  • 11. Data: 2014-05-29 14:01:06
    Temat: Re: kanaliza a przydomowa oczyszczalnia.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 maja 2014 13:44:15 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Ale czy to się na pewno opłaci? Oczyszczalnia kosztuje
    > pewnie z 10 koła w sumie, czy za ścieki aż tyle się
    > płaci że to się zwróci w sensownym czasie?
    U mnie ścieki to cos koło 3zł.
    3 osobowa rodzina miesięcznie zużywa wody ok12m3
    10000zł/3zł/12m3/12miesięcy=23,14lat.
    Zwrot po 23latach. U mnie w życiu bym się na to nie zdecydował tym bardziej że syf
    zostaje w obrębie działki.

  • 12. Data: 2014-05-29 14:16:42
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 29 May 2014 03:01:24 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):

    > Czy gmina moze skutecznie zakazac/zablokowac stawiania POS na posesjach obok
    ktorych idzie kanalizacja gminna?
    > czy tez byc moze nie, a ekologicznosc obu rozwiazan jest wpisana w ustawy
    nadrzedne, zrownana w prawie i miejscowe plany zagospodarowania nic tu nie maja do
    gadania?
    > nie znam sie na prawie, wiec moje pytanie moze byc niescisle, no ale wiecie przeca
    ocb.

    Napiszę Ci jak to u nas było.
    Jak załatwialiśmy kwity od lokalnych wodociągów to wpisali nam szambo
    właśnie z tej racji, że drodze obok ma pójść miejska kanalizacja.
    Tak samo jak robiłem projekty branżowe to architek umieścił w projekcie
    szambo właśnie z racji tej kanalizacji - ma być podobno jakiś mus, który
    każe w przypadku kanalizy obok podłącznie się do niej bezpośrednio, a w
    przypadku planowanej jej położenie - szambo.

    Ostatecznie okazało się, ze plany były błędne i nie będzie kanalizacji -
    stąd załatwiamy zmianę na POSia, ale to inna historia.

    --
    Franc

  • 13. Data: 2014-05-29 14:26:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Thursday, May 29, 2014 1:54:27 PM UTC+2, Marcin N wrote:
    > 10k to chyba cena z panią do polerowania zbiornika tej oczyszczalni.
    > Myślę, że 5-6 tys spokojnie wystarczy.

    Kolega robił rok temu, długo szukał i kombinował bo każdy
    chce oszczędzić. Z projektem, baniakiem, montażem i innymi
    duperelami wyszło mu coś pod 12.

    L.

  • 14. Data: 2014-05-29 15:06:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-05-29 13:42, a...@g...com pisze:

    > taki pkt tam znalazlem:
    >
    > 10) w przypadkach braku mozliwosci podłaczenia do gminnej sieci kanalizacyjnej
    dopuszcza sie mozliwosc odprowadzenia sciekow zgodnie z obowiazujacymi przepisami do
    osadnikow bezodpływowych lub przydomowych oczyszczalni sciekow.

    > calosc to chyba to:
    > www.static.gieraltowice.pl/download/attachment/6265/
    tekst-pzp.doc

    > jak to rozumiec? przy nie_braku czyli jak rura w drodze - zakaz?

    Piszesz do lokalnej instytucji zajmującej się ściekami o wydanie
    warunków technicznych przyłączenia do kanalizy.

    Tam Ci za ok 100-200 pln napiszą jak masz to zrobić.
    --
    Pete

  • 15. Data: 2014-05-29 17:42:49
    Od: "JanT.KRK" <J...@g...com>

    W dniu 2014-05-29 12:01, a...@g...com pisze:
> [...]
    nadrzedne, zrownana w prawie i miejscowe plany zagospodarowania nic tu nie maja do

    Niestety ale może zakazać jeśli ujmie to w planie zagospodarowania
    przestrzennego - obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania jest aktem
    prawa miejscowego bezwzględnie obowiązującego - wszelkie pozwolenia na
    budowę (np.) są udzielane (tzn.: nie można odmówić wydania zgody na
    budowę) tylko dlatego, że są zgodne z tym planem - nigdy nie można się
    powoływać na inny przepis (nawet wyższy rangą).

  • 16. Data: 2014-05-29 17:48:43
    Od: a...@g...com

    > powoywa na inny przepis .

    No ok. Plan lezy kilka wpisow wyzej, z tego co tam pisze to ze tak i zakazuje
    a nizej ze nie i nie zakazuje, tzn z par. 30 wynika ze mozna ostawic to co ma sie
    aktualnie....
    zreszta sam zobacz. nie wiem juz o co chodzi...

  • 17. Data: 2014-05-29 23:04:03
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 maja 2014 13:54:27 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > 10k to chyba cena z paniďż˝ do polerowania zbiornika tej oczyszczalni.
    >

    > My�l�, �e 5-6 tys spokojnie wystarczy.

    Za 5 tysięcy to są "eko-szamba". Oczyszczalnie kosztują od 15 tysięcy zł.

  • 18. Data: 2014-05-30 07:46:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-29 23:04, slavo65 pisze:

    > Za 5 tysięcy to są "eko-szamba". Oczyszczalnie kosztują od 15 tysięcy zł.

    Możliwe, że się pomyliłem.
    A na czym polega to "eko"? Zbiornik rozpuszcza się po 20 latach?

    --
    MN

  • 19. Data: 2014-05-30 08:05:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 maja 2014 23:04:03 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    > Za 5 tysięcy to są "eko-szamba". Oczyszczalnie kosztują od 15 tysięcy zł.

    Chyba u Ciebie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2014-05-30 08:07:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 maja 2014 14:26:27 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Kolega robił rok temu, długo szukał i kombinował bo każdy
    > chce oszczędzić. Z projektem, baniakiem, montażem i innymi
    > duperelami wyszło mu coś pod 12.

    http://allegro.pl/oczyszczalnia-biologiczna-vh4-i425
    7327165.html
    pozdr.