  • 1. Data: 2011-02-22 19:29:26
    Temat: Diody LED niebezpieczne
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Diody LED niebezpieczne dla użytkowników.
    Według badaczy, szkodliwe związki chemiczne znajdują się w każdej
    części diod, co dowodzi, że ryzyko związane z kontaktem z nimi
    występuje zarówno podczas produkcji, jak i użytkowania czy recyklingu.
    W przypadku zniszczenia w domu lampy z diodami LED naukowcy zalecają,
    podobnie jak w przypadku świetlówek rtęciowych starego typu, usunięcie
    odłamków w masce na twarzy i gumowych rękawiczkach. Jeśli lampa LED
    zniszczy się poza domem, jej resztki także należy zebrać w
    rękawiczkach i wyrzucić do kosza na śmieci.

    http://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/1,105912,9103713,Di
    ody_LED_niebezpieczne_dla_uzytkownikow.html

    O zarowkach energooszczednych juz wiemy przyszla pora na ledy.

    KADAR

  • 2. Data: 2011-02-22 20:13:30
    Temat: Re: Diody LED niebezpieczne
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...
    Diody LED niebezpieczne dla użytkowników.
    Według badaczy, szkodliwe związki chemiczne znajdują się w każdej
    części diod, co dowodzi, że ryzyko związane z kontaktem z nimi

    Czyli nie robimy sałatek z LED'ów a muss z czerwonych to całkiem odpada.
    Makaron z białych taśm LED też jest be.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-02-22 20:17:26
    Od: "zapinio" <i...@z...pl>

    KOMPLETNE brednie !!!!

  • 4. Data: 2011-02-22 20:32:52
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 20:29, Kadar pisze:
> [...]
    > zniszczy się poza domem, jej resztki także należy zebrać w
    > rękawiczkach i wyrzucić do kosza na śmieci.
    Dobrze by bylo zanim wyslesz takie brednie na grupe robiac ludziom wode
    w mozgu sam troche zweryfikowal te "breaking news" ;)

    Z innych niezwykle niebezpiecznych zagrozen w tej tematyce:
    * ciezarki do cwiczen za ciezarnych kobiet, zawieraja nawet ponad
    1000000 razy wiecej olowiu niz swietlowka komaktowa
    * ciezarki dla ryb, zawierajace 10000 razy wiecej olowiu niz swietlowka
    komaktowa
    itp...

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 5. Data: 2011-02-22 21:09:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości

    >O zarowkach energooszczednych juz wiemy przyszla pora na ledy.

    Jak zycie pokazuje po ptasiej grypie ciagle trzeba czyms ludzi straszyc.
    Mi jak do tej pory nie przyslo do glowy smazyc jajecznicy na ledach.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2011-02-22 21:14:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.02.2011 20:29, Kadar pisze:
    > Diody LED niebezpieczne dla użytkowników.
    > Według badaczy, szkodliwe związki chemiczne znajdują się w każdej
    > części diod, co dowodzi, że ryzyko związane z kontaktem z nimi

    [ciach brednie]

    W następnym odcinku: śmierć od granitu, betonu, a także tragiczne skutki
    grawitacji.

  • 7. Data: 2011-02-22 21:31:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:
> [...]
    ody_LED_niebezpieczne_dla_uzytkownikow.html

    > O zarowkach energooszczednych juz wiemy przyszla pora na ledy.

    ale to chyab w przypadku gdy ktoś na latarke ledową upuści 0.5Mg ciężarek :)

    kompletny idiotyzm...

  • 8. Data: 2011-02-22 21:34:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:
    wyrzucić do kosza na śmieci.

    > http://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/1,105912,9103713,Di
    ody_LED_niebezpieczne_dla_uzytkownikow.html

    > O zarowkach energooszczednych juz wiemy przyszla pora na ledy.

    "Arsen i ołów odkryty w tak wysokiej koncentracji w diodach LED może
    przyczynić się do zachorowania na różne rodzaje nowotworów, uszkodzeń
    centralnego układu nerwowego, chorób nerek -w tym uremii i chronicznego
    zapalenia miedniczek nerkowych - oraz wszelkiego rodzaju alergii. Dr
    Ogunseitan zwraca też uwagę, że lampki z dużą zawartością ołowiu mają
    słodkawy smak "co może być pokusą dla dzieci, aby potraktować je jak
    słodycze". Grozi to poważnym zatruciem. Z kolei nikiel i miedź w ilościach
    znalezionych w diodach mogą spowodować ciężkie alergie, uszkodzenia płuc,
    wątroby i centralnego układu nerwowego"

    może by ten naukowiec spróbował przegryźć diode LED :)

  • 9. Data: 2011-02-22 22:19:32
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]
    > znalezionych w diodach mogą spowodować ciężkie alergie, uszkodzenia płuc,

    Ponoć podczas pracy LED-ów wraz z fotonami wyrzucane są do otoczenia
    cząsteczki ołowiu oraz arsenu, które szybko się utleniają tworząc trujące
    zwiazki chemiczne. Zarówno tlenek ołowiu jest trujący, jak i tlenek arsenu,
    znany od pokoleń jako najsilniejsza trucizna stosowana w powieściach
    kryminalnych pod nazwą arszeniku ;)
    Precz z LED-ami, niech powrócą stare, dobre i zdrowe żarówki :)

  • 10. Data: 2011-02-22 23:24:20
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 22 Feb 2011 23:19:32 +0100, "Alexy" <a...@o...com.pl>
    wrote:

> [...]
    >kryminalnych pod nazwą arszeniku ;)
    >Precz z LED-ami, niech powrócą stare, dobre i zdrowe żarówki :)

    obawiam sie, ze to nie o powrot zwyklych zarowek chodzi - pewnie te
    linie produkcyjne do robienia "energooszczednych" zarowek jeszcze nie
    przyniosly godziwego zysku, wiec klienci nie powinni stosowac innych
    technologii

    pozdrawiam,
    Cyb