    From: "Piotr" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: ogórki gruntowe
    Date: Sun, 28 Jun 2015 21:02:40 +0200

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:mmk7le$pi9$1@news.vectranet.pl...
    > Hejka. Dziś z grządki zerwaliśmy dwa pierwsze ogórki w tym roku.
    > Pozdrawiam faktycznie Ja...cki

    Dirko, w odróżnieniu od innych jajcarskich wypowiedzi tutaj, ja poważnie
    gratuluję. No może gratuluję to za wielce powiedziane.
    Ale na pewno troszkę zazdroszczę :) bo moje to dopiero całkiem
    małymi krzaczorkami są i pewnie jeszcze ze 2-3 tygodnie poczekam.
    Ale ja sadzę nasiona wprost do gruntu w pierwszych dniach maja,
    a Ty pewnie wysadzasz "po ogrodnikach" mocno podrośnięte
    (gdzieś pod folią sadzonki)..

    A tak na marginesie może wypowiesz się, albo ktoś inny z boku jak
    ocenić kiedy robić pierwszy oprysk na pomidory przeciw zarazie?
    Bo stanowisko, że "po wystąpieniu pierwszych objawów" nie bardzo
    mi odpowiada bo jak wystąpią pierwsze objawy to już będzie "po ptokach".
    Tak przynajmniej było u mnie 2 razy,
    W tym roku zapobiegawczo zrobiłem pierwszy oprysk ok. tygodnia temu.
    Za wcześnie? Za późno?