  • 1. Data: 2010-10-08 18:10:02
    Temat: k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Poprosiłem firmę budowlaną (developera) ile bym musiał dopłacić do okien 3
    szybowych k=0.5.

    Zadzwoniłem do mnie wykonawca i powiedział że montują okna na profilu Veka.
    W umowie mam że okna są 6-komorowe. Z tego co widziałem są to okna 2-szybowe
    o k=1.0.
    Choć lekko wątpie że okna jakie oferuje są to okna 6-komorowe ...

    Dziś zadzwonił do mnie wykonawca i powiedział że dopłata do okien
    3-szybowych k=0,7 to około 1500-1700zł.
    Do okien 3 szybowych k=0,5 aż około 5-6 tys zł (podobno inny profil i itd
    ...).

    Dom nie będzie super oszczędny. Ściany to suporeks 25cm + styropian 15cm.
    Dach nie będzie ocieplony , bo poddasze będzie nie wykorzystane do celów
    mieszkalnych.
    Strop będzie miał 20cm wełny.

    Dom i tak będzie troszkę cieplejszy niż "standardowo" bo kazałem zwiększyć
    trochę ocieplenie (ściany z 12cm na 15cm , podłoga z 8cm na 10cm , strop z
    15cm na 20cm).

    Po wyliczeniu wyszło mi że okien będzie około 14m2.

    Czy warto dopłacać 1500-1700zł do okien 3-szybowych ?

  • 2. Data: 2010-10-08 18:14:20
    Temat: Re: k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Czy warto dopłacać 1500-1700zł do okien 3-szybowych ?

    Ja bym w to nie wchodził... zdaje się, że będziesz miał ogrzewanie na
    ekogroszek...?
    Jeśli tak, to różnicy w kosztach ogrzewania nie odczujesz, a co za tym
    idzie inwestycja ma małe szanse na zwrot w sensownym czasie.

  • 3. Data: 2010-10-08 18:22:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Paź, 20:10, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Czy warto dopłacać 1500-1700zł do okien 3-szybowych ?

    A jaka okolica? Okna 3 szybowe dosc drastycznie zmniejszaja halas. Sam
    mam pakiet dwuszybowy ale p4, czyli de facto szyb jest 3, tylko dwie
    sa klejone, a pomiedzy nimi kilka warstw folii. Okna sa SUPER ciche -
    a zestaw trzyszybowy powinien chyba byc jeszcze bardziej cichy :) Nie
    slysze deszczu, burzy, szczekajacych psow i tak dalej. Absolutna cisza
    w domu! :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-10-08 19:45:29
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >a zestaw trzyszybowy powinien chyba byc jeszcze bardziej cichy :) Nie
    >slysze deszczu, burzy, szczekajacych psow i tak dalej. Absolutna cisza

    Spokojna okolica ...
    Wieś , kilka kilometrów od miasta.
    Nowo budowane malutkie osiedle domków.

    Niedaleko kilka jezior , dużo lasów ;)
    Cisza i spokój ...

  • 5. Data: 2010-10-08 19:46:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > Jeśli tak, to różnicy w kosztach ogrzewania nie odczujesz, a co za tym
    > idzie inwestycja ma małe szanse na zwrot w sensownym czasie.

    Tak będzie ekogroszek + dodatkowo do "dogrzewania" kominek .

  • 6. Data: 2010-10-08 22:40:01
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    /// Kaszpir /// wrote:

    [ciach opis sytuacji]

    > Czy warto dopłacać 1500-1700zł do okien 3-szybowych ?

    Dość ciekawa sprawa - dom ocieplasz z głową, do tego
    masz OBECNIE! jedno tańszych źródeł ciepła, tak więc
    TEORETYCZNIE rzecz biorąc nie musisz kombinować by
    możliwie jak najbardziej "izololować się". Jednak
    nie możesz przewidzieć czy np. "Unia" nam nie raczy
    zaordynować podatku od nazwijmy to umownie "niezbyt
    ekologicznych źródeł ciepła", zaś koszty dotychczas
    taniego ekogroszka sporo nie odpalą w górę.

    Podsumowując, z powodów opisanych powyżej..
    Przy dopłacie 6000 do 3 szybowych z K=0,5 bardzo długo
    bym się zastanawiał, lecz przy dopłacie tylko 1700 do
    3 szybowych z K=0,7 zdecydowanie krócej, i raczej bym
    będąc na Twoim miescu się na to zdecydował.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 7. Data: 2010-10-09 07:10:59
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > TEORETYCZNIE rzecz biorąc nie musisz kombinować by
    > możliwie jak najbardziej "izololować się". Jednak

    Wiesz domu ja sam nie buduję i niestety wpływu wiekiego nie mam.
    Jednakże kazałem trochę dołożyć ocieplenia , bo to co było w standardzie to
    było "minimum" a stwierdziłem że koszt dopłaty (2000zl) nie był aż tak
    wielki , a sądzę że zwiększenie ocieplenie na podłodze o 2cm , na ścianach o
    3cm i na suficie o 5cm powinien być warty dopłaty ...
    Jednakże wiem że dom ten ciężko będzie nazwać energooszczędnym bo budowany
    jest z tanich podzespołów i "prostych" rozwiązań ...
    Ale tylko na to mnie było stać ...

> [...]
    > 3 szybowych z K=0,7 zdecydowanie krócej, i raczej bym
    > będąc na Twoim miescu się na to zdecydował.

    Dopłata do okien k=0,5 według mnie nie wchodzi zupelnie w rachubę ...
    Sądzę że dopłacając 2000zł na polepszenie ocieplenia ścian,sufitu i podłogi
    otrzymam wyższy zysk energetyczny.

    W przypadku przeszklenia około 14m2 powierzchni oszczędnosci pomiędzy 0,7 a
    0,5 sądzę że były by marginalne i nie zauważalne ...

    Więć jak już to okna 3-szybowe o k=0.7 , tyle że no właśnie ...

    Sądzę że developer zamiast okien 6 komorowych oferuje okna 5 komorowe ...
    W umowie są okna 6-komorowe (ale bez żadnego opisu jaki profil o jakim k i
    itd) , ale patrząć na ofertę firmy Veka okna 6-komorowe to najdroższy profil
    i rozwiązania firmy Veka ...
    Dodatkowo 6-komorowce Veki są w standardzie 3 szybowe i mają do wyboru k=0,7
    i k=0,5 ... (profil 90mm)
    A 5-komorowe mają w standardzie 2-szyby k=1.0 a w opcji 3 szyby i k=0,7 ...
    (profil 70mm)

    Ale i tak nie zmienia faktu że dopłata do "prawdziwych" 6-komorowców
    5000-6000zł (o k=0.5) to lekka przesada ...

    Z tego co wyczytałem okna 3-szybowe są cichsze. Mimo że będę mieszkał w
    cichej okolicy (wieś) może tak ciche okna się moga przydać. Nigdy nie
    wiadomo czy sąsiad nie kupi sobie psa ...

    Być może takie okna też lepiej będą sobie radziły ze skraplaniem pary wodnej

    Muszę jeszcze przemyśleć , ale chyba koszt 1400-1700zł nie jest aż tak
    "szokujacy" , ale z drugiej strony to około 2 tony ekogroszku lub kasa by ta
    została wydana na urządzenie domu ;)

  • 8. Data: 2010-10-09 08:19:58
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Poczytałem sobie ten artykuł:

    http://www.oknotest.pl/1/news/artykuly/okna-energoos
    zczedne-czy-to-sie-oplaca.php

    Załóżmy że w standardzie są okna o k=1.0 -5 komorowe , więc powinny mieć
    one parametry jak Aluplast
    Ideal 4000 lub Energeto 4000 ...

    Za te które bym dopłacił o k=0.7 mogą powiedzmy mieć energooszczędność
    zbliżoną do Energeto 4000 (choć na pewno będą mieć trochę niższą , bo
    Energeto to wyższa półka i 6-komorowe o profilu 85mm i bez bez metalowych
    ramek).

    U mnie będzie około 14m2 okien + jeszcze jedno na poddaszu , ale go nie
    liczę bo poddasze będzie niemieszkalne.

    Tam zostało zrobione porównanie strat ciepła w przypadku okna 1.8m2 ...

    W przypadku grzania węglem w przypadku standardowego okna 2-szybowego k=1.1
    (5komór) wychodzi 24,5zł a w przypadku "wypasionych" 3szybowców o k=0.7
    wynosi 16,15zł.
    Różnica wychodzi więc około 8zł. Jednakże są to okna z wysokiej półki i moje
    by tak super parametrów nie miał by , więc zakładamy 7zł dla jednego okna o
    powierchni 1.8m2 ..

    Jako że u mnie będzie około 14m2 , więc wychodzi mi oszczedność około 55zł
    rocznie w stosunku do okien 2 szybowych k=1.0 ...

    Więc dopłata "zwróci" się mi za okolo 25-30 lat ...

    No chyba że coś źle liczę :-<

  • 9. Data: 2010-10-09 09:00:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Paź, 10:19, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:
> [...]
    > rocznie w stosunku do okien 2 szybowych k=1.0 ...
    >
    > Więc dopłata "zwróci" się mi za okolo 25-30 lat ...

    No nareszcie. Czytam watek i mi sie brwi podnosza ze mimo dostania
    prawie wszystkich danych nikt nie liczy.

    A liczenie jest prymitywne, na pozimie 5 klasy podstawowki!

    Widze ze powyzej nie liczysz tylko podpierasz sie artykulem wiec
    napisze jak sobie zgrubnie policzyc.

    Bierzesz powierzchnie calkowita okien. Traktujesz cale okno jako
    material o danym k (U).
    Liczysz sobie roznice temperatur (zalozenie ze przez 3 miesiace masz
    non stop -10 na zewnatrz a 20 wewnatrz) i z tego wyliczasz ile ciepla
    ucieka w te 3 miesiace.

    Czyli na 1 m2 wychodzi:
    1W/m2 * (3*30*24)[h]=2160Wh
    Mnozysz razy roznice temperatur (30stopni)
    daje to jakies 62kWh.

    Czyli w ciagu roku masz straty (duzo zawyzone zalozenia) jakies 62kWh
    co w pradzie (50gr/kWh) wynosi 30zl/m2.

    Jak urwiesz z tego te 30% (k=0.7) to zaoszczedzisz rocznie na m2 okna
    jakies 12zl. a okno kosztuje cie te 1000zl drozej (za m2). splacac sie
    bedzie 100lat :)
    W praktyce to co wyciagnales z artykulu jest bardziej realne ale
    powyzej masz przyklad jak liczyc.

    Wniosek: nie oplaca sie. Jak takie okno sie sypnie masz sporo w plecy.

  • 10. Data: 2010-10-09 09:19:54
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Jak urwiesz z tego te 30% (k=0.7) to zaoszczedzisz rocznie na m2 okna
    >jakies 12zl. a okno kosztuje cie te 1000zl drozej (za m2). splacac sie
    >bedzie 100lat :)

    Ceny jakie podał mi developer za ile kupuje okna to:

    Okna standard 2 szybowe veka k=1.0 - 6200zł
    Okna standard 3 szybowe veka k=0,7 (ten sam standard co wyżej , tylko
    "opcja" 3 szybowa) - 7600
    Okno 6-komór , profil 90mm , trzyszybowe k=0,5 okolo 11-12tys zł ...

    W rachubę wchodziła tylko dopłata do k=0,7 , bo dopłacic 5-6 tys to byla by
    głupota ...

    Jednakże nawet dopłata 1400-1700zł to nie mało i po wyliczeniu , być może
    bardzo pesymistycznym wyszło mi 25-30lat. Moze optymistycznie było by to
    15-20lat , no chyba że moje obliczenia są zle ...

    To może okna trójszybowe mają jakies zalety za które warto dopłacić ?

    Pytam bo nie chciałbym później żałować że nie dopłaciłem , ale z drugiej
    strony dopłacać za cos co nie da żadnych wymiernych zysków też mija się z
    celem ...