  • 1. Data: 2012-10-25 19:55:25
    Temat: Brama wjazdowa i garażowa na jednego pilota + domofon/videofon
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Witam,

    W przyszłości chciałbym obie bramy mieć na jednego pilota. Jakie kable i
    gdzie poprowadzić?

    W garażu na sufit zasilanie (3x2,5) i co jeszcze?
    Do płotu (zasilanie 3x2,5), (2x1,5 elektrozaczep) 10x0,5 (domofon)

    co jeszcze i jak?

    scruffty

  • 2. Data: 2012-10-25 21:15:38
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Użytkownik "scruffty" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W garażu na sufit zasilanie (3x2,5) i co jeszcze?
    > Do płotu (zasilanie 3x2,5), (2x1,5 elektrozaczep) 10x0,5 (domofon)

    Wideofon
    Do wideofonu (słupka) doprowadź kabel telekomunikacyjny XSTDYz, najlepiej
    10-cio żyłowy, wystarczy i będzie zapas. Elektrozaczep jest sterowany z
    wideofonu i nie musisz prowadzić innego oddzielnego kabla. Po prostu od
    miejsca zakończenia wcześniej wymienionego kabla możesz poprowadzić drugi
    już do elektrozaczepu 2-żyłowy, też może być telekomunikacyjny.

    Automat bramy wjazdowej
    Doprowadź do słupka bramy kabel YKY 3x1,5mm (zasilanie automatu bramy 230V)
    najlepiej bezpośrednio ze skrzynki elektrycznej na osobnym bezpieczniku 10A.
    Między słupkami bramy poprowadź 3x1,5mm kablem ziemnym YKY (kabel do
    sterowania drugiego siłownika.
    Możesz również poprowadzić na drugą stronę słupka (czyli między słupkami tak
    samo jak wcześniej do drugiego wiłownika) kabel telekomunikacyjny XSTDYz,
    6-cio żyłowy (zapas) do nadajnika linii bezpieczeństwa (safebeam,
    podczerwień).

    Automat bramy garażowej
    Na suficie w garażu 3x2,5mm do zasilania automatu.

    To wszystko i nic więcej nie będzie ci potrzebne. Kupując sprzęt jednego
    producenta np. Faac możesz zaprogramować reakcje urządzeń korzystając z
    jednego pilota. Najlepiej kup takie z 3-ma lub więcej przyciskami. Wtedy
    będziesz miał 1:brama wjazdowa, 2:brama garażowa, 3:wjazd+garaż.

  • 3. Data: 2012-10-25 21:33:59
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jednego pilota. Najlepiej kup takie z 3-ma lub więcej przyciskami. Wtedy
    > będziesz miał 1:brama wjazdowa, 2:brama garażowa, 3:wjazd+garaż.

    Warto doprowadzić jeszcze od każej bramy do garażu 2 zylwoy przewod (ja
    uzylem skretki zewnętrznej ftp)
    do włącznika dzwonkowego, do otwirania bramy.U mnie czesto sie korzysta,
    z tego włącznika, nie zawsze ma sie pilota przy sobie.
    I doprowazilem tez od bramy do alarmu :)
    zdalnie mogę otwirac bramę, srednio raz w miesiącu korzystam, nie za często
    ale
    czasami coś ktoś dowozi i z telefonu można otworzyc, no ale to już gadżet ;)

  • 4. Data: 2012-10-25 21:45:25
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 21:15:38 +0200, ceownik napisał(a):

> [...]
    > jednego pilota. Najlepiej kup takie z 3-ma lub więcej przyciskami. Wtedy
    > będziesz miał 1:brama wjazdowa, 2:brama garażowa, 3:wjazd+garaż.

    Dziękuję, już wszystko jest w prawie jasne, tylko jeszcze takie pytanie:

    Ten kabelek 10 żyłowy w domu wyprowadzam w miejscu, w którym chcę mieć
    wideofon. W garażu jest tylko zasilanie do automatu. Jeśli chciałbym bramę
    garażową otworzyć z wideofonu (lub ze środka garażu) to te urządzenia
    dogadają się radiowo tak?

    Czytałem gdzieś, że niektórzy centralkę od bramy wjazdowej umieszczają w
    garażu, bo lepiej to służy elektronice, u mnie odległość między bramą a
    garażem to 8m, czy gdybym chciał centralkę zostawić w garażu to potrzebuję
    jeszcze jednego kabla telekomunikacyjnego między płotem a garażem?

    scruffty

  • 5. Data: 2012-10-25 22:24:35
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Kabelek 10 żyłowy ma znajdować się w miejscu, gdzie będzie monitorek
    wideofonu (z oryginalnego zestawu wykorzystasz tylko początek i koniec kabla
    [wtyczki], a reszte przedłużysz dzieki kabelkowi 10 żyłowemu - i najlepiej z
    zastosowaniem szybkozłączek scotchlok/eton). Tam też najlepiej w puszcze
    wyprowadzić 230V do zasilania tego monitorka.

    Jeżeli chcesz otwierać bramę również z wideofonu to musisz kupić taki z
    dodatkowym wyprowadzeniem, który będzie podawał 12V lub ewentualnie zwierał
    przewody. Taki sygnał podasz na jednym z wejść automatu bramy wjazdowej
    (polecam Faac 414 - bo mam i jest ok). Najlepiej niech zajmie się tym jakaś
    osoba znająca się troche na elektronice. To nie jest typu "podłącz i
    działa", sprzęty będziesz miał innych firm.

    Nie ma potrzeby umieszczania centralki w garażu. Nie uszkodzi się od niskich
    temperatur, ani od wilgoci, jeżeli zostanie dobrze dokręcona i zaizolowana.
    Dodatkowo, jeżeli będziesz miał ją w pomieszczeniu zamkniętym to zmniejszysz
    zasięg z pilota, który bez anteny zewnętrznej i tak nie jest wcale mocny
    przy centralce na zewnątrz - a co dopiero w środku. Sprzęt jest
    zaprojektowany do pracy na zewnątrz i nie ma co kombinować.

  • 6. Data: 2012-10-25 23:13:08
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 22:24:35 +0200, ceownik napisał(a):

    Dzięki, teraz jest wszystko jasne, kable robię "na przyszłość", dlatego,
    jeszcze jestem mocno świeży w tych tematach, ale jak już się będę za to
    zabierał to wgryzę się w temat i pójdzie z górki.

    Faaca znam (napęd bramy przesuwnej), bo używam, ale już był więc do tej
    pory nie miałem potrzeby w nim grzebać, co tylko dobrze o nim świadczy.

    Jeszcze raz dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź.

    scruffty

  • 7. Data: 2012-10-25 23:55:39
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    z sufitu gdzie dajesz zasilanie do bramy garazowej poprowadz kilkuzylowy
    przewod niskiego napiecia do przycisku np obok osietlenia garazu co masz.
    Dodasz przelacznik dzwonkowy do otwierania bramy bez pilota (bo co bedziesz
    latal jak glupi i go szukal jak nagle przyjdzie ci pomysl wywalic smieci przez
    garaz?). Dodatkowo co lepsze napedy beda mogly wystetowac ta droga glowne
    oswietlenie garazu. Po prostu kilka zyl od silnika do puszki przy wlaczniku
    swiatla :) (dalbym odstep 1 ramki by przypadkowo nie otwierac bramy jak chcesz
    wlaczyc oswietlenie).

  • 8. Data: 2012-10-26 09:27:40
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > przy wlaczniku swiatla :) (dalbym odstep 1 ramki by przypadkowo nie
    > otwierac bramy jak chcesz wlaczyc oswietlenie).

    Ja dałem w zupełnie innym miejscu mimo 2 lat zdarzy mi się wciśnąc włącznik
    bramy :)

  • 9. Data: 2012-10-26 18:12:00
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > W przyszłości chciałbym obie bramy mieć na jednego pilota. Jakie kable i
    > gdzie poprowadzić?

    Poza tym co napisali inni, to u mnie naped bramy garazowej ma swiatelko.
    Swiatelko to ma istotna zalete, ze po uzyciu bramy swieci jeszcze jakies
    2 minuty. Zasilanie tego swiatelka wykorzystalem do chwilowego
    unieszkodliwiania czujek ruchu w przedpokoju i garazu, co pozwala
    uruchomic otwieranie bramy, aktywowac alarm i spokojnie wsiasc do
    samochodu i wyjechac. W druga strone tez znakomicie sie sprawdza, mozna
    wjechac, spokojnie wypakowac zakupy, odblokowac alarm i wejsc.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2012-10-28 20:10:40
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 23:55:39 +0200, Koteczek napisał(a):

    > z sufitu gdzie dajesz zasilanie do bramy garazowej poprowadz kilkuzylowy
    > przewod niskiego napiecia do przycisku np obok osietlenia garazu co masz.

    Tak właśnie zrobiłem, położyłem dodatkowy kabelek 10x0,5 - przyda się czy
    nie zobaczymy, na ekstrawagancję za 10 zł mogę sobie pozwolić:)

    scruffty