    From: QUATTRO <q...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kominek wentylacyjny do kanalizy
    Date: Sun, 15 Oct 2017 15:46:38 +0200

    W dniu 17-10-14 o 14:05, KIKI pisze:

    > Odpowietrzenie nie jest przeciw smrodowi ale po to żeby nie bulgotało w
    > rurach i nie robiły się korki powietrzne...

    doprecyzuję, jest ono po to aby po pierwsze primo:
    przewód kanalizacyjny był odpowietrzony z różnych niebezpiecznych gazów,
    aby się nie gromadziły (co wcześniej podano)

    po drugie primo: aby nie było bulgotań i zasysań wody z syfonów (w
    miskach klozetowych, umywalkach, odprowadzeniach brodzików i wanien)

    po trzecie primo: aby nie było zasysań wskazanym jest aby końcowe 150 cm
    przewodu odpowietrzającego było min 50 mm szersze od nominalnej grubości
    pionu kanalizacyjnego, tu znajduje się ta rezerwa powietrza nie
    pozwalająca na powstanie tych jak to nazywacie powietrznych korków
    zasysających, ponadto winniście sprawdzić jaka będzie odległość wylotu
    rury odpowietrzającej od okien pomieszczeń mieszkalnych

    po czwarte primo: myślę że gość który rozwinął wątek powinien się
    zastanowić czy priorytetem jest u niego rodzinna tradycja i swojszczyzna
    , czy zdrowe i nieśmierdzące powietrze w pomieszczeniach