  • 11. Data: 2013-02-26 11:02:45
    Temat: Re: na podłogi panele czy deska?
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Drewno ogólnie jest świetne i w niektórych dziedzinach niezastąpione,
    > ale jako materiał na podłogi również?

    Tez mialem taki dylemat. Zwyciezyly jednak panele takie lepsze Classeny,
    matowe, z wyczuwalna struktura drewna i ciemna fuga.
    Kosztowaly za metr okolo za 50 zl.
    Po kilkunastu latach nie bedzie zal zmienic ich na inne.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 12. Data: 2013-02-26 11:11:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > Pomóżcie we właściwym wyborze.

    Pisałem tu już kiedyś. Lubię drewno co się da mam w litym drewnie (drzwi,
    ościeżnice, parapety, schody, a nawet meble mam z litego drewna) , ale na
    podłogę dałem panele. Rozważałem jeszcze bambus ale lakierowany wygląda
    bardzo sztucznie a na matowym widać każde wgłębienie po przesuwaniu mebli.

    Największa wadą paneli dla mnie jest stukanie. Im grubsze panele tym mniej
    dokuczliwe ale i tak o rząd wielkości bardziej słyszalne niż na drewnianej
    podłodze. Dałem pod panele pianomat i nie jest źle. Jedynie stukanie przez
    dzieci drewnianymi zabawkami jest odczuwalne.

    Gdybym miał duże pomieszczenia to bym dał parkiet dębowy, ale w
    pomieszczeniach 20-30m2 gdy dookoła ścian stoją meble wygląda jak w małej
    salce w muzeum. IMO parkiet potrzebuje przestrzeni by się dobrze
    prezentował.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-02-26 12:10:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 21:28:28 UTC+1 użytkownik ptoki napisał:

    > A ja naswietle drugą stronę:
    > Mam parkiet dębowy. Surowy za 65zl/m2 (standrew) potem szlifowanie i
    > olej. Licze pi*oko ze jakbym placi za calosc to wyszlo by te 100zl/m2.

    Ale jak doliczycz koszt olejowania - w pierwszym roku zalecaja co 3 m-ce, w drugim ze
    dwa razy, a potem regularnie co rok... Plus specjalne plyny do czyszczenia podlog
    olejowanych... To wychodzi spory koszt! Ja sie zastanawiam nad olejem na stopnie
    schodowe. Lakieru za bardzo nie chce bo mam duzego psa i boje sie pozniejszych
    problemow z renowacja, a olej to nawet punktowo latwo naprawic :) Schody robie
    jesionowe. Na podlogach - tylko panele! AC5 10mm, pod nimi pianomat i idealnie rowna
    wylewka - wtedy jest cichutko! Glosne panele sa pod krzywa wylewka.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2013-02-26 13:36:18
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    ps.com...
    (...)
    > Na podlogach - tylko panele! AC5 10mm, pod nimi pianomat i idealnie rowna
    > wylewka - wtedy jest cichutko! Glosne panele sa pod krzywa wylewka.

    Sam pianomat czy też dodatkowo też folia paroizolacyjna? Czy taki pianomat
    nadaje się jeśli jest ogrzewanie podłogowe?

  • 15. Data: 2013-02-26 13:46:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Na podlogach - tylko panele! AC5 10mm, pod nimi pianomat i idealnie rowna
    > wylewka - wtedy jest cichutko!

    Popieram. Jak panele to tylko grube i na pianomacie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-02-26 16:15:38
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Lut, 12:10, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    wylewka - wtedy jest cichutko! Glosne panele sa pod krzywa wylewka.

    Bez przesady. Olejnowanie głębokie jest potrzebne tam gdzie jest duzo
    wody. Jakaś sien czy kuchnia.
    Juz po dwu olejowaniach powłoka jest odsyć dobra. Kolejne niewiele
    mocniej wsiąkają w głąb.

    Na puszkach które mam nie ma takich zalecen zeby "lac ile wlezie". A
    druga warstwa to pi*oko 1/5 tego co włazi na pierwszą.

    U siebie zrobilem dwa razy i teraz tylko dosmarowuje tam gdzie sie
    wytrze (wlasnie planuje pod tym ruszanym fotelem "maznąć".

    A olej drogi nie jest. Używam starwaxa i jakis 3v3 czy inne cos
    (jakies lepsiejsze ale juz dawno mazałem i nie pamietam dokladnie ale
    bardzo ładnie pachniało)

    Po oleju nie trzeba tyle wietrzyć. Można sie przejść jak potrzeba
    przyszpili.

    Ale nie nalegam. Napisalem po to aby dac poglad na sprawe.

  • 17. Data: 2013-02-26 17:00:05
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Feb 26, 6:46 am, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Popieram. Jak panele to tylko grube i na pianomacie.

    Ja w części gdzie mam podłogówkę mam akurat taki dziwny podkład - nie
    pamiętam nazwy, trafiłem na niego w jednym z krakowskich sklepów. Coś
    jakby mineralny spód + pozłotka (zastępująca od razu paroizolację).
    Dość drogie - 3mm kosztowało coś ponad 10 zł, natomiast akustycznie -
    panele nieodróżnialne są od drewna). Termicznie też całkiem nieźle;
    jedna rzecz której teraz żałuję to to, że nie zrobiłem podłogówki w
    całym domu (początkowo myślałem o desce, a skończyło się na panelach
    Quickstepa).

    Wizualnie - mam te z fugą, praktycznie wszyscy nabierają się na to, że
    to drewno.

    mucher

  • 18. Data: 2013-02-26 17:39:01
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    brunet.wp napisał(a):
    > Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

    > Ze względu na ogrzewanie podłogowe o desce litej (21mm) nawet nie
    > myślałem. Biorę pod uwagę tylko deski warstwowe np. deska barlinecka,
    > finish deska, fertig deska itp., które faktycznie mają niewielkiej
    > grubości warstwę reprezentacyjną z drewna szlachetnego. Nie jest to
    > jednak 2mm, jest więcej, 4-6mm minimum.

    No właśnie na podłogówkę nie dawałbym "deski" barlineckiej (ani żadnej
    podobnej). A to ze względu na jej konstrukcję, która w przekroju
    poprzecznym ma sporo pustki powietrznej pomieszanej z mało gęstą sosną -
    po co ta izolacja? :)
    --
    zbigi

  • 19. Data: 2013-02-26 18:31:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2013 13:36:18 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Sam pianomat czy teďż˝ dodatkowo teďż˝ folia paroizolacyjna? Czy taki pianomat
    > nadaje si� je�li jest ogrzewanie pod�ogowe?

    Ja nie mam folii pod panelami ale ja mam pod nimi strop (a ponizej jest suchutka
    piwnica), jak podloga na gruncie to na wszelki wypadek bym dal (tym bardziej ze jak
    nie dasz to w 99% przypadkow tracisz na nie gwarancje :)

    Pianomat - wersja szara (3mm) nadaje sie na ogrzewanie podlogowe jak najbardziej. Mam
    wszedzie i dziala ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-02-26 21:47:46
    Od: Art <d...@d...pl>

    W dniu 2013-02-26 10:24, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Art" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
    >
    > U mnie jest to jeden z najważniejszych kryteriów przy wyborze podłogi.
    > Podłoga będzie ekstremalnie narażona na zarysowania. Dlatego też boję
    > się deski, które po dwóch latach będą nadawały się do wymiany lub
    > odnowienia.

    > AC4 to minimum, może nawet AC5.
    >
    > Pod względem odporności na zarysowania panele moim zdaniem biją na
    > głowę deski...

    Skoro odporność jest dla Ciebie priorytetem to nie ma o czym dyskutować :-)
    Szukaj dobrych paneli!