    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: musze przedluzyc kabel
    Date: Wed, 8 Dec 2010 11:28:30 +0100

    news:idia2a$i4q$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Uczciwie mówie ze miałem na myśli przewody z pełną typową izolacją czyli
    > YDY. Nie wpadłem na to że mozna dać w sumie droższe przewody w gorszej
    > izolacji bez specjalnego zysku w eksploatacji i jeszcze sie tym chwalić.

    Zasada sztuki jest taka, że w peszlach i rurach instalacyjnych prowadzi się
    przewody pojedyncze DY, LGY w pojedynczej izolacji. Peszel lub rura pełnią
    rolę drugiej izolacji, tyle, że umożliwiającej wymianę przewodu. Do wymiany
    lub wciągnięcia przewodu służy pilot lub przewód który już jest wciągnięty.
    Pilot jest dość drogi - około 60 zł, ale przydaje się.
    Pomyłką jest montaż instalacji na przewodach YDY wciągniętych w peszle lub
    rury. Takie rozwiązania mogą mieć charakter dodatkowego zabezpieczenia (np
    ciągnięcie przewodów w posadzce lub przez palne przegrody czy też
    wyprowadzenia instalacji na zewnątrz i zabezpieczenia przed zawilgoceniem)
    ale nie wykonania instalacji umożliwiającej wymienność przewodów.
    --
    Jackare