  • Data: 2019-09-11 19:53:41
    Temat: Re: ogrzewanie gazem czy prądem +FV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 11 Sep 2019 13:19:17 +0200, Baczek

    > Idealnie N-S. Gość od FV mówi, że dach elegancki. Czekam na dokładną wycenę.

    A co ma powiedzieć? ;)

    > No to kiszka. Czekam na info od instalatora FV, ale więcej niz 8kWp
    > chyba nie wejdzie.
    > Myślę, że chyba trzeba będzie zdecydować się na gaz.

    W przypadku kalafiorów, tak, kiszka. Myślę że gaz to najlepsze wyjście.

    Aczkolwiek masz jeszcze jedną opcję -- zamiast kaloryferów elektrycznych
    zrobić pompę ciepła powietrze powietrze (multisplit 4-5 jednostek około 16k
    z instalacją) i grzanie w G12/G13 (mnie średnio kWh w G12W wychodzi 0,47).
    Mankamament -- to jednak rusza powietrzem i coś tam szumi. Niemniej jest to
    rozwojowe o tyle, że z czasem jednak te panele można dołożyć (jak w końcu
    potanieją). Do gazu się ich nie dołoży.

    --
    Pozdor
    Myjk