    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mostek termiczny jak sie go pozbyc
    Date: Tue, 3 Nov 2009 04:17:19 -0800 (PST)

    On 3 Lis, 12:27, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
    > wszystkie sciany nosne maja byc z ph25pw lub poroton 24pw.
    > Z pewnych wzgledow chce uniknac grubszego muru.

    to "tylko" 20cm. A przy okazji sama sciana bedzie sama w sobie
    cieplejsza od 25'tki wiec bedzie mozna na nia dac troche mniej styro -
    wyjdzie moze 15cm roznicy wiec nie wiem, czy gra warta swieczki :)

    > Zastanawiamem sie nad rozwiazaniem aby ocieplic cala sciane od domu
    > i tylko wypuscic metalowe "plaskowniki" z stali nierdzewnej  z pomiedzy fug
    > sciany domu, tak zeby sciane garazu mozna bylo dokleic do styropianu i
    > jednoczesnie

    Sciana jak sciana ale co ze stropem nad garazem ? On sie musi oprzec
    na murze. A plaskowniki beda za slabe, pozatym robisz kolejny mostek
    cieplny :-) To juz lepiej byloby wymurowac dwa osobne mury i w nie np.
    wlozyc styropian albo welne albo wsypac keramzyt ;) Tylko nie wiem
    jakby to sie zachowywalo jezeli chodzi o punkt rosy i wilgoc. Trzebaby
    to sprawdzic :) Mysle jednak ze spokojnie wystarczy zrobic ten mur
    grubszy, po srodek wstawic styropian i to wystarczy. Zwroc uwage ze
    np. w stropie monolitycznym - strop ma np 12cm, wieniec 25cm, a strop
    z wiencem zlicowane sa z gory. Czyli wieniec bedzie jeszcze 12cm pod
    sufitem - to miejsce bedzie juz wystarczajaco ocieplone! Popatrz na
    "rysunek":

    http://szyna.civ.pl/mostek.jpg

    Powinno to zredukowac mostek do minimum! Oczywiscie to wersja dla
    stropu monolitycznego - terivy sa grubsze i tu nie bedzie juz chyba
    tak fajnie i latwo :)

    [...]
    > Myslalem juz o wykonaniu tego polaczenia np ytongiem, ale tu chyba za duzo
    > problemow,
    > poniewaz sa roznie wysokosci bloczow i za duzo komplikacji dla murarza.

    No daj spokoj - zapros jakiegos dzieciaka z rodziny i daj mu patyk i
    pustak Ytonga to wyrzezbi Ci wszystko jak w plastelinie :)))) Cieciem
    ytonga sie wogole nie przejmuj - to sie robi zwykla pila do drewna i
    idzie jak burza :)

    > jak znajdziesz chwile to poprosze.

    No to tak - ogrzewany garaz (30m2 wiec w sumie dosc duzy - z brama 3,5
    x 2,4 - brama segmentowa wypelniona pianka - przyjalem U na poziomie
    1,2 W/m2K, w praktyce ta brama moze miec znacznie nizszy wspolczynnik
    przenikania ciepla bo to praktycznie sama ciepla pianka :) ale niech
    bedzie..

    Wynik: 16643 kWh/rok

    Teraz garaz bez ogrzewania, bez ocieplenia scianki pomiedzy nim a
    domem:

    Wynik: 16248 kWh/rok (ustabilizowana temp. w garazu: 5,2 st C)

    I ten sam garaz nieogrzewany, ocieplony 10cm styro na scianie
    dzielacej go z domem (ok 18m2 sciany):

    Wynik: 15944 kWh/rok (ustabilizowana temp. w garazu: 1,4 st C)

    Roznica miedzy ogrzewanym a nieogrzewanym+docieplonym = 699kWh.
    Ogrzewajac pradem w I taryfie = 350 pln / sezon wiecej. W drugiej
    taryfie = 210 pln / sezon wiecej. Ogrzewajac weglem, czy drewnem
    wyjdzie jakies 80-100 pln wiecej na sezon :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.