  • 1. Data: 2011-02-22 12:48:25
    Temat: Dom ma 30 lat, ocieplenie stropu
    Od: "Ula" <u...@o...pl>

    Witam,
    Dom murowany ma stropy Kleina. Nad częścią mieszkalną
    jest niemieszkalny strych i nieocieplony dach.
    Konstrukcja dachowa jest spawana na dwuteowniki i
    blacha trapezowa. Teraz wieje tam lodowaty wiatr i
    ten strop wymaga docieplenia. Przychodzi mi do głowy:
    1. Położenie 15 cm styropianu, folia, zbrojenie i
    wylewka. Wada- wnoszenie betonu przez dom
    na strych.
    2. Położenie 15 cm styropianu na to podłoga z płyt
    OSB 12 mm. Ale nie wiem czy styropian się nie
    połamie i nie popękają płyty przy chodzeniu.
    Grubsze płyty są za drogie i chyba taniej by wyszło
    wylać betonem.
    3. Kupienie gdzieś palet, zrobienie z nich podłogi,
    a między "nogi" palet włożenie pasów 15 cm grub. wełny.
    Wadą jest niewygoda chodzenia i postawienia.

    Czy zagląda tu ktoś, kto ma 30 letni podobny dom
    i może coś doradzić?
    Czy styropian kupować po 5 cm i kłść 3, czy kupić
    1 szt 15 cm czy 10 cm i 5 cm?? Ma to znaczenie
    w 30 letnim domu?
    Ula.

  • 2. Data: 2011-02-22 12:58:26
    Temat: Re: Dom ma 30 lat, ocieplenie stropu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 22 Lut, 13:48, "Ula" <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ten strop wymaga docieplenia. Przychodzi mi do g owy:
    > 1. Po o enie 15 cm styropianu, folia, zbrojenie i
    > wylewka. Wada- wnoszenie betonu przez dom
    Mozna zamowic gruche z betonem i pompa. Po przygotowaniu calosci
    wylanie to jeden dzien.

    > 2. Po o enie 15 cm styropianu na to pod oga z p yt
    > OSB 12 mm. Ale nie wiem czy styropian si nie
    > po amie i nie pop kaj p yty przy chodzeniu.
    > Grubsze p yty s za drogie i chyba taniej by wysz o
    > wyla betonem.
    Styro sie nie polamie ale i tak trzeba by albo dac dwie warstwy plyt i
    je skrecic albo zmontowac odpowiednio gesta konstrukcje z belek
    drewnianych.

    > 3. Kupienie gdzie palet, zrobienie z nich pod ogi,
    > a mi dzy "nogi" palet w o enie pas w 15 cm grub. we ny.
    > Wad jest niewygoda chodzenia i postawienia.

    Najgorsze rozwiazanie.

    Jesli po tym strychu i tak sie nie chodzi i jest sucho to mozna ten
    styro po prostu polozyc i najwyzej przykryc cianka plyta pilsniowa lub
    podobnym materialem. Przejsc sie po tym bedzie dalo ale bedzie
    nietrwale przy intensywniejszym uzytkowaniu...

    > Czy zagl da tu kto , kto ma 30 letni podobny dom
    > i mo e co doradzi ?
    > Czy styropian kupowa po 5 cm i k 3, czy kupi
    > 1 szt 15 cm czy 10 cm i 5 cm?? Ma to znaczenie
    > w 30 letnim domu?
    > Ula.
    Styro lepszy w 5 cm warstwach. Dzieki temu mozna polozyc je na
    zakladke i nie bedzie szpar przez ktore jednak troche ciepla ucieka.

  • 3. Data: 2011-02-22 13:44:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Ula" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ten strop wymaga docieplenia. Przychodzi mi do głowy:
    > 1. Położenie 15 cm styropianu, folia, zbrojenie i
    > wylewka. Wada- wnoszenie betonu przez dom

    Zamawiasz ekipe od posadzxek z tzw miksokretem i nic nie trzeba wnosić;))

> [...]
    > OSB 12 mm. Ale nie wiem czy styropian się nie
    > połamie i nie popękają płyty przy chodzeniu.
    > Grubsze płyty są za drogie i chyba taniej by wyszło

    1m3 styropianu to ok 100zł. 1m3 betonu jest kilka razy droższy.
    Ekipa od posadzek skasuje Ciebie myślę maks 30zł za m2 z materiałem.

    > 3. Kupienie gdzieś palet, zrobienie z nich podłogi,
    > a między "nogi" palet włożenie pasów 15 cm grub. wełny.
    > Wadą jest niewygoda chodzenia i postawienia.

    Niewygodne rozwiazanie

    > Czy zagląda tu ktoś, kto ma 30 letni podobny dom
    > i może coś doradzić?
    > Czy styropian kupować po 5 cm i kłść 3, czy kupić
    > 1 szt 15 cm czy 10 cm i 5 cm?? Ma to znaczenie
    > w 30 letnim domu?

    2 warstwy styro na przekładkę powinno byc ok.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-02-22 13:44:46
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Ja u rodziców kupilem 5 cm styropian podlogowy (twardy) Polozylem go w 2
    warstwach 2 lata temu. przy rzadkim urzytkowaniu nie widze popekanych
    arkuszy. W szpilkacjh przejsc sie nie da ale ja (100 kg) nie robie nawet
    wgniecenia. Robilem to w zime z zamiarem wylania wylewki na wiosne ale jakos
    to umarlo. Jak muszy nie zjedza to tak pewnie zostanie.

  • 5. Data: 2011-02-22 15:00:22
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 22 Lut, 14:44, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Ula" <u...@o...pl> napisa w wiadomo
    cinews:ik0baq$kok$1@inews.gazeta.pl...

    > 1m3 styropianu to ok 100z . 1m3 betonu jest kilka razy dro szy.
    > Ekipa od posadzek skasuje Ciebie my l maks 30z za m2 z materia em.

    Uli chodzilo o cene plyt OSB...

  • 6. Data: 2011-02-22 19:55:17
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > 1. Położenie 15 cm styropianu, folia, zbrojenie i
    > wylewka. Wada- wnoszenie betonu przez dom
    > na strych.

    Uważam, że najlepsze rozwiązanie. Mam dom prawie 40 - letni i latem
    zrobiłem ocieplenie stropu właśnie tak.
    Oczywiście nie wnoszenie betonu ręcznie, tylko mixokret.
    Najlepiej (bo najlepiej) samodzielnie ułożyć styropian i folię. Sam mam
    od 17 do 10 cm (w jednym miejscu 5 cm) styropianu w 2 - 3 warstwach.
    Sufit krzywy więc styropianem wyprostowałem i stąd te różnice w grubości.
    Siatka nie jest potrzebna bo 'mixokretowcy' stosują jako zbrojenie
    mikrowłókna. Przynajmniej moi tak sobie zażyczyli.
    Bardzo ważny jest piasek. Najlepiej najpierw umówić się z ekipą i z nimi
    ustalić skąd i jaki ma być piasek. Bo jak piasek za drobny to kiepsko im
    się robi.
    U mnie ~65 m2 wylewki robili od 8 (przyjazd) a właściwie od 9, bo
    godzinę trwały przygotowania. Skończyli coś koło 13 ale jeszcze myli
    sprzęt i pakowali wszystko. Jak samochód odjeżdżał z podwórka to była 14.

    Kazek

  • 7. Data: 2011-02-22 20:14:11
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ula" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Dom murowany ma stropy Kleina. Nad częścią mieszkalną
    > jest niemieszkalny strych i nieocieplony dach.

    Ja mam tak samo, z tym, że mam ocieplony strop 10cm styropianu i wylewka. W
    tamtym roku zdążyłem przykleić na piankę montażową 10cm styropianu FS15 i
    tyle. Położyłem na to starą wykładzinę PCV i na razie można chodzić. :-)
    Na wiosnę albo rzucę na to płyty OSB (8mm spokojne wystarczy) albo zrobię
    siatkę + klej do styropianu.

  • 8. Data: 2011-02-23 06:15:38
    Od: "Ula" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wgniecenia. Robilem to w zime z zamiarem wylania wylewki na wiosne ale
    > jakos to umarlo. Jak muszy nie zjedza to tak pewnie zostanie.

    Poltwardy tzn. jaki? FS20 czy jakies inne oznaczenie?
    Rozumiem, ze po plytach cienkich OSB 8 lub 12 da sie po tym
    styropianie chodzic aby powiesic pranie?
    W planach bylo u mnie poczatkowo 10 cm, ale podobniez to za malo.
    U Ciebie te 10 cm wystarczy??

  • 9. Data: 2011-02-23 06:24:42
    Od: "Ula" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Uważam, że najlepsze rozwiązanie. Mam dom prawie 40 - letni i latem
    > zrobiłem ocieplenie stropu właśnie tak.

    Ja też się do tego sklaniam. Czy ten Mixokret mozna wypozyczyc??

    > Najlepiej (bo najlepiej) samodzielnie ułożyć styropian i folię. Sam mam od
    > 17 do 10 cm (w jednym miejscu 5 cm) styropianu w 2 - 3 warstwach.

    Tak zamierzam robic. Ukladanie samemu, moze wczesniej
    podrownanie stropu aby betonem aby bylo rowniej i jednakowa grubosc
    sytropianu.

    > Sufit krzywy więc styropianem wyprostowałem i stąd te różnice w grubości.
    > Siatka nie jest potrzebna bo 'mixokretowcy' stosują jako zbrojenie
    > mikrowłókna. Przynajmniej moi tak sobie zażyczyli.

    A co wychodzi taniej, te mikrowlokna czy siatka zbrojaca?
    Siatka wydaje mi sie porzadniejsza, chociaz widac co to jest.

    > Bardzo ważny jest piasek. Najlepiej najpierw umówić się z ekipą i z nimi
    > ustalić skąd i jaki ma być piasek. Bo jak piasek za drobny to kiepsko im
    > się robi.

    Podobniez piasem ma byc "ostry". I podobniez dobrze dodac
    preparat Klufan aby mniej wody poszlo. Tylko gdzie ten Klufan kupic?

    > U mnie ~65 m2 wylewki robili od 8 (przyjazd) a właściwie od 9, bo godzinę
    > trwały przygotowania. Skończyli coś koło 13 ale jeszcze myli sprzęt i
    > pakowali wszystko. Jak samochód odjeżdżał z podwórka to była 14.

    Jaka byla oplata za te 65 m2??
    U mnie bedzie ok. 100 m2.

    Dzieki za info.

  • 10. Data: 2011-02-23 09:14:13
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Ja też się do tego sklaniam. Czy ten Mixokret mozna wypozyczyc??
    Sądzę, że nie bo to trzeba umieć obsługiwać i zrobić odpowiednią
    mieszankę. Wylewki z mixokreta robi się półsuche, tzn piasek zmieszany
    cementem i z taką ilością wody, że jest ot sypkie a nie lejące.

    > Tak zamierzam robic. Ukladanie samemu, moze wczesniej
    > podrownanie stropu aby betonem aby bylo rowniej i jednakowa grubosc
    > sytropianu.
    Proponuję wyrównywać styropianem. Beton jest ciężki i droższy. A im
    więcej styropianu, tym lepiej. Choć prawda jest taka, że na nierównym
    trudniej się układa. Trzeba najpierw dobrze wypoziomować i wtedy będzie
    wiadomo, gdzie, ile styropianu potrzeba.

    > A co wychodzi taniej, te mikrowlokna czy siatka zbrojaca?
    Trudno mi powiedzieć.
    Siatka ma różne ceny, w zależności od grubości drutu, z którego jest.

    > Siatka wydaje mi sie porzadniejsza, chociaz widac co to jest.
    No właśnie.

    > Podobniez piasem ma byc "ostry".
    Dokładnie tak.

    > I podobniez dobrze dodac
    > preparat Klufan aby mniej wody poszlo. Tylko gdzie ten Klufan kupic?
    U mnie coś dodawali, ale nie zwróciłem uwagi, co.

    > Jaka byla oplata za te 65 m2??
    Za robotę i mikrowłókna (bo były od nich) zapłaciłem 1000 PLN.
    Ale cena jest zależy w dużym stopniu od powierzchni.
    Im więcej, tym taniej za metr, bo muszą doliczyć koszty transportu,
    rozkładania i składania sprzętu oraz mycia.
    Jedna firma powiedziała mi, że poniżej 100 m2 to w ogóle nie biorą.
    Wiem też, że na odległość powyżej kilkunastu kilometrów to nie opłaca im
    się jechać.

    Kazek