  • 21. Data: 2010-07-04 07:53:09
    Temat: Re: kompresor
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i0octf$lo7$1@node1.news.atman.pl...

    > Do napędu pistoletu lakierniczego zupełnie się nie nadaje. Do pistoletu i
    > do narzędzi pneumatycznych nie nadaje się nawet taki typowy kompresor z
    > marketu za 250-400 zł ze zbironikiem o poj 24 litry. Z 50 litrowym
    > zbiornikiem można już powolutku coś tam polakierować, ale do narzędzi to
    > nadal nędza. Do takich zastosowań potrzebny jest wydajny kompresor ze
    > 100-200 litrrowym zbiornikiem.

    O widzisz, to teraz już mam pogląd na to, jaki kompresor do czego jest
    potrzebny, dzięki.

    J.

  • 22. Data: 2010-07-04 08:00:02
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Aby dopompować napompowane już koła - pompuje się szybciej niż takim 12
    > woltowym kompresorkiem made in China podłączanym do gniazda zapalniczki.
    > Pompuje się bezpośrednio z komprespora.

    A i jeszcze jedno - gdybym chciał sobie zorganizować taki kompresor z
    agregatu lodówkowego:
    - czy ma znaczenie to, na jaki czynnik agregat kupię? Tak czy tak pompowane
    będzie powietrze, ale nie wiem, może te nowe, na używane zamiast freonu
    największe ekologiczne oszustwo świata mają jakieś uszczelnienia źle
    współpracujące z powietrzem?
    - czy wziąć pierwszy lepszy agregat od pierwszej lepszej lodówki, czy też
    można szukać czegoś, co będzie dwa razy bardziej wydajne od przeciętnej, nie
    wiem, agregatu od zamrażarki, czy od duuużej lodówki... jest tu jakieś
    sensowne przełożenie z jednego na drugie? Logicznie rzecz biorąc musi być
    (większa lodówka -> większej mocy agregat -> wydajniejsza sprężarka), ale
    wolę spytać.

    J.

  • 23. Data: 2010-07-04 08:40:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jackare napisal:
    > Do napędu pistoletu lakierniczego zupełnie się nie nadaje. Do pistoletu i do
    > narzędzi pneumatycznych nie nadaje się nawet taki typowy kompresor z marketu
    > za 250-400 zł ze zbironikiem o poj 24 litry.

    Hm, to w zasadzie DO CZEGO taki mały kompresor się nadaje?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2010-07-04 09:30:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > (większa lodówka -> większej mocy agregat -> wydajniejsza sprężarka), ale

    Jedź na pierwsze z brzegu zlomowisko i wybierz najwiekszy kompresor jaki
    mają. Sprawdz tylko podłączajac pod prad czy dział. Ja takim kompresorek
    koła od przyczep rolniczych poompowałem swego czasu.Za kilka złotych musisz
    kupic tylko wąż z koowko do pompownia kół i heja.

    Kris

  • 25. Data: 2010-07-04 09:45:30
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > (większa lodówka -> większej mocy agregat -> wydajniejsza sprężarka), ale

    Nie ma znaczenia na jaki czynnik była lodówka. Pomiędzy tłokiem a cylindrem nie
    ma żadnego, z wyjątkiem oleju, uszczelnienia. Szczelność uzyskiwana jest poprzez
    wielkość luzu. Dlatego nie można brać nowego agregatu bo się bardzo szybko
    zatrze. Stary z samochodowym filtrem od paliwa jest praktycznie niezniszczalny.
    Weź pierwszy lepszy, na złomie kupisz za kilka złotych, i sobie wypróbuj.

  • 26. Data: 2010-07-04 09:47:39
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > koła od przyczep rolniczych poompowałem swego czasu.Za kilka złotych musisz
    > kupic tylko wąż z koowko do pompownia kół i heja.

    Zawór bezpieczeństwa jest jeszcze potrzebny. Jak byś zapomniał wyłączyć to
    traktor by pofrunął przy pęknięciu opony w której jest 20 atmosfer.

  • 27. Data: 2010-07-04 10:24:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zatrze. Stary z samochodowym filtrem od paliwa jest praktycznie
    > niezniszczalny.
    > Weź pierwszy lepszy, na złomie kupisz za kilka złotych, i sobie wypróbuj.
    A do czego ten filtr? Gdzie go podlaczałes?. bo ja mam juz kilka lat agregat
    od lodówki jako kompesor bez zadnego filtra.tylko węzyk z koncówka do
    pompowania nałozony na jednej z rurek kompresora i działa juz kilka lat.
    A jak przestanie to na złomoisku wymienie na sprawny, im bez róznicy byle
    sie wga zgadzała;))

  • 28. Data: 2010-07-04 15:40:54
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > A jak przestanie to na złomoisku wymienie na sprawny, im bez róznicy byle

    Na ssaniu ten filtr. Żeby kurz nie leciał do środka i nie mieszał się z olejem.
    Jak używany sporadycznie to nie potrzebny. Zwykły filtr od paliwa. Taka puszka z
    plastiku z wkładem filtrującym w środku. Łatwo podłączyć bo ma dwie końcówki do
    wężyków. Przy okazji jest trochę ciszej.

  • 29. Data: 2010-07-04 18:22:37
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > plastiku z wkładem filtrującym w środku. Łatwo podłączyć bo ma dwie
    > końcówki do
    > wężyków. Przy okazji jest trochę ciszej.

    Heh, byłem przekonany, że chodzi raczej o traki duży filtr z odstojnikiem
    użyty jako odolejacz (tak, wiem, odolejacz opisałes wyżej, jeden drugiemu
    nie szkodziłby), a jako filtr ssawny już zdążyłem sobie wymyślić użycie
    filtra z półmaski p/pyłowej, takiego nakręcanego na namordnik.

    A z innej beczki: taki agregat, tak jak kij ma dwa końce. Czy drugi koniec
    agregatu dałoby się użyć jako źródło podciśnienia? Nie chodzi mi o próżnię
    wysokiej jakości, raczej o techniczne podciśnienie do zastosowań typu
    rozlutownica, czy odsysanie brudów (oczywiście po drodze separator).

    J. (z wizją szpitalnych gniazd "air" i "vacuum" w ścianie nad stołem
    warsztatowym ;-) )

  • 30. Data: 2010-07-05 07:08:48
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Hm, to w zasadzie DO CZEGO taki mały kompresor się nadaje?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    Do przedmuchiwania (czyszczenia), do pompowania kół w samochodzie, do
    aerografu, do pompowania, piłek, materacy i innych dmuchanych zabawek itp
    --
    Jackare