  • 101. Data: 2011-04-10 21:01:32
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe - bezwładność
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Na zewnatrz panuje tez +30 :)

    > Ale policzyles ilosc wody potrzebnej do ogrzania.... bo czasami mam
    > wrazenie iz zwolennicy podłogowki wagarowali z fizyki.

    a o co ci chodzi?

    jak sie liczy podłogówkę to sie liczy tez wymaganą średnicę rur aby były one
    w stanie przenieść określoną ilość energii bez nadmiernych oporów (zbyt
    szybki przepływ wymagany). U mnie wyszło 20mm, druga opcja to więcej
    krótszych pętli.

  • 102. Data: 2011-04-11 07:23:07
    Od: GS <g...@g...pl>

    > Podłogówka pod DREWNEM to jak zamontowanie kaloryfera na zewnatrz domu

    Teraz tutaj będziesz pienił???
    Z p.m.t.gsm już skutecznie cie pogonili to teraz tutaj będziesz zatruwał?

    pzdr
    GS

  • 103. Data: 2011-04-11 19:04:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2011 22:09:22 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Po co znów robisz z siebie durnia Adasiu

    Pawełku, nie z siebie, a z Ciebie i nie robię, a zrobiłes.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 104. Data: 2011-04-17 11:00:41
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-10 22:10, Maniek4 pisze:

    > To jest argument. Moze pochwal sie jakimis wyliczeniami skoro twierdzisz ze
    > jest inaczej a dziwnym trafem to u mnie np. dziala, bo do tej pory raczej
    > potrzebny Ci psychiatra.

    Twoja wiara mnie nie interesuje.... fizyka i wspolczyniki oporu mowia
    wszystko.

  • 105. Data: 2011-04-17 11:02:33
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-10 22:42, Maniek4 pisze:

> [...]
    > Wieksza ilosc wody a tym samym wieksza ilosc energii bedzie oddawana dluzej
    > niz przy mniejszej ilosci wody, tak jakbys rozgrzewal szklanke wody i wanne
    > wody. Tylko zeby ogrzac dom szklanka wody to trzeba ja ciagle podgrzewac a
    > wanna po prostu dluzej stygnie. Nie mniej ilosc energii bedzie ta sama. To
    > Twoje banialuczenie po prostu koncowo sie zbilansuje. Proponuje nastepnym
    > razem zanim palniesz tu jakas odkrywcza teze to albo najpierw pytaj, albo
    > doszkol sie wczesniej zanim zawrocisz nam cztery litery tematem do

    Maniek czy ty masz grzejnmiki zeliwne czy tak sie pieprzysz ?
    Czy widziales kiedys instalacje CO i zastanowiles sie chodz ulamek
    sekundy GDZIE w instalcji jest woda

  • 106. Data: 2011-04-17 11:04:02
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-04-10 22:56, Marek Dyjor pisze:

    > W moim domu mam salon o wysokości w szczycie ok 6m, 3/4 podłogi to
    > barlinek 1/4 ceramika. moce sa tak zróznoważone aby nie przegrzewac
    > drewna a dogrzać tą ceramiką (kóra może być ciepła bo to jest
    > komunikacja a nie strefa gdzie sie siedzi. W tamtym roku było kilka dni
    > z solidnymi mrozami (w tym też) nigdy nie miałem problemu z dogrzaniem,
    > przy najgorszych mrozach miałem 20-21 stopni.

    Barlinek to nie drewno, na dodatek masz ceramike.
    A teraz pomysl chwile jak bedzie ze 100% parkietu 22mm

    > Dodam że przez tę kubaturę podłgoówka jest policzona na styk, bez zapasu
    > i wystarcza. W normalnym pomieszczeniu gdzie h=2.5 czy nawet 2.7
    > spokojnie grzała by podłoga w całości drewniana.

    Barlinek to nie drewno

  • 107. Data: 2011-04-17 11:04:42
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

> [...]
    > one w stanie przenieść określoną ilość energii bez nadmiernych oporów
    > (zbyt szybki przepływ wymagany). U mnie wyszło 20mm, druga opcja to

    Owszem mozna policzyc kaloryfery zamontowane na zewnatrz budynku...tak
    by ogrzac wnetrze.

  • 108. Data: 2011-04-17 11:05:38
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Pawełku, nie z siebie, a z Ciebie i nie robię, a zrobiłes.

    Adas nie wiem czemu wypowiadasz sie na tej grupie skoro dzierzawisz
    rezydencje w wilowej dzielnicy buhahahah (Adas wynajmuje 30m2 w slumsach
    pod Krakowem)

  • 109. Data: 2011-04-17 11:43:14
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 13:04:02 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

    > Barlinek to nie drewno

    Owszem, tak.
    Ale niesamowicie ciekawym cóż to wg Ciebie jest.

    --
    ŁC
    "Wielu ludzi woli umrzeć niż pomyśleć" - Bertrand Russel

  • 110. Data: 2011-04-17 11:58:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-04-2011 o 13:04:42 Jan Strybyszewski <k...@...pl> napisał(a):

    > Owszem mozna policzyc kaloryfery zamontowane na zewnatrz budynku...tak
    > by ogrzac wnetrze.
    Wracajaj troll-u tam skąd przyszedłeś bo tylko zaśmiecasz grupę swoimi
    wypocinami.

    --
    Pozdr
    JanuszK