    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: odśnieżanie
    Date: Fri, 23 Oct 2009 17:43:04 +0200
    <a...@f...googlegroups.com>
    <hbq3vb$hfc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <a...@l...googlegroups.com>
    <hbrqd2$50b$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <f...@o...googlegroups.com>
    <hbsbat$g0c$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <0...@g...googlegroups.com>

    Piotr wrote:

    Mieszkałem długo
    > w bloku we wspólnocie i tak to się właśnie odbywało. A według Ciebie
    > jak się odśnieża teren na osiedlach, gdzie są bloki? Kto za to płaci?

    Ty piszesz o blokach, a ja o posesjach. W blokach sa ciecie, w domkach
    czasem starowinki na rentach.

    > Być może jestem w błędzie, ale mam niejasne wrażenie, że mieszkańcy na
    > ogół jednak wolą mieć chodnik, mimo tych wszystkich horrendalnych
    > uciążliwości, z jakimi się to wiąże.

    A właściciele jak widać, niekoniecznie.

    > Tak, gmina, czyli wszyscy mieszkańcy.

    No to dawaj, niech będzie grafik i kolejnośc odśniezania. Jak wszyscy, to
    wszyscy.

    > W takim razie podaje się argumenty. Bo inaczej Twoje trwanie przy
    > swoim jest właśnie "uporczywe", czyli wynika z uporu, nie rozumu.

    Mam prawo miec inne zdanie. I korzystam z tego prawa.

    > Twoja uwaga nie odnosi się do meritum tego, co ja napisałem: płacisz
    > podatek i nagle chcesz, żeby za te same pieniądze gmina zaczęła robić
    > więcej (czyli dodatkowo odśnieżać).

    A może zmienić priorytety wystarczy? zamiasdt stawiać Bardzo Drogie Ławki,
    albio uruchamias zbędną fontanne przeznaczyć pieniądze na potrzeby
    wszystkich, czyli odśniezania chodników?

    > Nie potrafię tego lepiej wyjaśnić: teraz gmina podpisuje umowę na
    > utrzymanie dróg z firmą, której płaci rocznie, powiedzmy, 100 tysięcy
    > złotych. Jeśli zażąda od tej firmy także odśnieżania chodników, to
    > koszt nie będzie nadal 100 tysięcy, tylko więcej, na przykład 150
    > tysięcy.

    Może warto poszukać firmy, która zrobi to samo za 100?

    > Skąd gmina ma wziąć te brakujące 50 tysięcy? Oczywiście tylko
    > z Twoich podatków.

    To jest najprostsze.

    > Jeśli się z tym zgadzasz, to wyjaśnij mi, dlaczego dzisiejszy system,
    > w którym mogę sam zapłacić za odśnieżanie firmie albo samodzielnie
    > odśnieżyć, miałby być gorszy od takiego, który Ty proponujesz, w
    > którym MUSZĘ zapłacić, poprzez podatek, w dodatku firmie, którą
    > wybrała gmina.

    WEź pod uwagę sytuacje samotnej babcinki na rencie, ktora ma posesje na rogu
    dwóch ulic. I zapytaj jej, czy stac ja na młodego z łopatą. Ty masz przed
    oczami tylko kilkusetosobowy blok, i ciecia ze spółdzielni - maja inne
    mozliwosci niz babcinki.

    > Łapiesz mnie za słowa (niezbyt udolnie) i robisz uniki - tak się nie
    > dyskutuje.

    A ja w płacz i na kajak...

    Justyna