eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domnieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem › Re: nieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem
    From: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: nieuzasadnione wzrosty ciśnienia na piecu i ucieczka wody przelewem
    Date: Tue, 29 Dec 2015 23:41:35 +0100

    On Tue, 29 Dec 2015 18:13:10 +0100, chudy <c...@g...at> wrote:

    >Naczynie jest jedno. W piecu. Piec mały 24kW.
    >Po spuszczeniu ciśnienia do zera w instalacji wodnej
    >odkręciłem ten kapturek na wentylku - ciśnienie 0 bar.

    Czyli jeżeli ktoś nieopatrznie nie spuścił ciśnienia z naczynia (znam
    przypadek, gdzie w zapale odpowietrzania instalacji i pieca spuszczono
    również ciśnienie z naczynia wzbiorczego) należy zakładać że naczynie
    będzie do wymiany.

    >Dopompowałem do 1 bar pompką.

    ok

    >Na manometrze instalacji wodnej ciśnienie na piecu wzrosło wtedy też do
    >1 bar.

    Błąd!
    Pisałem, że zawór spustowy systemu c.o. ma być uchylony.
    Nie tak żeby woda spływała z systemu, ale wystarczająco, aby ciśnienie wody
    na piecu i w kaloryferach cały czas wynosiło zero.
    Membrana naczynia wzbiorczego ma się odchylić całkowicie i wypchnąć wodę z
    naczynia. Może to zrobić jedynie wtedy, gdy zapewniony jest swobodny odpływ
    nadmiaru wody z układu c.o.

    >Zakręciłem, odczekałem 45 min - ciśnienie w naczyniu 0,6 bar.
    >Dopompowałem znów do 1 bar. Zamknąłem piec, zalałem wodą do 1,2bara,
    >odpowietrzyłem grzejniki, puściłem.

    Jeszcze raz:

    1. Spuścić ciśnienie z układu c.o. - nie opróżniać całkowicie systemu -
    jedynie spuścić tyle wody żeby ciśnienie opadło do 0.

    2. Dopompować powietrze do naczynia wzbiorczego do ciśnienia 1 bar.
    Ciśnienie wody w układzie c.o. ma w tym czasie dalej wynosić 0 bar - jeżeli
    się podnosi to jeszcze trochę otworzyć zawór upustowy wody.

    3. Po uzyskaniu 1 bar ciśnienia w naczyniu wzbiorczym poobserwować
    instalację przez dobrą chwilę - czy ciśnienie jest stabilne, czy nie ma
    tendencji do wzrostu ciśnienia po stronie "wodnej".

    4. Jeżeli wszystko jest stabilne zakręcić całkowicie zawór upustowy c.o. i
    dobić wody do uzyskania cisnienia w układzie do około 1.2 - 1.5 bar.
    Odpowietrzyć cały system kaloryferów kontrolując ciśnienie, jeżeli
    niezbędne dobić ponownie wody.

    >W domu ciepło, więc piec chodził raptem 8-10 min. Ciśnienie wzrosło do
    >prawie 3 barów. Jeszcze nie cieknie, ale w nocy mróz, więc pewno
    >zacznie ciec..
    >Co jeszcze mogę zrobić?
    >Pewno już tylko zostało mi wezwać serwis do wymiany naczynia...

    Jest niewielka szansa, że nieszczelność powstała na zaworku naczynia
    wzbiorczego i jego przedmuchanie usunęło problem. Jednak znacznie bardziej
    prawdopodobne jest uszkodzenie wewnętrznej membrany - w takim wypadku
    naczynie jest do wymiany.