  • 61. Data: 2016-06-13 12:33:25
    Temat: Re: legionella
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-13 o 10:55, Budyń pisze:

    > nigdy nie było kłopotu takiego zatem nie mam zamiaru rozwiazywac nieistniejących
    problemów.

    Jak Ci nie przeszkadza to zaden problem. Dla mnie 60-65C to jednak sporo
    za duzo w wylewce.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2016-06-13 12:38:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co pisac ze musi skoro nie musi. Doswiadczenie jest miara poznania swiata.
    Teemometry teraz tanie, wystarczy zmierzyc zeby wiedziec ze na dole bedzie zimna woda
    a na gorze goraca.

  • 63. Data: 2016-06-13 12:47:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-13 o 10:58, masti pisze:

    > tam gdzie się boję mam założone termostaty.
    > A w pozostałych miejscach i tak sobie wyregulujesz zwłaszcza, że uzywam
    > wyłacznie jednoouchwytowych

    Ja mam termostat ustawiony na 55C i zdarza sie, ze zanim ciepla naplynie
    to chwile trwa mimo cyrkulacji. I na poczatku kiedy otwiera sie zawor
    baterii jest chlodna, a kiedy wracasz z czyms do plukania to raptem
    zaczyna parzyc. Zatem wiecej jak te 55C to w kranie zdecydowanie nie
    chcial bym miec. To samo w lazience. Mydlisz twarz, kilka sekund to trwa
    a do plukania juz jest inna temperatura.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2016-06-13 12:55:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > chcial bym miec. To samo w lazience. Mydlisz twarz, kilka sekund to trwa
    > a do plukania juz jest inna temperatura.

    nie zauważyłem. mój termostat na kranie nadąża
    ale OK. może się zdażyć

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 65. Data: 2016-06-13 12:57:02
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Po co pisac ze musi skoro nie musi. Doswiadczenie jest miara poznania swiata.
    Teemometry teraz tanie, wystarczy zmierzyc zeby wiedziec ze na dole bedzie zimna woda
    a na gorze goraca.

    No wlasnie mnie zaintrygowala ta wypowiedz. Dzis jak wroce z pracy to
    zmierze organoleptycznie tep. rury zasilajacej baniak na dole.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2016-06-13 12:59:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-13 o 12:55, masti pisze:

    > nie zauważyłem. mój termostat na kranie nadąża
    > ale OK. może się zdażyć

    Na kranie to raczej nie. Mysle bardziej o Budynia temperaturach.

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2016-06-13 13:55:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Jun 2016 11:03:47 +0200, Pete

    > Z linka, który podałeś, wynika, że problem dotyczy praktycznie tylko
    > szpitali (czyli osób z bardzo obniżoną odpornością). Pozostałe
    > przypadki, to brak zachorowań a jedynie występowanie bakterii.

    Dotyczy głównie szpitali, bo to duże budynki, z rozwiniętą siecią CWU.
    Obniżona odporność, o ile w ogóle taka jest z zasady w szpitalu, nie ma
    znaczenia.

    > Ergo - zdrowy organizm radzi sobie z nimi sam.

    Żeby legionella zaatakowała człowieka, oprócz samej bakterii muszą wystąpić
    szczególne warunki -- konkretnie to rozpylenie wody do postaci aerozolu i
    inhalacja. Dlatego jak się ma prysznic z zamkniętą kabiną i perlatorami, to
    zdecydowanie lepiej jednak wodę przegrzewać. :P

    > Ale jak ktoś ma taki kaprys - może sobie podgrzewać wodę
    > i nawet ją upuszczać. Wolny kraj (póki co)

    Uhm.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 68. Data: 2016-06-13 14:38:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2016 12:38:04 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Po co pisac ze musi skoro nie musi. Doswiadczenie jest miara poznania swiata.
    Teemometry teraz tanie, wystarczy zmierzyc zeby wiedziec ze na dole bedzie zimna woda
    a na gorze goraca.

    po co mi termometr skoro umiem sobie wyobrazic sobie obieg nagrzewajacej sie wody w
    zbiorniku. Nie ma mozliwosci zeby woda pod wezownicą była w bezruchu -a tylko to
    gwarantuje ze nadal bedzie zimna.

    b.

  • 69. Data: 2016-06-13 18:47:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zmierz, po co gdybac.

  • 70. Data: 2016-06-13 20:50:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2016 18:47:39 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Zmierz, po co gdybac.

    przeciez i tak nie uwierzysz :) Ale moze sam doswiadczenie zrób, grzałke turystyczną
    masz? To spróbuj zagotowac tylko gorną polowe szklanki tak by dół pozostał zimny.
    Bedziesz mial przyklad czy ciepła woda dojdzie do dna zbiornika czy nie.

    b.