  • 11. Data: 2018-08-25 12:55:09
    Temat: Re: licznik w bloku
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Nie przypominam sobie, byśmy tam mieszkali razem (strasznie ciasne to
    > mieszkanie było).

    Hehe, a co wspólnego z pytaniem ma wyznanie, że nie mieszkaliście razem? :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 12. Data: 2018-09-06 21:56:30
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Akarm pisze:

    > Nienienie!
    > Przed licznikiem też jest zabezpieczenie, a często nawet jeszcze
    > wcześniej też, tzw. BM.

    Jest, tyle że w strefie przedlicznikowej - odbiorca może wiedzieć (ale
    nigdzie w przepisach nie napisano, że musi) gdzie owe zabezpieczenie
    jest. A na pewno poza lokalem odbiorcy (gdzieś na klatce, w rozdzielnicy
    na parterze albo i w niedostępnej rozdzielni gdzieś w piwnicy). I na
    pewno zaplombowane - przynajmniej jeżeli chodzi o dojścia do styków, na
    BS-ach dojścia do hebli czasem pozostawia się (ale to tylko dobra woja
    dostawcy) do dyspozycji odbircy. Jak dobrej woli dostawcy nie ma - po
    każdym wywaleniu zabezpieczenia przedlicznikowego trzeba czekać na
    upoważnionego (zwykle administracyjnego) elektryka, który bezpieczniki
    podniesie.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2018-09-08 22:21:23
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 23.08.2018 o 00:02, collie pisze:

    > Tak. Poszukaj tego bezpiecznika na korytarzu, albo w piwnicy,
    > gdy licznik jest wewnątrz mieszkania. Często jest wspólny dla
    > kilku mieszkań. Jest zamykany, klucz ma administrator budynku.

    no i koniec tematu, bezpieczniki znalazłem, bo musiałem :D
    na szczęście zgadałem się z lokatorem z wyższego piętra i zaprowadził
    mnie do piwnicy i pokazał sprytnie schowane szafki a w nich normalne "eski"
    oczywiście szafka z bezproblemowym dostępem, ponoć kiedyś były kłódki
    ale było to dawno temu :)