  • 1. Data: 2018-08-22 08:42:35
    Temat: izolacja bojlera
    Od: Budyń <b...@g...com>

    potrzebny pomysł na izolację bojlera nierdzewnego
    albo w pierwszej warstwie oblecieć go pianą, albo jakąś gąbką samoprzylepną.
    Potem to i tak całe pudło w którym stoi upcham wełną mineralną.

    Gdzie sie uzywa samoprzylepnych (moze niekoniecznie) tanich w miarę gąbek się
    nadających?

    b.

  • 2. Data: 2018-08-22 08:49:59
    Temat: Re: izolacja bojlera
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2018 08:42:37 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > Potem to i tak całe pudło w którym stoi upcham wełną mineralną.
    >
    > Gdzie sie uzywa samoprzylepnych (moze niekoniecznie) tanich w miarę gąbek się

    Dobrą taśma dwustronną go obleć i wtedy gąbkę przyklej
    Albo klej do gąbki- szukaj w akcesoriach tapicerskich albo zapytaj Kogutka. On o
    klejach akurat ma pojęcie.
    A tak właściwie to po co ta gąbka na początek skoro później i tak w pudle wypchanym
    wełną będzie siedział?

  • 3. Data: 2018-08-22 09:43:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2018 08:50:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    klejach akurat ma pojęcie.
    > A tak właściwie to po co ta gąbka na początek skoro później i tak w pudle wypchanym

    bo ta wełna sie słabo sprawdza, chyba nie jestem w stanie wystarczająco dokładnie jej
    ułozyć. Chcę najpierw odciąć czyms lepszym pierwszą warstwę strat.

    wannę metalową od dołu wykleiłem w dwóch warstwach tym:
    https://allegro.pl/tasma-piankowa-pod-kontrlaty-lega
    ry-7-5-cm-x-30mb-i6822477291.html

    b.

  • 4. Data: 2018-08-22 12:00:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na allegro sprzedaja material wygluszajacy w formie spienionej gumy albo czegos
    przypominajacego spieniona gume. W realu widzialem to na gieldzie samochodowej. Mieli
    duze rolki o grubosci od centymetra wzwyz. W wersji samoprzylepnej tez mieli. Na
    allegro wpadlem na to przypadkowo. Nie wiem jak sie nazywa ale pamietam ze cena byla
    niezbyt wysoka i zakup kilku metrow kwadratowych nikogo nie zrujnuje. Po co Ci
    pierwsza warstwa? Nie mozesz od razu upchnac welna?

  • 5. Data: 2018-08-22 12:05:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2018 08:42:37 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Gdzie sie uzywa samoprzylepnych (moze niekoniecznie) tanich w miarę
    > gąbek się nadających?

    Jak robiłem chłodziarkę do browarów z kwasiaka to oklejałem taką pianką
    samoprzylepną co to się kupuje do wygłuszania samochodów,
    grubość była chyba 2,5cm. Ale nie wiem ile to kosztuje,
    w każdym razie parametry klejące i izolujące ma bardzo dobre.

    L.

  • 6. Data: 2018-08-22 12:06:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.08.2018 08:42, Budyń pisze:

    > potrzebny pomysł na izolację bojlera nierdzewnego
    > albo w pierwszej warstwie oblecieć go pianą, albo jakąś gąbką samoprzylepną.
    > Potem to i tak całe pudło w którym stoi upcham wełną mineralną.

    Pudło z bojlerem wypełnij granulatem styropianowym,
    albo uszczelnij pudło na tyle dokładnie, by izolację
    cieplną stanowiło nieruchome powietrze.

  • 7. Data: 2018-08-22 12:08:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprzedaja arkusze troche sprasowanej welny mineralnej. Sa nawet takie co maja z
    jednej strony folie aluminiowa przyklejona. Obkladasz takimi arkuszami bojler i
    owijasz sznurkiem zeby sie troche trzymalo. Bojler ma stac, wisiec?

  • 8. Data: 2018-08-22 12:26:39
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 08:42, Budyń pisze:
> [...]
    > Potem to i tak całe pudło w którym stoi upcham wełną mineralną.
    >
    > Gdzie sie uzywa samoprzylepnych (moze niekoniecznie) tanich w miarę gąbek się

    Na bogato aeorożel! ;)

    Robak

  • 9. Data: 2018-08-22 12:42:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.08.2018 o 08:42, Budyń pisze:
    > potrzebny pomysł na izolację bojlera nierdzewnego
    > albo w pierwszej warstwie oblecieć go pianą, albo jakąś gąbką samoprzylepną.
    > Potem to i tak całe pudło w którym stoi upcham wełną mineralną.
    Jak bojler ma być w pudle, to ja bym odradzał wszelkie rzeczy
    samoprzylepne i gąbki. W ostatnich latach demontowałem kilka urządzeń z
    taką "izolacją" i gąbka nie przypominała gąbki, tylko raczej lepkie
    ciasto, a pianka samoprzylepna podobna była do gumy do żucia.
    Temperatura i czas zrobiły swoje.
    Zrób tylko podkładki dystansowe oddzielające bojler od pudła z cienkiej
    sklejki albo z twardego styropianu a potem napchaj wełny i gotowe.
    Jacek

  • 10. Data: 2018-08-22 16:41:14
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    u mnie viessman 350 l kupiony po taniu bo bez ubranka...
    owiniety podkladem do paneli. wyglada jak styro i chyba to jest styro.
    zielone bylo.
    potem izolacja piankami do okien.
    pracochlonne. ile tego poszlo to nie wiem. duzo.
    w paru miejscach wszczepione paski styro, z 5cm grube.
    te paski wyraznie bardziej puszczaly cieplo niz piana.
    potem calosc owinieta srebrnym styro co za kaloryfery sie na sciane klei
    celem odbicia ciepla.
    trzyma zacnie.