  • 1. Data: 2019-09-10 07:53:34
    Temat: ogrzewanie gazem czy prądem +FV
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Budynek w szeregu - środkowy. 2 piętra + nieużytkowe poddasze. Pow
    zabudowy 9mx9m. Budowa około roku 2000. Parter mocno oszklony. Strop
    ocieplony 15cm starej wełny i 10 cm granulatu.
    W tej chwili ogrzewanie, CO, mam z sąsiedniego szeregu, ale czas przejść
    na swoje.

    Wersja gaz
    piec i przerobienie tego co jest - 14800zł
    Przyłącze gazowe około 2000zł
    Malowanie i inne takie po robotach pewnie z 2000zł.
    Razem 18800. Do tego dopiero kominiarz przyjdzie zobaczyć czy z kominami
    wszystko OK, Jak nie to koszt komina.

    Wersja elektryczna
    grzejniki elektryczne ze sterownikami - 6000
    instalacja fotowoltaiczna 7kWp - 35000
    Razem 41000

    Różnica nie więcej 16200

    Koszt grzania gazem to jakieś 3000 rocznie + przeglądy gazowe
    Koszt grzania prądem w tej sytuacji powinno być 0.
    Wyrównanie większego kosztu instalacji FV powinno nastąpić po 5,5 roku.

    Iść w prąd, czy odpuścić sobie?
    Jakiś błąd w założeniach widzicie ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-09-10 08:29:37
    Temat: Re: ogrzewanie gazem czy prądem +FV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2019 07:53:34 +0200, Baczek

    > przerobienie tego co jest

    Konkretnie co jest, kalafiory, podłogówka, mieszany system?

    > instalacja fotowoltaiczna 7kWp - 35000

    Przy 7kWp powinno udać się zejść do 4500, może nawet niżej, dlatego że w
    szeregu masz zapewne tylko jedną połać. Chyba że połacie stoją na E-W.

    > Koszt grzania gazem to jakieś 3000 rocznie + przeglądy gazowe

    Licząc 0,24zł/kWh gazu to wychodzi 12500kWh/rok. Jak gaz jakimś cudem
    wychodzi taniej to będzie jeszcze więcej. :P

    > Koszt grzania prądem w tej sytuacji powinno być 0.

    Nijak nie wyjdzie na zero, bo instalacją 7kWp, jak widać powyzej, nie
    pokryjesz całego zapotrzebowania. Musiałbyś mieć 13kWp na dachu a wątpię
    czy 7kWp się zmieści na Twoim szeregowcu. Chyba że sąsiedzi pożyczą "swój".
    :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2019-09-10 10:07:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 07:53:36 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:
> [...]
    > Koszt grzania prądem w tej sytuacji powinno być 0.
    > Wyrównanie większego kosztu instalacji FV powinno nastąpić po 5,5 roku.

    trzeba policzyć to wszystko uwzględniajac
    roczne zapotrzebowanie energii dla CO
    roczne zapotrzebowanie energii dla CWU
    roczne zapotrzebowanie energii elektrycznej bytowej

    a potem koszty inwestycyjne, uzyski z FV/gazu

    a wreszcie koszty całości czyli koszt inwestycji + cena energii w okresie żywotnosci
    urządzeń powiedzmy 20lat.
    Wtedy wyjdzie co było tańsze.

    Ale to grzanie prądem od razu wygląda podejrzanie.

    b.

  • 4. Data: 2019-09-10 10:26:09
    Temat: Re: ogrzewanie gazem czy prdem +FV
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Wersja elektryczna

    to ogrzewanie sloncem to policzone jest dla tzw samoroby, czy tez przemysl
    oferuje juz instalacje kompletne do grzania domu?
    poza panelami FV to chyba i zestaw akumulatorow musi byc....
    czy tez przez bufor to idzie? bufor? w szeregowcu?
    kupujesz ewentualnie caly gotowy zestaw czy 'skladasz' sam z yy 'czesci'?

  • 5. Data: 2019-09-10 10:31:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2019 10:26:09 +0200, abn140

    > poza panelami FV to chyba i zestaw akumulatorow musi byc....

    Do grzania prądem w PL to akumulatory to absurdalne rozwiązanie. Chyba że
    na Saharze mieszka i w zimną noc skonsumuje to co uzbiera w dzień. :P

> [...]
    > czy tez przez bufor to idzie? bufor? w szeregowcu?
    > kupujesz ewentualnie caly gotowy zestaw czy 'skladasz' sam z yy 'czesci'?

    Przecież napisał dosyć wyraźnie, że dostawi kalafiory na prąd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2019-09-10 10:35:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 10:26:12 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

> [...]
    > poza panelami FV to chyba i zestaw akumulatorow musi byc....
    > czy tez przez bufor to idzie? bufor? w szeregowcu?

    akumulatorem darmowym jest sieć, energetyka przyjmuje nadmiar latem, oddaje zimą ze
    sprawnością 80%. Czyli jesli chodzi o magazynowanie: jest nieźle.

    b.

  • 7. Data: 2019-09-10 14:10:47
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > akumulatorem darmowym jest sieć, energetyka przyjmuje nadmiar latem, oddaje zimą ze
    sprawnością 80%. Czyli jesli chodzi o magazynowanie: jest nieźle.
    ja bym powiedział wyjątkowo dobrze. tak korzystnie że należy brać pod
    uwagę pogorszenie tej oferty. znaczne pogorszenie. Jak elektryka - to
    nie kaloryfery. jak kocioł... to musi być tak drogo? Mnie na mieszkanie
    56m2 wyjdzie mniej niż połowa, z czego piec będzie najdroższy. (tyle że
    robię to sam)
    ToMasz

  • 8. Data: 2019-09-10 15:13:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2019 14:10:49 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    ze sprawnością 80%. Czyli jesli chodzi o magazynowanie: jest nieźle.
    > ja bym powiedział wyjątkowo dobrze. tak korzystnie że należy brać pod
    > uwagę pogorszenie tej oferty. znaczne pogorszenie.

    pewnie ze mozna, ale wątpię, nikt tego nie odwoła.
    politycznie sprawa niepopularna, a energetyka nie ma jakis kłopotów z tym
    magazynowaniem.

    b.

  • 9. Data: 2019-09-10 17:25:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bardzo powazny blad popelniasz. Ulegles manipulacji ze prad z swiatla nic nie
    kosztuje. I to jest prawda swiatlo ze Slonca jest darmo. Ale to co przerabia swiatlo
    na prad jest drogie i dlatego prad ze swiatla zawsze bedzie cos kosztowal. Trzeba
    policzyc po ilu latach koszt uzywania instalacji w przeliczeniu na kWh bedzie nizszy
    od kilowatogodziny w taniej taryfie.

  • 10. Data: 2019-09-10 17:30:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mam jeszcze takie pytanie. Jak tam jest jakies zewnetrzne ogrzewanie, dedukuje ze
    wodne. To do budynku jedna rura wlata a druga wylata. Skad tak duzy koszt przerobki?