  • 1. Data: 2011-02-23 11:03:26
    Temat: montaż wkładek (zamków)
    Od: rafal <r...@s...com>

    Witam,

    Walczę z firmą która montowała mi drzwi zewnętrzne (w bloku) o sposób
    dobrania wkładek zamykających.

    Zamontowane są 2 wkładki i obydwie z zewnątrz wystają 6mm poza "szyld",
    w wewnątrz 3mm są schowane.

    Wyciągnąłem wkładki pomierzyłem dodałem, odjąłem i wyszło że faktycznie
    wkładek które będą się "licować" nie ma.

    Wg. mojej opinii do drzwi zostały źle dobrane "szyldy" i to pociągnęło
    za sobą wystawanie wkładek - mam rację?

    Wg. mnie nie powinny wystawać (no może max 1mm) - mam rację?
    Czy definiuje to jakaś norma?

    Dzięki za podpowiedź
    Rafał

  • 2. Data: 2011-02-23 12:22:48
    Temat: Re: montaż wkładek (zamków)
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 23 Lut, 12:03, rafal <r...@s...com> wrote:

    > Wg. mnie nie powinny wystawać (no może max 1mm) - mam rację?
    > Czy definiuje to jakaś norma?

    Masz rację, one nie powinny wystawać w ogóle. Nie wiem, czy definiuje
    to jakaś norma, ale w ten sposób zamontowana wkładka nie spełnia
    należycie swej roli, bowiem taki zamek można otworzyć za pomocą byle
    żabki do rur bądź solidniejszego klucza nastawnego. po prostu łapiąc
    za tą wkładkę i kręcąc "siłom".

    J.

  • 3. Data: 2011-02-23 12:32:32
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.02.2011 12:03, rafal pisze:

    > Wg. mojej opinii do drzwi zostały źle dobrane "szyldy" i to pociągnęło
    > za sobą wystawanie wkładek - mam rację?

    Albo wkładki zostały źle dobrane do drzwi z szyldami ;)

    Ja sobie kupiłem kilka podobnych wymiarów, dopasowałem najlepsze a
    resztę zwróciłem.

    > Wg. mnie nie powinny wystawać (no może max 1mm) - mam rację?

    Zasadniczo nie, aczkolwiek w takich granicach to bardzie kwestia estetyczna.

    > Czy definiuje to jakaś norma?

    I co jeszcze chcesz mieć normami uregulowane? Długość sznurowadeł? ;->

  • 4. Data: 2011-02-23 12:35:28
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Wkładki są robione co 5 mm. Masz przykładowo 35/35 mm a powinno być
    30/40 wtedy na zewnątrz będzie wystawać 1 mm, co jest do przyjęcia a w
    środku będzie wystawać 3 mm, co jest bez znaczenia.
    Tu masz pierwszy z brzegu szereg wymiarów wkładek
    http://www.gerda.pl/index.php?option=com_content&vie
    w=article&id=245&Itemid=215

    Jacek

  • 5. Data: 2011-02-23 12:36:52
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.02.2011 13:22, Jarek P. pisze:

> [...]
    > należycie swej roli, bowiem taki zamek można otworzyć za pomocą byle
    > żabki do rur bądź solidniejszego klucza nastawnego. po prostu łapiąc

    ROTFL

    Co za brednie :)

    Chyba jesteś źródłem tych kawałów o takich, co to potrafią wepchnąć
    klocek o kwadratowym przekroju do okrągłej dziury ;->

    Wkładki mają wydłużony przekrój pasujący do otworu w mechanizmie
    zamkowym i są jeszcze mocowane śrubą. Obrócenie tego wymagałoby tyle
    siły (a przy okazji kompletnie by rozwaliło wkładkę lub mechanizm
    zamka), że już łatwiej byłoby wybić jakimś klinem tę wkładkę z drzwi.

  • 6. Data: 2011-02-23 12:57:20
    Od: rafal <r...@s...com>

    W dniu 2011-02-23 13:36, Andrzej Ława pisze:

> [...]
    > siły (a przy okazji kompletnie by rozwaliło wkładkę lub mechanizm
    > zamka), że już łatwiej byłoby wybić jakimś klinem tę wkładkę z drzwi.

    Zobacz proszę Andrzeju.
    (55 sekunda)

    http://www.youtube.com/watch?v=9QUwfrJnDuY

    Pozdrawiam

    Rafał

    ps. jeśli nie ma za co złapać to nie można jej ukręcić.

  • 7. Data: 2011-02-23 13:29:43
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "rafal" <r...@s...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wkładek które będą się "licować" nie ma.
    >
    > Wg. mojej opinii do drzwi zostały źle dobrane "szyldy" i to pociągnęło za

    Masz rację, wg norm nie mogą wystawać więcej niż 3 mm
    w przeciwnym razie jest o piec sposobów ich pokonania więcej
    Mozna to w twoim przypadku doregulowac szyldem
    SJS

  • 8. Data: 2011-02-23 16:28:29
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ik2v15$kjh$1@inews.gazeta.pl...

    > ROTFL
    >
    > Co za brednie :)

    Jeśli czegoś nie wiesz, to nie znaczy automatycznie, że są to brednie,
    pokory więcej :)

    > Chyba jesteś źródłem tych kawałów o takich, co to potrafią wepchnąć
    > klocek o kwadratowym przekroju do okrągłej dziury ;->

    A coza problem? To kwestia wielkości młotka tylko.

> [...]
    > siły (a przy okazji kompletnie by rozwaliło wkładkę lub mechanizm
    > zamka), że już łatwiej byłoby wybić jakimś klinem tę wkładkę z drzwi.

    Obrócenie tego wymagałoby dokładnie tyle siły, ile jest potrzeba, żeby
    wygiąć niezbyt grubą blaszkę, z której jest wykonany korpus zamka. Średnio
    rozwinięty fizycznie dwunastolatek da radę, jeśli tylko odpowiednie
    narzędzie do ręki dostanie. A i w przeciwieństwie do wybijania czegokolwiek
    klinem, zrobi to dość cicho i dyskretnie, a przy tym szybko.

    J.

  • 9. Data: 2011-02-23 17:58:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rafal wrote:
> [...]
    > za sobą wystawanie wkładek - mam rację?
    >
    > Wg. mnie nie powinny wystawać (no może max 1mm) - mam rację?

    jest dość dużo rozmiarów wkładek, tylko te bardziej nietypowe są trudno
    dostępne, wykonawca wsadził pewnie te które były w najbliższym markecie w
    najniższej cenie.

  • 10. Data: 2011-02-23 21:12:53
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Teoretycznie.
    Praktycznie u różnych producentów są nieco inne.

    Tak czy inaczej jeśli te zamki nie mają "przeciwwiercieniowych" szyldów z rozetą od
    zewnątrz, to marnie.
    Może takie szyldy da się jeszcze zamontować?

    -----