  • 1. Data: 2010-10-08 17:41:55
    Temat: prawdziwie mocny klej
    Od: Mamut <c...@g...com>

    witam
    Do sklejenia mam zawias w laptopie (nie do kupienia).
    Próbowałem poxipolu ale po 10h od sklejenia i przy pierwszej próbie
    wytrzymalościowej po prostu odłamał sie przy leciutkim nacisnieciu
    palcem - jednym słowem badziewie mocne tylko w reklamie. Ktoś zna
    jakis dobry klej. Tworzywo to chyba aluminium lub podobny stop. Dość
    spora powierzchnia połączenia, czysta i nawet zazębiająca sie wiec
    dobry klej powinien sobie poradzić. Jest to cześć zawiasu nie narazona
    na największe naprężenia i dlatego licze że ma szanse to zrobić klejem.

  • 2. Data: 2010-10-08 19:10:38
    Temat: Re: prawdziwie mocny klej
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > dobry klej powinien sobie poradzić. Jest to cześć zawiasu nie narazona
    > na największe naprężenia i dlatego licze że ma szanse to zrobić klejem.
    Nie chcę Cie martwić ale nie ma takich klejów. Daj gdzieś zdjęcie tego elementu.
    Bez zdjęcia określenie sposobu naprawy jest niemożliwe.

  • 3. Data: 2010-10-08 19:14:00
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

> [...]
    > dobry klej powinien sobie poradzić. Jest to cześć zawiasu nie narazona
    > na największe naprężenia i dlatego licze że ma szanse to zrobić klejem.

    cóż, jedyny klej jaki może pomóc to 'jakiś' epoksydowy (poxipol też jest
    epoksydowy, ale akurat w takich zastosowaniach się słabo sprawdza, ze
    względu na rodzaj i ilość wypełniaczy). Kluczowe jest dobre
    przygotowanie powierzchni -staranne odtłuszczenie (czystym acetonem albo
    amoniakiem), zmatowienie tuż przed klejeniem i solidne ściśnięcie (być
    może mały, modelarski ścisk) w trakcie utwardzania. Z krajowych miałem
    dobre doświadczenia z klejem epoxy "dragon", z zagranicznych z
    'aralditem' tzw. półelastycznym, ale możliwości jest mnóstwo.
    Tym niemniej bez dodatkowego wzmocnienia (np. malutką śrubką albo -jeśli
    się da- przez owinięcie włóknem szklanym czy węglowym) połączenie długo
    nie wytrzyma. Nawet najlepszy klej dobrze przenosi wyłącznie siły
    ścinające, a zawias podlega powtarzalnym naprężeniom wielokierunkowym, i
    to czasem dynamicznym. Spróbuj zastanowić się nad wzmocnieniem złącza.

  • 4. Data: 2010-10-08 19:25:47
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> wrote in message

    Nie lepiej poszukać w serwisie firmowym kompa z całą obudową - są przecież
    np. zjarane?

  • 5. Data: 2010-10-08 21:42:48
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

    http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=7

    http://www.ekwasek.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=236

  • 6. Data: 2010-10-09 00:16:19
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-10-08 19:41, Mamut pisze:
> [...]
    > dobry klej powinien sobie poradzić. Jest to cześć zawiasu nie narazona
    > na największe naprężenia i dlatego licze że ma szanse to zrobić klejem.

    Poxipol jest dobry do klejenia dwóch różnych nieplastikowych elementów -
    zobacz co klei, na opakowaniu opis :P

    Ty potrzebujesz klej do tworzywa ale jakiego tworzywa, to ktoś kto się
    zna może Ci o tym powiedzieć. Najlepiej idź do firmy, gdzie tną i
    sprzedają plexi, zazwyczaj mają takie firmy wiedzę o klejach typowo do
    tworzyw.

  • 7. Data: 2010-10-09 07:27:54
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 8 Paź, 19:41, Mamut <c...@g...com> wrote:
    > witam
    > Do sklejenia mam zawias w laptopie (nie do kupienia).

    jak nie do kupienia, to może do zrobienia
    odkręć ten zawias, sklej jakąś kropelką tymczasowo i zrób odlew z
    żywicy, co i jak, to się dowiesz na forach modelarskich, tam też
    dowiesz się, gdzie kupić potrzebne materiały niekoniecznie w hurtowych
    ilościach...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-10-09 19:21:31
    Od: "Krzysztof" <k...@t...pl>

    . Tworzywo to chyba aluminium lub podobny stop.
    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

  • 9. Data: 2010-10-10 21:33:50
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-10-09 21:21, Krzysztof pisze:
    > . Tworzywo to chyba aluminium lub podobny stop.
    > /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

    Zginęło mi w toku myślowym, chodziło o tworzywo sztuczne składające się
    z polimerów syntetycznych.

  • 10. Data: 2010-10-11 08:00:27
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Udało mi się zamówić zawiasy (można kupić tylko komplet dwóch) poniżej
    100zł więc zrezygnuje z klejenia.
    Próbowałem jeszcze jednego kleju ale wszystko to słabe jest. Miejsce
    łączenia naprawdę dobrze umyłem i wyczyściłem. Pęknięcie nie jest w
    miejscu gdzie występuje naprężenie przy otwieraniu i zamykaniu tylko
    bliżej miejsca mocowania do konstrukcji laptopa ale i tak nie ma szans
    to wytrzymać.
    Te kleje to niestety tylko w reklamie do czegoś się nadają.