  • 1. Data: 2012-10-25 12:32:20
    Temat: odpływ wody w garażu
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    samochodu w garażu nie będę mył. Ewentualna woda pojawi się tylko z
    topniejącego śniegu z auta, z mokrych opon. Chyba nie ma innych powodów
    pojawienia się wody na podłodze.

    Zastawiam się czy w ogóle robić jakiś odpływ wody w garażu. Czy tej wody
    będzie na tyle dużo aby robić odpływ? Mam wątpliwości...

    Może wystarczy jedynie zrobić niewielki spadek podłogi w kierunku bramy
    garażowej i woda sobie sama spłynie na zewnątrz? Garaż ma długość 6m. Czy
    spadek 0,5cm na 1m będzie odpowiedni? Da to 3cm różnicy poziomów na całej
    długości garażu.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-10-25 12:41:20
    Temat: Re: odpływ wody w garażu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > Zastawiam się czy w ogóle robić jakiś odpływ wody w garażu. Czy tej wody
    > będzie na tyle dużo aby robić odpływ? Mam wątpliwości...

    Dużo, ale tylko kilka razy w roku, więc ja zrezygnowałem z odpływu. Nie
    chciałem robić posadzki ze spadkiem kopertowym bo to niewygodne do innych
    prac które planuję robić w garażu, a odpływ liniowy wzdłuż całego garażu
    jakoś mi nie pasował. No i jeszcze jest kwestia, że zgodnie z prawami
    Murphiego jak zrobisz kratkę to zaraz tam ci wpadnie jakaś śrubka albo
    nakrętka :-)

> [...]
    > spadek 0,5cm na 1m będzie odpowiedni? Da to 3cm różnicy poziomów na całej

    Ja właśnie tak zrobiłem, ale jeszcze nie trzymałem tam auta zimą, więc nie
    wiem jak to się sprawdzi w praktyce. Też mam 0,5% spadku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-10-25 13:24:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2012 12:34:06 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

> [...]
    >
    > spadek 0,5cm na 1m będzie odpowiedni? Da to 3cm różnicy poziomów na całej

    Ja mam u siebie niewielki spadek w kierunku bramy garazowej a przy samej bramie mam
    odpływ liniowy taki najzwyklejszy tego typu:
    http://www.wodkaneko.pl/produkty/odwodnienia-liniowe
    -kl-a-b-c-d-marley-33181-2

  • 4. Data: 2012-10-25 13:40:28
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    ps.com...
    >Ja mam u siebie niewielki spadek w kierunku bramy garazowej a przy samej
    >bramie mam odpływ liniowy taki najzwyklejszy tego typu:
> [...]

    Przez całą szerokość garażu? A wodę gdzie odprowadzasz?

  • 5. Data: 2012-10-25 13:47:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2012 13:42:07 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Przez całą szerokość garażu? A wodę gdzie odprowadzasz?

    Przez całą szerokośc. Wode odprowadzam do kanalizy. W garażu miałem w okolicach bramy
    doprowadzoną rurę kanalizacyjną.

  • 6. Data: 2012-10-25 13:53:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Trzymam auto w garażu w zimie i powiem że masakra.
    Mimo że przed kazdym wjazdem auto ustukują z narośli lodowośniegowych to i
    tak w garażu jest tragedia.
    U mnie dodatkowy problem że mam kanał i woda ścieka po ścianach kanału. Jak
    tylko są słoneczne dni to wyprowadzam auto przed garaż, zbieram wodę z
    posadzki a kanał otwieram żeby wietrzał.
    Muszę coś zrobić aby w zimie woda się nei dostawała do kanału. Chodzi mi po
    głowie grube linoleum na całej posadzcez podniesionymi bokami u przodem aby
    wodę ukierunkować w stronę bramy.
    Inna sprawa, auto jest dosłownie zjadane przez rdzę w zimie w garażu.
    Jedyna zaleta to brak problemów z akumulatorem, odpalaniem, i wsiada się do
    ciepłego.

    Marek

  • 7. Data: 2012-10-25 14:00:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Inna sprawa, auto jest dosłownie zjadane przez rdzę w zimie w garażu.

    Dlatego w Skandynawii popularne są wiaty z gniazdkiem do które podpina się
    ogrzewanie postojowe komory silnika. Nie ma problemów z odpaleniem w zimie a
    blacha nie koroduje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-10-25 14:17:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    >
    > Dlatego w Skandynawii popularne są wiaty z gniazdkiem do które podpina
    > się ogrzewanie postojowe komory silnika. Nie ma problemów z odpaleniem w

    W Kia mojego znajomego jest webasto nagrzewnica i chwalił się że grzeje
    także płyny ustrojowe silnika. Coś kiedyś wspominał o czasówce aby się
    załączało samoczynnie o zadanej porze ale czy to zrealizował to nie wiem.

    Marek

  • 9. Data: 2012-10-25 14:21:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W Kia mojego znajomego jest webasto nagrzewnica i chwalił się że grzeje
    > także płyny ustrojowe silnika.

    Dokładnie, ale czy w naszym klimacie jest to potrzebne? Gdy przez 7 lat
    trzymałem samochód pod chmurką tylko raz miałem problem z odpaleniem, ale to
    było po tygodniowym postoju przy -25. Normalnie gdy się codziennie jeździ do
    pracy bez problemu odpalałem na 6 letnim akumulatorze przy -30.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2012-10-25 14:29:49
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > to było po tygodniowym postoju przy -25. Normalnie gdy się codziennie
    > jeździ do pracy bez problemu odpalałem na 6 letnim akumulatorze przy -30.

    Tyle że on am akasę i fanaberie. W domu rekuperacja, dwa kominki, jeden z
    płaszczem, dwa kotły gazowe, jeden wodny i nadmuchowy, solary, i
    przygotowane pod pompę ciepła. Oczywiście fotovoltaika też.
    Z tego co widzę i często mu klaruję że u niego nie ma chyba pojęcia "czas
    zwrotu" czy " zwrot inwestycji"

    Marek