    From: wolim <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kominek i dym
    Date: Thu, 14 Jan 2010 02:46:43 -0800 (PST)

    On 14 Sty, 09:19, "na102" <g...@P...FM> wrote:
    > Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w
    wiadomościnews:710787c0-0fd9-4718-928f-24b6202eb418@
    u41g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]
    > rurami kończy sie  destrukcją komina po pewnym czasie,a działa to tak że
    > zimą gdy spaliny trafiają w odcinek zimnej chłodzonej rury następuje
    > wykraplanie sie na niej tego czego kominy nie lubią :( Więc co z tego ze
    > wstawisz kawałek rury kwasoodpornej ,jej nie zeżre kwas ale komin poniżej
    > juz tak.
    > Drugą ważną rzeczą którą możesz poprawic to to ze jeżeli masz dłuższy
    > odcinek komina nie idący w mieszkaniu to on się schładza i następuje spadek
    > ciągu kominowego ,warto więc by komin był ocieplony.

    Komin mam systemowy - z wkładem ceramicznym i ocieplony. U góry
    fabrycznie kończy się takim mankietem kwasoodpornym (patrz tutaj:
    http://waszdach.pl/images/ibf/kom_cl25.gif)

    Ten mankiet wystaje jakieś 15-20 cm ponad komin. Chciałem go
    przedłużyć o dodatkowe 20-30 cm i na tym zamontować strażaka.

    Niestety, nie mam możliwości podnieść całego komina, bo i tak jest w
    tej chwili wysoki i boję się, że przy dużych wichurach mógłby się
    przewrócić. A i tak, mimo, że kazałem zrobić komin nieco wyżej niż w
    projekcie, nie wystaje on ponad kalenicę. Robił go chyba jakiś
    projektant amator.

    Pzdry,
    /\/\\/\/