  • 11. Data: 2010-10-09 09:28:19
    Temat: Re: k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Jak urwiesz z tego te 30% (k=0.7) to zaoszczedzisz rocznie na m2 okna
    >jakies 12zl. a okno kosztuje cie te 1000zl drozej (za m2). splacac sie
    >bedzie 100lat :)

    trochę nie rozumiem tego wyliczenia ...

    U mnie bedzie około 14m2 okien (liczę całe okna z mocowaniem)

    Do wszystkich okien (14m2) musiałbym dopłacić do opcji 3-szybowej k=0.7
    około 1400-1700zł.

    Więc dopłata do 1m2 okna to około 100-122 zł.

    Wyszło mi w wersj pesymistycznej (nie wiem po ile był liczony węgiel
    (ekogroszek) , nie liczyłem podwyżek cen) że okna by mi się zwróciły po
    25-30latach ..
    Jednakże może źle policzyłem ...

  • 12. Data: 2010-10-09 11:07:55
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Trzech szyb nie warto, bo każda szyba zabiera światło i musiałbyś dać większą
    powierzchnię okien co wyjdzie na to samo.

    -----

    | Poprosiłem firmę budowlaną (developera) ile bym musiał dopłacić do okien 3
    szybowych

  • 13. Data: 2010-10-09 11:20:05
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Paź, 11:28, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Wyszło mi w wersj pesymistycznej (nie wiem po ile był liczony węgiel
    > (ekogroszek) , nie liczyłem podwyżek cen) że okna by mi się zwróciły po

    No, w koncu napisales ze ta doplata to do wszystkch okien a nie do
    sztuki :)
    Te m2 dobrze liczysz.
    W rezultacie jesli to doplata tych 120zl do m2 to zwroci sie w 10 lat.
    Moze warto ale moim zdaniem sredni biznes.
    3 szybowe okna moga byc cichsze ale juz 2 szybowe sa dosyc ciche wiec
    nie wiem czy ma sens.
    Ale moge ci dolozyc do zloba sugestie zamocowania rolet zewnetrznych.
    One nie tylko halas tlumia, i troche ocieplaja (imo lepiej niz
    dodatkowa szyba ale cyferki na to nie mam) ale i sa jakims
    zabezpieczeniem na wypadek wlamania.
    No i na zaslonach mozna zaoszczedzic :) U mnie nie ma zaslon tam gdzie
    sa rolety. Jak przychodzi wieczor i trzeba zapalic swiatlo to sie
    rolety spuszcza.

  • 14. Data: 2010-10-09 11:30:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Te m2 dobrze liczysz.
    >W rezultacie jesli to doplata tych 120zl do m2 to zwroci sie w 10 lat.

    A widziałeś moje wyliczenia ?
    Mi wyszło niestety że te 1400-1700zł dopłaty zwróci mi się dopiero po
    25-30latach ...
    Ale może źle policzyłem ????

    >Ale moge ci dolozyc do zloba sugestie zamocowania rolet zewnetrznych.
    >One nie tylko halas tlumia, i troche ocieplaja (imo lepiej niz

    Szczerze mówiąc nie chce rolet zewnętrznych. Nie są one w żaden sposób
    antywłamaniowe (ich sforsowanie zajmuje chwilę) a koszt rolet i montażu jest
    spory ...
    Wolę rolety wewnętrzne i firanki ...
    Dodatkowo rolety zewnętrze musialby by być na silniki i sterowane , bo nie
    wyobrażam sobie codzienie kilka razy latać po domu i otwierać i zamykać i
    zapewne skończyło by się tak jak u moich znajomych gdzie rolety są nonstop
    ... nieużywane , bo nikt nie pamieta aby je pozamykać i nikomu się nie chce
    A sterowanie + elektronika sterująca to następny duży koszt ...

    Ja za właściwości pseudo antywłamaniowe to szkoda mi kasy i ... okien ...

    Wolę rolety materiałowe + firanki ...

    A dom będzie na wsi i chciałbym coś przez okna widzieć a nie czuć się jak w
    bunkrze ...

    >No i na zaslonach mozna zaoszczedzic :) U mnie nie ma zaslon tam gdzie
    >sa rolety. Jak przychodzi wieczor i trzeba zapalic swiatlo to sie
    >rolety spuszcza.

    Co to za oszczędność?
    ładne firanki to koszt kilkudziesięciu złotych od okna , rolet materiałowych
    podobna kwota ...

    A koszt rolet zewnętrznych to koszt kilku-kilkunastu tysięcy złotych ...

  • 15. Data: 2010-10-09 14:02:30
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    ptoki wrote:

> [...]
    > W rezultacie jesli to doplata tych 120zl do m2 to zwroci sie w
    > 10 lat. Moze warto ale moim zdaniem sredni biznes.

    [Ciach]

    W pełni podpisuje się pod Twoimi wyliczeniami, poza
    drobnym ale istotnym detalem że kwota o której mowa
    to dopłata do jednej sztuki okna, lecz do _zestawu_,
    co jak widzę sam zauważyłeś w kolejnej wiadomości.
    To było po pierwsze..

    Po drugie:
    Z Twoich wyliczeń wychodzi zwrot inwestycji w czasie
    około 10 lat. Ale.. nośniki energii cały czas idą w
    górę, czy to prąd, czy gaz, czy nawet węgiel. Z dość
    dużą dozą prawdopodobieństwa (to gdybanie, ale jakby
    patrzeć na tendencje długoterminową, to jednak jakieś
    podstawy ma) można spodziewać się średniego wzrostu
    cen nawet do ~10% na rok, a docelowo do co najmniej
    zwrównania cen z cenami w UE.
    Co zasadniczo może skrócić moment zwrotu nakładów.
    Takie założenie przyjmowałem sugerując rozważnie
    okien o wkładzie z K=0,7

    Po trzecie: dobrze wykonane okna (zakładając że wkład
    okaże się szczelny) są nie do zdarcia. Osobiście mam
    kontakt z oknami z 1998r(Oknoplast Kraków) którym nic
    nie jest z technicznego punktu widzenia pomimo wielu
    lat eksploatacji.

    Po czwarte: jeśli za lat N okaże się że ceny energii
    wzrosły, a przez okna wtedy wylatywac będzie sporo
    pieniędzy, to ich wymiana nie będzie prostym hopsiup
    o kosztach takiego zabiegu nie pisząc. Co oznaczało
    by "płacz i płać"..

    Podsumowując:
    formalnie przyznaję racje Twoim wyliczeniom oraz
    wnioskom z nich płynących, co nie zmienia tego że
    i tak z powodów wskazanych wyżej bym głosował za
    dopłatą do K=0,7. Z wyborem okien jest podobnie
    niemiła do jednoznacznego określenia sprawa jak z
    wyborem grubości warstwy docieplenia stryopianem
    o zadanym współczynniku.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 16. Data: 2010-10-09 16:10:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    podłącze sie do tego wątku - ja w zasadzie jestem zdecydowany dać okna
    trójszybowe k=0,7. Dajcie namiary na jakis producentów. Okna mają być pcv i
    zwykłe białe.

    b.

  • 17. Data: 2010-10-09 18:02:54
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > dopłatą do K=0,7. Z wyborem okien jest podobnie
    > niemiła do jednoznacznego określenia sprawa jak z
    > wyborem grubości warstwy docieplenia stryopianem

    Moment moment bo się pogubiłem ...

    Moje wyliczenia wyszło że rocznie zaoszczedzę na ogrzewaniu około 50zł ,
    czyli zwrot dopłaconej kwoty 1400-1700zł to w wariancie pesymistycznym
    25-30lat ...

    A to duża różnica ...

    Mi wyszło 25-30lat a koledze niby 10lat ...

    Bo jeśli dopłata do okien zwrócila by się w okresie mniejszym niż 10lat to
    ma to jaki sens , ale jeśli miałbym czekać 20-30lat to zapewne szybciej okna
    się ... rozpadną ...

  • 18. Data: 2010-10-09 19:21:32
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-08 20:10, /// Kaszpir /// pisze:
    > Witam !
    >
    > Poprosiłem firmę budowlaną (developera) ile bym musiał dopłacić do okien
    > 3 szybowych k=0.5.

    Możesz rozważyć cieplejsze okna w pomieszczeniach, w których planujesz
    wyższą temperaturę (np. łazienka). Straty zależą od k i różnicy temperatur.

    M.

  • 19. Data: 2010-10-09 19:39:44
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-10-2010 o 11:19:54 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > Okna standard 3 szybowe veka k=0,7 (ten sam standard co wyżej , tylko
    > "opcja" 3 szybowa) - 7600
    > Okno 6-komór , profil 90mm , trzyszybowe k=0,5 okolo 11-12tys zł ...
    >
    > W rachubę wchodziła tylko dopłata do k=0,7 , bo dopłacic 5-6 tys to byla
    > by głupota ...
    >
    > Jednakże nawet dopłata 1400-1700zł to nie mało i po wyliczeniu , być
    > może bardzo pesymistycznym wyszło mi 25-30lat. Moze optymistycznie było
    > by to 15-20lat , no chyba że moje obliczenia są zle ...
    >
    > To może okna trójszybowe mają jakies zalety za które warto dopłacić ?
    Wg mnie nie warto, przez to mże mają o 50% wiecej szkła są ciężkie i dość
    szybko opadają na zawiasach i się przez to ciężko zamykają.
    Poza tym przypilnuj aby ci szczelnie styropian przykleili i dziur nie
    łatali
    klejem tylko pianką, pilnuj mostków bo przez jeden możesz więcej ciepła
    stracić
    niż zyskasz na lepszych oknach.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2010-10-10 19:25:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Paź, 13:30, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > A widziałeś moje wyliczenia ?
    > Mi wyszło niestety że te 1400-1700zł dopłaty zwróci mi się dopiero po
    > 25-30latach ...
    > Ale może źle policzyłem ????

    moje wyliczenia sa powyzej. Wiec mozesz sobie je zweryfikowac i
    ewentualnie poprawic wartosci jakie tam umiescilem. Liczylem koszt
    energii elektrycznej wiec na pewno trzeba sobie skorygowac jak liczysz
    wegiel albo gaz.

    > Szczerze mówiąc nie chce rolet zewnętrznych. Nie są one w żaden sposób
    > antywłamaniowe (ich sforsowanie zajmuje chwilę) a koszt rolet i montażu jest
    > spory ...
    Ale forsowanie jest hałaśliwe. W sensownej okolicy to pomaga. Ale nie
    twierdze ze to ich glowna cecha.

> [...]
    > ... nieużywane , bo nikt nie pamieta aby je pozamykać i nikomu się nie chce
    Eee tam. U mnie robi sie to 2x na dobe. raz rano raz wieczorem. Nie
    jest upierdliwe. Podobnie duzo czasu pochlania zaslonienie/odslonienie
    okna.

    > A sterowanie + elektronika sterująca to następny duży koszt ...

    ee tam...

    > A dom będzie na wsi i chciałbym coś przez okna widzieć a nie czuć się jak w
    > bunkrze ...
    > W nocy? i co tam widzisz? :) W miescie w wiezowcu widoki moga byc niezle ale w
    zarosnietej wsi? :)

    > Co to za oszczędność?
    > ładne firanki to koszt kilkudziesięciu złotych od okna , rolet materiałowych
    > podobna kwota ...

    Pranie, wieszanie itp. Nie mam zaslon a jeden zestaw to zgrubsza
    30-100zl w zaleznosci od rodzaju...

    > A koszt rolet zewnętrznych to koszt kilku-kilkunastu tysięcy złotych ...
    ja kupilem za chyba 600zl/szt.