eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.? › Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Date: Mon, 17 Sep 2018 12:07:06 +0200

    W dniu 17.09.2018 o 10:53, marios pisze:
    > Gdyby udało mi się w miarę sensownie spuścić wodę z układów, pozostaje
    > wejście i licznik WU spod fundamentu.
    U siebie w czasie budowy (która trwała 5 lat) radziłem sobie w ten
    sposób, że wytłaczałem kompresorem wodę z odcinka licznik - przyłącze,
    tak, że w rurze i liczniku miałem tylko powietrze. Warunek jest taki,
    żeby zawór był idealnie szczelny. Wytrzymało 5 zim bez problemu. Długość
    odcinka od domu do przyłącza na ulicy to ok 10 m.
    Nie wiem, jak tam ju Ciebie, bo teraz podobno musi być zawór
    antyskażeniowy, czyli zwrotny i nie wiem, czy on puści cokolwiek "pod
    prąd", żeby wytłoczyć wodę.

    > Pomyślałem o kablu grzewczym, jest tego do wyboru do koloru, ceny dosyć
    > spore, no ale chyba nie potrzebuje tego dużo - 1-2-4 m.
    To dobry pomysł, tylko kup przewód samoregulujący np. taki:
    https://www.emultimax.pl/pl/p/Przewod-grzejny-samore
    gulujacy-ESR-40Wm-EX-na-metry/754

    > 4. Czy warto próbować przedmuchać układ (hmm trzeba będzie rozkręcić
    > śrubunki na początku) kompresorem jakimś tanim 50L (kompresora nie mam,
    > może kupię), bo mam wątpliwości czy rury 1/2" można sensownie
    > przedmuchać małym kompresorem.
    Przedmuchać zdecydowanie warto. Tutaj istotny jest mocny "dmuch",
    ciśnienie nieważne. Może nawet wystarczy przedmuchać odkurzaczem, jak
    masz taki z podłączeniem od tyłu.

    > Zakładam że szambo 6m3 nie zamarznie grzane gruntem od dołu? Czy
    > koniecznie opróżnić (nie zaglądałem jeszcze ile jest)?
    Szamba nie mam, to się nie wypowiem.
    Jacek