  • 1. Data: 2011-04-06 11:45:11
    Temat: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Chciałbym zaoszczędzić rezygnując z budowania kanałów went. grawitacyjnej z
    racji instalacji WM.
    Problem polega na tym, że chcę mieć w swoim domu
    (https://picasaweb.google.com/quent75/ProjektDomu) kozę w tym środkowym
    pomieszczeniu:
    https://picasaweb.google.com/quent75/ProjektDomu#546
    9925059580138370

    W pom. gosp. ma być kocioł gazowy.

    Tak czy siak dwa kominy muszę więc postawić.

    I teraz pytanie:
    Czy w ogóle mogę palić w kozie mając WM a nie mając w tym pomieszczeniu
    kanałów WG?

    z Góry dzięki za opinie...

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-04-06 14:12:43
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-06 13:45, quent pisze:
> [...]
    >
    > I teraz pytanie:
    > Czy w ogóle mogę palić w kozie mając WM a nie mając w tym pomieszczeniu

    1. Kominiarz Ci nie odbierze jak będziesz miał kozę i nie będzie WG.
    2. Palić możesz, jednak zakłócić to może działanie WM, grawitacyjnej
    zresztą też. bo skądś ta koza musi mieć powietrze do spalania - z
    pewnością jak nie będzie skąd to zaciągnie przez WG.

    Najlepiej pod kozę doprowadź powietrze z zewnątrz - zastosuj sobie jakąś
    zamykaną kratkę i będzie ok. Na WG też możesz założyć jakąś kratkę z
    żaluzją.

    A tak przy okazji - fajne studio - tylko sprawdź w urzędzie jaki Ci za
    to podatek naliczą. Bo ja za garaż płacę więcej niż za dom.
    A jak to będzie na działalność to może wyjść jeszcze więcej - sporo
    więcej. A może uda się połączyć to w jakiś sposób z domem. Choćby
    jakimiś belkami???

    Świetny pomysł z podniesieniem domu - choć sprawdź jakie dodatkowo
    musisz posiadać papiery - zgody (melioracja, gmina, sąsiedzi)... No i
    sam koszt murów oporowych jest dość spory.

    ariusz

  • 3. Data: 2011-04-06 18:15:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    9925059580138370

    > W pom. gosp. ma być kocioł gazowy.
    >
    > Tak czy siak dwa kominy muszę więc postawić.

    A po chu chu Ci komin dla kotla gazowego?
    Kociol z zamknieta komora spalania moze miec komin czerpno spalinowy przez
    sciane.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-04-06 18:18:17
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Robie komin fi20 tak aby moc kiedys zamienic kociol gazowy na smieciucha
    jesli np. gaz bedzie z jakichs powodow kosztowal krocie.
    Ceny paliw ciezko przewidziec dlatego chce miec komin jako rozwiazanie
    uniwersalne.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2011-04-06 18:38:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > jesli np. gaz bedzie z jakichs powodow kosztowal krocie.
    > Ceny paliw ciezko przewidziec dlatego chce miec komin jako rozwiazanie

    Aaa, czyli chcesz a nie musisz.
    Moim zdaniem to bardzo rozsadne i sam tez tak mam.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2011-04-06 18:45:00
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 6 Kwi, 20:15, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w
    wiadomościnews:4d9c5259$0$2495$65785112@news.neostra
    da.pl...

    > A po chu chu Ci komin dla kotla gazowego?
    > Kociol z zamknieta komora spalania moze miec komin czerpno spalinowy przez
    > sciane.

    A co z wentylacją samej kotłowni? Ja zastanawiałem się nad wyjściem
    przez dach powietrzno-spalinową rurą z kwasówki, ale ponoć przepisy
    wymagają, że kotłownia musi mieć WG - więc trzeba postawić cały komin.
    Trochę to idiotyczne, bo przecież można kocioł z zamkniętą komorą mieć
    nawet w pomieszczeniu mieszkalnym.

    mucher

  • 7. Data: 2011-04-06 18:51:15
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Trochę to idiotyczne, bo przecież można kocioł z zamkniętą komorą mieć
    > nawet w pomieszczeniu mieszkalnym.

    Takie przepisy. Bo to mało idiotycznych przepisów?
    Większość jest po to aby łatwiej się okradało lud pracujący miast i wsi ;-)

  • 8. Data: 2011-04-06 18:53:36
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Aaa, czyli chcesz a nie musisz.
    > Moim zdaniem to bardzo rozsadne i sam tez tak mam.

    No tak, w sumie chcę... źle napisałem.
    Mam jednak nadzieję, że przy gazie będę mógł pozostać. To jednak duży
    komfort.

  • 9. Data: 2011-04-06 19:01:44
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > A jak to będzie na działalność to może wyjść jeszcze więcej - sporo
    > więcej. A może uda się połączyć to w jakiś sposób z domem. Choćby jakimiś

    No to fak.
    15zł/m2 pow. związane z działalnością gospodarczą (u mnie wyjdzie 750zł)
    0,5zł/m2 pow. mieszkalna (u mnie 66,5zł)
    Rożnica spora.
    Jednak podatek od nieruchomosci można AFAIK wrzucić w koszty.

    > Świetny pomysł z podniesieniem domu - choć sprawdź jakie dodatkowo musisz
    > posiadać papiery - zgody (melioracja, gmina, sąsiedzi)... No i sam koszt
    > murów oporowych jest dość spory.

    W sumie to mam pozwolenie na budowę tego wszystkiego więc wszystkie zgody
    już chyba mam.

  • 10. Data: 2011-04-06 21:13:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-04-2011 o 20:45:00 mucher <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > przez dach powietrzno-spalinową rurą z kwasówki, ale ponoć przepisy
    > wymagają, że kotłownia musi mieć WG - więc trzeba postawić cały komin.
    Nie nie trzeba, wystarczy kratka wentylacyjna przez ścianę, ja tak mam
    i kominiarz odebrał bez problemu.

    > Trochę to idiotyczne, bo przecież można kocioł z zamkniętą komorą mieć
    > nawet w pomieszczeniu mieszkalnym.
    Zgoda ale kratka jest potrzebna ze względu na gaz, każde pomieszczenie z
    urządzeniem gazowym
    musi mieć kratkę.

    --
    Pozdr