  • 11. Data: 2013-02-27 14:59:32
    Temat: Re: oczyszczalnia ścieków i zima
    Od: <news>

    Użytkownik <bajcik> napisał:
    > Pompę dasz w studzience, czy bezpośrednio w zbiorniku
    > gnilnym? Tak patrzę na schematy i się zastanawiam czy
    > można pójść na skróty ;)
    > http://ubuntuone.com/p/19ZM/
    > http://www.przydomowe-oczyszczalnie.pl/images/aktual
    ne/przekroj.jpg

    Tak, dam w studzience, tylko ja mam zamiar zrobić trochę inną oczyszczalnie
    jak ta z twoich linków. Mnie chodzi to taką całkowicie zalaną wodą i
    obsadzoną roślinnością wodną i tam nie będzie żadnych rurek:)
    Ścieki będą dopuszczane do jednego końca a odbierane oczyszczone z drugiego
    końca, takie długie złoże, z lekkim nachyleniem w dół, i ścieki będą same
    przepływały od jednego końca, do drugiego grawitacyjnie:)

  • 12. Data: 2013-02-27 15:14:47
    Od: <news>

    Użytkownik "Ergie" napisał:
    > Zamarzło na tyle, że drenaż stał się niedrożny nie wiem
    > co to według Twojej nomenklatury oznacza czy "do dan"
    > czy "na wierzchu".

    A bo ja planuję zrobić znacznie prostszą i tańszą wersję tej oczyszczalni,
    czyli złoże będzie podłużne i z lekkim spadkiem i całkowicie zalane wodą i
    obsadzone roślinnością wodną.
    Ścieki będą doprowadzane do jednego końca i będą się przesączać przez złoże
    w poziomie i wypływać z drugiego końca do studzienki chłonnej. W tej wersji
    nawet jeśli na wierzchy będzie lód, to ścieki będą sobie płynęły pod
    spodem:)

    > Szambo to jest taki zbiornik co się go opróżnia i wywozi
    > do oczyszczalni, jak ktoś ma szambo to nie ma oczyszczalni.
    > Skoro piszesz o oczyszczalni to zgaduję, że szambem nazywasz zbiornik
    > który znajduje się pomiędzy domem a złożem.

    Dokładnie tak:)

    > A to pogryziony nie izoluje?

    Nie, dziurawy styropian nie izoluje a myszi i tak go szybko zjedzą:)

    > Jeśli tak to te ścieki sobie zupełnie nie oczyszczone odpłyną.

    Ścieki będą płynąć w poziomie, złoże będzie podłużne i do jednego końca
    będzie dopływ a z drugiego odpływ i nie będzie żadnych rurek. Jedyną rurką
    będzie rura doprowadzającą ścieki, dlatego tylko w tym miejscu obawiam się
    kłopotów:)
    Ścieki będą musiały być dopuszczane porcjami pompką i głowię się jak
    rozwiązać sprawę owego dopuszczania gdy wierzch złoża będzie pokryty lodem.

  • 13. Data: 2013-02-27 15:42:50
    Od: <news>

    Użytkownik "masti" napisałL
    > nagraj jak go będziesz wrzucał.
    > Zobaczymy jaki jesteś chojrak w realu

    Nagrałem i przed wrzuceniem zawsze ten filmik pokazuję, wtedy dłużej
    utrzymuje się na powierzchni i dobrze ten kożuch wymiesza a to ważna
    sprawa:)

  • 14. Data: 2013-02-27 18:46:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > wersji nawet jeśli na wierzchy będzie lód, to ścieki będą sobie płynęły

    Ok, rozumiem. W takim razie to może zadziałać pod warunkiem, że to "dno"
    gdzie będziesz doprowadzał ścieki będzie odpowiednio głęboko.
    Nie wiem, też jak z wydajnością w zimie.

    > Nie, dziurawy styropian nie izoluje a myszi i tak go szybko zjedzą:)

    Po pierwsze na głębokości 30cm myszy (a w zasadzie nornice) nie ryją, po
    drugie jak się tam znajdzie zbłąkany kret to styropian pokruszy a nie zje. A
    taki pokruszony styropian zmieszany z ziemią całkiem dobrze izoluje.

> [...]
    > Ścieki będą musiały być dopuszczane porcjami pompką i głowię się jak
    > rozwiązać sprawę owego dopuszczania gdy wierzch złoża będzie pokryty

    Skoro będzie pompka to znaczy że rurka może być cienka w takim razie rura w
    otulinie nie powinna wyjść bardzo drogo. Możesz też zrobić to samemu w rurę
    kanalizacyjna wkładasz cieńszą rurę owinięto wełną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-02-27 19:27:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.02.2013 17:51, masti pisze:

    > nagraj jak go będziesz wrzucał. Zobaczymy jaki jesteś chojrak w realu

    Ta anonimowa pizda jako chojrak? ROTFL

  • 16. Data: 2013-02-27 19:31:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.02.2013 14:33, news pisze:

    > Mam gdzieś MPZP i się ich o zdanie pytał nie będę, bo dobrze wiem że
    > celowo zakazują budowy studni i oczyszczalni po to żeby doić ludzi z kasy:(

    Tia, spisek i czarne helikoptery.

    > A jak ktoś będzie chciał mi zakazywać to będę zmuszony wrzucić go do
    > szamba:)

    Ty? Który boisz się nawet przedstawić? LOL

  • 17. Data: 2013-02-28 12:41:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 27 Feb 2013 15:42:50 +0100 osobnik zwany news napisał:

    > Użytkownik "masti" napisałL
    >
    > Nagrałem i przed wrzuceniem zawsze ten filmik pokazuję, wtedy dłużej
    > utrzymuje się na powierzchni i dobrze ten kożuch wymiesza a to ważna
    > sprawa:)

    pochwal się chojraku

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2013-02-28 15:02:46
    Od: <news>

    Użytkownik "Ergie" napisał:
> [...]
    > razie rura w otulinie nie powinna wyjść bardzo drogo. Możesz też
    > zrobić to samemu w rurę kanalizacyjna wkładasz cieńszą rurę

    Ale pompka nie napompuje ci do zamkniętego szczelnie zbiornika i o to się
    martwię, bo jeśli złoże na wierzchu zamarznie, to będzie jak zamknięty
    zbiornik, więc jak lać do niego ścieki?
    Może od góry na lód?

  • 19. Data: 2013-02-28 15:03:35
    Od: <news>

    Użytkownik "masti" napisał:
    > pochwal się chojraku

    Ja skromny człowiek jestem i się nie chwalę:)

  • 20. Data: 2013-02-28 16:41:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 26 lutego 2013 11:08:17 UTC+1 użytkownik news napisał:
    > Myślę nad budową gruntowo-korzeniowej oczyszczalni ścieków. Jest tania i
    > prosta, ale martwi mnie problem zimy i zamarzania:(
    > Podobno to złoże gruntowo-korzeniowe zalane ściekami nie zamarza zimą, czy
    > to prawda?

    news, ja nie wiem czy dla ciebie będę wystarczjąco wiarygodny :-))) ale:
    ta kępa krzaczorów za moją budową https://www.youtube.com/watch?v=2F4XX_aOXis
    to jest właśnie oczyszczalnia o jakiej piszesz. Ma juz dobrych kilka lat i nie
    mam z nią żadnych problemów. Nie wiem czy wielkosc ma znaczenie -moja ma ok. 36m2.

    b.