  • 41. Data: 2014-07-11 23:44:28
    Temat: Re: odkurzacz piorący do parkietu
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 11 Jul 2014 23:12:35 +0200 osobnik zwany Ikselka
    napisał:

    > Ja? - nie o moim mowa, to Twoja babcia chlorowała parkiet. Lakierowany
    > był? :-]

    oczywiście. A o jakim rozmawialiśmy?. w końcu mi się znudziło wiórkowanie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 42. Data: 2014-07-12 00:31:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Jul 2014 21:44:28 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > oczywiście. A o jakim rozmawialiśmy?. w końcu mi się znudziło wiórkowanie.

    Omg, ależ kręcisz.

  • 43. Data: 2014-07-14 08:26:02
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 11 lipca 2014 14:06:02 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > No ale to nie na PARKIET! Jak się chłop uprze i sobie parkiety porobi, to
    >
    > starych przyzwyczajeń cóż, i tak ani rusz wykorzenić...

    To cycat z reklamy:

    Mop parowy Mango Steam Cleaner PRO przeznaczony jest do dokładnego mycia powierzchni
    podłogowych takich jak: ... parkiet, uszczelniane podłogi drewniane ...

    tyle że mnie to też tak całkiem nie wygląda na dobre zastosowanie i za duży jestem
    aby w reklamę całkiem wierzyć, więc pytam czy już znalazł się ktoś kto uwierzył i
    spróbował?
    Opisy jakie znalazłem, mają kilka lat nie delikatnie mówiąc nie są entuzjastyczne,
    ale też nie są całkiem zniechęcające.

    --
    ZZ@private

  • 44. Data: 2014-07-14 11:44:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 23:26:02 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

> [...]
    spróbował?
    > Opisy jakie znalazłem, mają kilka lat nie delikatnie mówiąc nie są entuzjastyczne,

    Ja bym pary (i w ogóle wody - stale) na parkiet nie stosowała; od pary
    zewnętrzna warstwa drewna pęcznieje, no nie ma siły żeby para nie wniknęła
    w szczeliny - łódkowanie parkietu po jakimś czasie masz gwarantowane. Na
    parkiet tylko dobrze wyżęta mokra ścierka, ale to naprawdę dobrze wyżęta -
    bo niezaleznie od tego, jak żarliwie reklamowane są przez producentów
    "supetruperrekstraodporne" lakiery, zawsze między klepki wilgoć się
    dostanie i tam dłużej zostanie, a od tego krok do katastrofy. Jak chcesz
    myć podłogę, to sobie płytki ceramiczne zrób - tanio i moczyć można ile się
    chce. Parkiet to parkiet, nie każdy moze go mieć, bo nie każdy umie zadbać.

  • 45. Data: 2014-07-14 11:56:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Jul 2014 23:26:02 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

    > Mop parowy Mango Steam Cleaner PRO przeznaczony jest do dokładnego mycia

    ...i jescze "w temacie" mopa parowego: powiedz mi, jakim to cudem owo
    urządzenie miałoby myć? - bo to, że wydziela parę, jest pewne, ale że
    wydzielona para się natychmiast skrapla i zostaje na podłodze, to drugi
    pewnik, o którym producent nie mówi. W połączeniu z brudem tworzy ciepłe
    błotko. To trzeci pewnik. Które trzeba po prpstu ZEBRAĆ ścierką lub mopem -
    to pewnik trzeci.
    Bo jeszcze nie wymyślono magicznego nihilatora do brudu :-)
    Mam takowe urządzenie, stąd moje pewniki. I żałuję, że z rozpędu kupiłam -
    co prawda jestem przytomna na umyśle i żadnej cudownej nihilacji brudu się
    nie spodziewałam (no tylko naiwne dziecko może wierzyć w te reklamy,
    pokazujące jak pani przejeżdża mopem po brudzie i zostawia za mopem ślad
    bez brudu). No ale nastawiłam się przynajmniej na dezynfekcję podłogi parą
    (jak pies był mały i był w domu).
    Otóż nic podobnego nie zachodzi - para natychmiast w momencie zetknięcia z
    podłogą skrapla się i już nie ma tej temperatury, co w urządzeniu, potem
    nadal się sukcesywnie skrapla na tej (mokrej już) podłodze, więc nie ma
    mowy o niczym.
    Owszem, pierwszy moment, kiedy para trafia na jeszcze SUCHĄ podłogę - tak,
    jest wtedy gorąca, ale to jest tylko mgnienie, za krótko to trwa, żeby
    miało cokolwiek zdziałać.
    Tak więc mop parowy to tylko maczanie podłogi ciepłą wodą, nic więcej.
    Równie dobrze zadziała wiadro pełne gorącej wody i ścierka.Więc po co
    przepłącać - chyba tylko ża zabaweczkę. Powtarzam - mam i śmieję się z
    siebie, że toto kupiłam.

  • 46. Data: 2014-07-14 11:58:19
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2014 11:56:30 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Które trzeba po prpstu ZEBRAĆ ścierką lub mopem -
    > to pewnik trzeci.

    Czwarty :-D

  • 47. Data: 2014-07-15 09:55:33
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 11:56:30 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > ...i jescze "w temacie" mopa parowego: powiedz mi, jakim to cudem owo
    >
    > urządzenie miałoby myć? - bo to, że wydziela parę, jest pewne, ale że

    Zapewne jakby wiedział to bym nie pytał.

> [...]
    >
    > błotko. To trzeci pewnik. Które trzeba po prpstu ZEBRAĆ ścierką lub mopem -

    Zgodnie z reklamą to ma być połączenie mopa i parownicy. Teoretycznie para rozmiękcza
    brud, a ścierka na urządzeniu go zbiera.
    Tak wygląda teoria, mówisz że praktyka tego nie potwierdza to ja nie kupię i nie będę
    sprawdzał.

    --
    ZZ@private

  • 48. Data: 2014-07-15 11:11:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Jul 2014 00:55:33 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

> [...]
    rozmiękcza brud, a ścierka na urządzeniu go zbiera.
    > Tak wygląda teoria, mówisz że praktyka tego nie potwierdza to ja nie kupię i nie

    Niestety, aby coś dobrze działało, nie może być al-in-łan. Czyli jeśli
    parownica i mop, to osobno. Przy czym jesli parownica, to tylko tzw
    "przemysłowa" - te do użytku domowego zgodnie z wymogami bezpieczeństwa nie
    mają prawa wykazać się dostatecznie wysoką wydajnością pary, żeby
    rzeczywiście uzyskać konieczną dla dezynfekcji temperaturę podłoża, czyli
    de facto WODY - na podłodze jest już woda, z tej bywszej pary. A skoro jest
    tam woda, to temperatura nie osiąga więcej niż dziewięcdziesiąt stiopni i
    to wątpliwe, przecież ta woda wychładza się natychmiast i cóż z tego, że
    działasz na nią parą. Może jakby trzymać końcówkę w jednym miejscu parę
    minut, to byłby efekt dezynfekujący i "rozpuszczający brud". Ale to i tak
    trzeba zebrać mopem - przecież ileż wchłonie na raz ta mikroszmateczka na
    końcu myjki?

    Mój "cud" leży od roku nieużywany. I nie tęsknię za nim. Mogłam za te
    pieniądze kupić kilka naprawdę dobrych mopów.

  • 49. Data: 2014-07-29 11:08:56
    Od: " 666" <n...@d...spamerow>

    Wiórkowanie parkietu bukowego pamiętam z dzieciństwa, krew się lała ;-)
    W tamtych czasach lakierowanie było bardzo drogie (no i rakotwórcze, o czym raczej
    nie wiedziano).

    -----

  • 50. Data: 2014-07-29 17:13:11
    Temat: Re: odkurzacz pioracy do parkietu
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    * 666* wdusil[a] knefle:

    >Wiórkowanie parkietu bukowego pamiętam z dzieciństwa, krew się lała ;-)
    >W tamtych czasach lakierowanie było bardzo drogie (no i rakotwórcze, o czym raczej
    nie wiedziano).

    Tos sie synek musial niezle nawdychac :)