a w opcji 3 szyby i k=0,7 ...
    (profil 70mm)

    Ale i tak nie zmienia faktu że dopłata do "prawdziwych" 6-komorowców
    5000-6000zł (o k=0.5) to lekka przesada ...

    Z tego co wyczytałem okna 3-szybowe są cichsze. Mimo że będę mieszkał w
    cichej okolicy (wieś) może tak ciche okna się moga przydać. Nigdy nie
    wiadomo czy sąsiad nie kupi sobie psa ...

    Być może takie okna też lepiej będą sobie radziły ze skraplaniem pary wodnej

    Muszę jeszcze przemyśleć , ale chyba koszt 1400-1700zł nie jest aż tak
    "szokujacy" , ale z drugiej strony to około 2 tony ekogroszku lub kasa by ta
    została wydana na urządzenie domu ;)