eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domnieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem › Re: nieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem
    Subject: Re: nieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem
    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: chudy <c...@g...at>
    Date: Tue, 29 Dec 2015 18:13:10 +0100

    W dniu 2015-12-29 o 01:12, Kazik Zmijowski pisze:
    > Po spuszczeniu ciśnienia w instalacji c.o. w naczyniu powinno pozostać
    > ciśnienie wstępne około 1 bar (konfiguracja fabryczna), choć w zależności
    > od parametrów instalacji c.o. - jej objętości/wysokości instalator mógł je
    > nieco zmienić. Również przy rozbudowanych instalacjach mogło byc dodane
    > dodatkowe naczynie przeponowe - jeżeli jest to też je trzeba sprawdzić.

    Naczynie jest jedno. W piecu. Piec mały 24kW.
    Po spuszczeniu ciśnienia do zera w instalacji wodnej
    odkręciłem ten kapturek na wentylku - ciśnienie 0 bar.
    Dopompowałem do 1 bar pompką.
    Na manometrze instalacji wodnej ciśnienie na piecu wzrosło wtedy też do
    1 bar.
    Zakręciłem, odczekałem 45 min - ciśnienie w naczyniu 0,6 bar.
    Dopompowałem znów do 1 bar. Zamknąłem piec, zalałem wodą do 1,2bara,
    odpowietrzyłem grzejniki, puściłem.
    W domu ciepło, więc piec chodził raptem 8-10 min. Ciśnienie wzrosło do
    prawie 3 barów. Jeszcze nie cieknie, ale w nocy mróz, więc pewno
    zacznie ciec..
    Co jeszcze mogę zrobić?
    Pewno już tylko zostało mi wezwać serwis do wymiany naczynia...