eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domnieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem › Re: nieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem
    From: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: nieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem
    Date: Fri, 25 Dec 2015 13:15:20 +0100

    On Thu, 24 Dec 2015 12:47:44 +0100, chudy <c...@g...at> wrote:

    >Jest piec dedietricha gazowy kondensacyjny dwufunkcyjny bez zasobnika
    >wody użytkowej.
    >Nie pamiętam modelu.
    >Temp na piecu nastawiona na 65 st wody w C.O.
    >Ciśnienie na zimnym piecu 1 bar (zal. 1,5-2bary )
    >
    >Na piecu znacznie wzrasta ciśnienie w trakcie grzania.
    >Jeśli piec musi pogrzać wodę trochę dłużej, bo pomieszczenia są wychłodzone,
    >ciśnienie na manometrze przekracza 3,5bara i następuje otwarcie zaworu
    >przelewowego.
    >
    >Np zrealizowanie schematu: 21 st w dzień i 19 w nocy do spania jest
    >nierealne,
> [...]

    Wygląda na albo uszkodzone (pęknięta membrana), albo bez ciśnienia naczynie
    wzbiorcze w piecu.
    Żeby sprawdzić, otwórz lekko zawór spustowy intalacji c.o. tak, aby spuścić
    ciśnienie z układu.
    Następnie zlokalizuj naczynie wzbiorcze - powinno mieć zaworek, podłącz się
    jakąś pompką z manometrem czy kompresorkiem do pompowania kół i spróbuj
    sprawdzić, ewentualnie dobić cisnienie do około 1 bar. Teoretycznie tam
    powinien być azot, więc bez potrzeby nie spuszczaj gazu, ani sie tym nie
    baw.
    Jeżeli ciśnienie w naczyniu wzbiorczym będzie stabilne, to zakręć zawór
    spustowy systemu c.o. i dobij wody do ciśnienia 1.0 - 1.2 bar. Po drodze
    możesz jeszcze spróbować odpowietrzyć kaloryfery.

    Jeżeli w naczyniu wzbiorczym nie było ciśnienia i nie można go uzyskać przy
    popuszczonym zaworze c.o. to membrana uległa uszkodzeniu i naczynie jest do
    wymiany.
    Jeżeli pierwotnie nie było w nim ciśnienia ale można je uzyskać, może to
    wskazywać na jakąś drobną nieszczelność (membrany, zaworka), ewentulanie
    ktoś nieświadomie spuścił ciśnienie. W tym wypadku za jakiś czas wskazane
    jest ponowne sprawdzenie ciśnienia w naczyniu.

    Kazio