  • 1. Data: 2013-02-25 16:43:27
    Temat: na podłogi panele czy deska?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    10 lat temu, gdy kupiłem mieszkanie, zostały tam położone panele. Raczej z
    niższej półki, Classen z marketu, płaciłem za nie bodajże 30-40zł/m2. Nie są
    złe, nie porysowały się, ale generalnie mi się nie podobają... Dlatego też w
    domu odkąd tylko zaczęliśmy myśleć o podłogach, w planach była deska,
    prawdziwe drewno.

    Ale zaczynają się schody. W porównaniu do paneli deska jest droższa,
    podatniejsza na zarysowania. Wyglądem są zbliżone. Być może tylko pod
    względem akustyki deska jest lepsza od paneli...

    Argument typu "deska to deska" mnie nie przekonuje. Chętnie zapłacę 100zł/m2
    więcej za deskę, ale powoli tracę przekonanie, że warto. Bo płacić więcej za
    produkt gorszy aniżeli mniej za lepszy, to moim zdaniem głupota. Widziałem
    na przykład panele QuickStep w cenie ok. 80-100zł/m2 i wyglądają one super.

    Drewno ogólnie jest świetne i w niektórych dziedzinach niezastąpione, ale
    jako materiał na podłogi również?

    Pomóżcie we właściwym wyborze.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2013-02-25 17:30:02
    Temat: Re: na podłogi panele czy deska?
    Od: dolniak <d...@n...pl>

    Sam sobie podajesz argument.Nie podobają się to wywalasz i po ptokach.A wywal
    drewno...Te 100zł to materiał.Robocizna,cyklinowanie,lakier to drugie 100.Piszę
    to,mimo że mam drewno w domu.Ale żadne krzesło,nawet metalowe nie porysuje ci
    paneli,a lakier i parkiet-i owszem.Jeśli masz mieszkanie dla siebie,nie na pokaz-to
    olej drewno.Ale to moje zdanie...
    pozdro dolniak

  • 3. Data: 2013-02-25 17:39:18
    Od: Art <d...@d...pl>

    W dniu 2013-02-25 16:43, brunet.wp pisze:
> [...]
    > 80-100zł/m2 i wyglądają one super.
    >
    > Drewno ogólnie jest świetne i w niektórych dziedzinach niezastąpione,

    Pytanie jak bardzo zależy Ci na odporności podłogi na zarysowania czy
    inne odkształcenia. Jasne, że fajnie jest mieć prawdziwe drzewo na
    podłodze ale jeżeli istnieje ryzyko pojawienia się na niej np. pani w
    szpilkach to zdecydowanie odradzam. Przesuwanie foteli potrafi nieźle
    zniszczyć drewnianą podłogę. Lakier też ma swoją ograniczoną
    wytrzymałość. Z drugiej strony trudno poruszać się po podłodze tylko w
    kapciach. Ja wybrałem panele o twardości AC4 i to po testach w markecie
    na zarysowania zwykłym kluczem do zamka. Co ciekawe panele oznaczone
    jako dość odporne czyli AC4 różnie reagowały na mój klucz więc i tutaj
    trzeba uważać.

  • 4. Data: 2013-02-25 18:51:47
    Temat: Odp: na podłogi panele czy deska?
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Mam parkiet dębowy od 7 lat. Już dawno zapadła decyzja, że przy pierwszej
    okazji zostanie wymieniony na dobre panele.

    PC

  • 5. Data: 2013-02-25 21:28:28
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 25 Lut, 16:43, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    >
    > Ale zaczynaj si schody. W por wnaniu do paneli deska jest dro sza,
    > podatniejsza na zarysowania. Wygl dem s zbli one. By mo e tylko pod
    > wzgl dem akustyki deska jest lepsza od paneli...
    >
    > Argument typu "deska to deska" mnie nie przekonuje. Ch tnie zap ac 100z /m2
    > wi cej za desk , ale powoli trac przekonanie, e warto. Bo p aci wi cej za
    > produkt gorszy ani eli mniej za lepszy, to moim zdaniem g upota. Widzia em
    > na przyk ad panele QuickStep w cenie ok. 80-100z /m2 i wygl daj one super.
    >
    > Drewno og lnie jest wietne i w niekt rych dziedzinach niezast pione, ale

    A ja naswietle drugą stronę:
    Mam parkiet dębowy. Surowy za 65zl/m2 (standrew) potem szlifowanie i
    olej. Licze pi*oko ze jakbym placi za calosc to wyszlo by te 100zl/m2.

    Leży już rok i oprocz sezonowych szparek (0,2-1mm) nic sie nie dzieje.
    Dzieciak, pies buciory z piachem, fotel na kółkach nie robia na nim
    wrażenia. Ale nie jest to lakier. Na lakierze widać rysy (mam w innym
    pokoju). Na oleju jest, no po prostu jest i tyle. Bab w szpilkach nie
    mialem ale moge sie zalozyc o worek orzechow ze nic by sie nie
    zadzialo. Szpilki od spodu zazwyczaj maja plastik.

    Zanim sie zdecydowalem to jedna taka surowa klepke potraktowalem
    mlotkiem. Stwierdzilem ze uszkodzenia byly minimalne.

    Jak kogos interesuje moge pokazac najgorsze miejsca gdzie codziennie
    fotel jest przestawiany. Widac ze jest porysany ale po przejechaniu
    olejem jest jak było.

    Ale ja mam parkiet. Czyli dewno lite a nie jakies "parkiety" gdzie
    sosna jest perfumowana dębem.
    No i moje deski sa jak na standard parkietowy duże (100x300x25mm). A
    widzialem takie jeszcze dłuższe (miały prawie 60cm) i takich bym w
    zyciu nie wział bo jest spora szansa ze sie spaczą.

    Parkiet ma ten feler że jak zawilgnie to sie podniesie ale panele też
    tak mają.
    Parkiet olejowany oddycha. Czyli nawet jak masz lekką wilgoć na
    wylewce to ona wylezie i odparuje.
    Lakier mocno to utrudnia (ale odrobinke wilgoci przepuszcza - widze to
    po meblach zalakierowanych ze wszystkich stron a i tak puchną -
    sosna).
    Parkiet powoduje ze chodzenie po nim nie powoduje efektu "chodaków na
    piętrze".

    Ja z parkietu jestem zadowolony. Nie polecam każdemu ale IMHO czasem
    warto.

    Deski wielowarstwowe to taka bryndza. Niby drewno ale takie sobie.
    Panele to plastik. Tyle dobrze ze tanie ale formaldehydu sie czlowiek
    nawącha...

  • 6. Data: 2013-02-25 23:11:08
    Od: Olo <j...@w...pl>

> [...]
    > i wyglądają one super.
    >
    > Drewno ogólnie jest świetne i w niektórych dziedzinach niezastąpione,

    Ja mam deski we wszystkich pokojach na podłodze są wycyklinowane,
    polakierowanie i skrzypiące przy chodzeniu (czasami). Niech się chowają
    wszystkie panele, deski barlineckie i inne takie współczesne wynalazki
    udające to czym nigdy nie będą (deskę), kto raz miał w domu normalne
    podłogi z desek, ten nigdy nic innego nie położy na podłogę....

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 7. Data: 2013-02-26 00:33:34
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-25 16:43, brunet.wp pisze:
    > Dlatego też w domu odkąd tylko zaczęliśmy myśleć o podłogach, w planach
    > była deska, prawdziwe drewno.
    Ale deska podłogowa, taka prawdziwa, z 3cm gruba, długa, olejowana itd?
    Czy "parkiet" z drewnianych klepek?
    Czy też ten nowo-marketingowy wynalazek ("deski" barlinieckie i inne
    nazwy, który jest tak samo deską, jak świnka morska - świnią), gdzie
    wierzchnia warstwa "drzewa właściwego" ma ~2mm, pod tym kilka warstw
    sklejek i innych odpadów drewnianych, i całość ma 11-14mm, i zasadniczo
    różni się od paneli "plastikowych" (które realnie są tak samo
    "plastikowe", jak płyty hdf meblowe itp) tylko tym, że ma wierzchnią
    warstwę bardzo delikatną, i może po uszkodzeniu raz uda się ją
    przeszlifować i polakierować, ale efekt może być mizerny?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-02-26 10:18:21
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Olo" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udające to czym nigdy nie będą (deskę), kto raz miał w domu normalne
    > podłogi z desek, ten nigdy nic innego nie położy na podłogę....

    Dzięki za opinię.

    Jeśli możesz, to podaj choć jeden argument za deską.

  • 9. Data: 2013-02-26 10:24:31
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Art" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie jak bardzo zależy Ci na odporności podłogi na zarysowania czy inne
    > odkształcenia.

    U mnie jest to jeden z najważniejszych kryteriów przy wyborze podłogi.
    Podłoga będzie ekstremalnie narażona na zarysowania. Dlatego też boję się
    deski, które po dwóch latach będą nadawały się do wymiany lub odnowienia.

> [...]
    > kluczem do zamka. Co ciekawe panele oznaczone jako dość odporne czyli AC4
    > różnie reagowały na mój klucz więc i tutaj trzeba uważać.

    AC4 to minimum, może nawet AC5.

    Pod względem odporności na zarysowania panele moim zdaniem biją na głowę
    deski...

  • 10. Data: 2013-02-26 10:34:14
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > warstwę bardzo delikatną, i może po uszkodzeniu raz uda się ją
    > przeszlifować i polakierować, ale efekt może być mizerny?

    Ze względu na ogrzewanie podłogowe o desce litej (21mm) nawet nie myślałem.
    Biorę pod uwagę tylko deski warstwowe np. deska barlinecka, finish deska,
    fertig deska itp., które faktycznie mają niewielkiej grubości warstwę
    reprezentacyjną z drewna szlachetnego. Nie jest to jednak 2mm, jest więcej,
    4-6mm minimum.