  • 1. Data: 2018-08-22 22:44:01
    Temat: licznik w bloku
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    Czy to możliwe, by w mieszkaniu w bloku nie było bezpiecznika PRZED
    licznikiem ?
    Zasilanie wchodzi do licznika a dopiero za nim są bezpieczniki
    Licznik wewnątrz mieszkania a nie na klatce - jeśli to ma znacznie

  • 2. Data: 2018-08-22 22:47:03
    Temat: Re: licznik w bloku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pilocik pyta:

> [...]
    > Zasilanie wchodzi do licznika a dopiero za nim są bezpieczniki
    > Licznik wewnątrz mieszkania a nie na klatce - jeśli to ma znacznie

    Jak żem jesze mieszkał we bloku, to tak właśnie było. I, szczerze
    mówiąc, nie wyobrażałem sobie, by mogło być inaczej. Blok za Gomułki
    budowany.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2018-08-22 23:00:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > pilocik pyta:

    > Jak żem jesze mieszkał we bloku, to tak właśnie było. I, szczerze
    > mówiąc, nie wyobrażałem sobie, by mogło być inaczej. Blok za Gomułki
    > budowany.

    Nienienie!
    Przed licznikiem też jest zabezpieczenie, a często nawet jeszcze
    wcześniej też, tzw. BM.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 4. Data: 2018-08-22 23:15:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Akarm pisze:

    > Nienienie!
    > Przed licznikiem też jest zabezpieczenie, a często nawet jeszcze
    > wcześniej też, tzw. BM.

    Nie przypominam sobie, byśmy tam mieszkali razem (strasznie ciasne to
    mieszkanie było).

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2018-08-23 00:02:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.08.2018 22:44, pilocik pisze:

    > Czy to możliwe, by w mieszkaniu w bloku nie było bezpiecznika PRZED licznikiem ?

    Tak. Poszukaj tego bezpiecznika na korytarzu, albo w piwnicy,
    gdy licznik jest wewnątrz mieszkania. Często jest wspólny dla
    kilku mieszkań. Jest zamykany, klucz ma administrator budynku.

  • 6. Data: 2018-08-23 14:53:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-23 o 00:02, collie pisze:

    > Tak. Poszukaj tego bezpiecznika na korytarzu, albo w piwnicy,
    > gdy licznik jest wewnątrz mieszkania. Często jest wspólny dla
    > kilku mieszkań. Jest zamykany, klucz ma administrator budynku.

    Albo na zewnątrz budynku - szafa, skrzynia, słup.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2018-08-24 10:28:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 22:44, pilocik pisze:
    > Czy to możliwe, by w mieszkaniu w bloku nie było bezpiecznika PRZED
    > licznikiem ?
    Musi być, może być wspólny gdzieś na klatce, zaplombowany.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2018-08-24 15:54:26
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 10:28, Janusz pisze:
    > Musi być, może być wspólny gdzieś na klatce, zaplombowany.

    na klatce nie ma, jest na parterze ponoć jakieś pomieszczenie techniczne
    do którego ktoś wchodzi raz na rok (a lokal na VI piętrze), nikt nie wie
    co tam jest, nikt nie ma klucza a jest umówiony elektryk na wymianę
    bezpieczników i rozdzielnicy
    no cóż, będzie się musiał wykazać umiejętnością działania "pod napięciem" :D

  • 9. Data: 2018-08-24 18:13:36
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    Bezpiecznik przedlicznikowy zawsze musi być! No to jak: zakład zabiera ci licznik bo
    nie płacisz i zostawia w mieszkaniu druty pod prądem? Z tego samego powodu
    bezpiecznik musi być zamknięty i tylko ktoś upoważniony może się tam dostać.Musi
    (dozorca? ochrona? gospodarz domu?) otworzyć tę kanciapkę i tam do każdego lokalu
    jest bezpiecznik.Dodatkowo powinien być bezpiecznik na administrację- oświetlenie
    klatki i piwnic).
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2018-08-24 18:26:32
    Od: abomito <a...@w...pl>

    P.S.
    A do pracy pod napięciem każdy elektryk jest przyzwyczajony.
    No bo to Ty powinieneś zapewnić mu dostęp do tego bezpiecznika/wyłącznika.
    On nie musi szukać TEGO KOGOŚ CO MA KLUCZ.Nie zna gościa bo nietutejszy jest.
    Ty powinieneś.
    A z drugiej strony- przyzwyczajenie przyzwyczajeniem, ale dodatek za ryzyko
    to znana rzecz.I dopuszczalna.