    From: wolim <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odśnieżanie
    Date: Mon, 12 Oct 2009 23:05:34 -0700 (PDT)

    On 12 Paź, 20:32, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał

    > Mój komentarz był nieścisły - prawda, ale ustawa określa wprost i dokładnie
    > co należy odśnieżać, a co nie.

    > Trawnika na pewno odśnieżać nie musisz. Co do podjazdu uważam, że masz
    > obowiązek odśnieżania. Sprawdzę to jeszcze jutro w orzecznictwie i
    > komentarzach do ustawy... teraz nie mam dostępu.
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    OK. Już wiemy wszystko.

    Art. 30. ustawy o drogach publicznych mówi wprost:
    "Utrzymywanie zjazdów, łącznie ze znajdującymi się pod nimi
    przepustami, należy do właścicieli lub użytkowników gruntów
    przyległych do drogi."

    Żeby było już wszystko jasne, ustawa w art. 4 podaje dokładne
    definicje zjazdu i przepustu:
    "4) zjazd - połączenie drogi publicznej z nieruchomością położoną przy
    drodze, stanowiące bezpośrednie miejsce dostępu do drogi publicznej w
    rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
    (...)
    15) przepust - budowla o przekroju poprzecznym zamkniętym,
    przeznaczoną do przeprowadzenia cieków, szlaków wędrówek zwierząt
    dziko żyjących lub urządzeń technicznych przez nasyp drogi;"

    Myślę, że już teraz wszystko wiadomo.

    Pozdrawiam:)