  • 1. Data: 2011-04-06 14:41:28
    Temat: podłoga drewniana - izolacja akustyczna
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Witam
    Temat tej podlogi poruszalem juz w innym watku jakis czas temu, ale teraz
    mam konkretne pyanie, wiec nie ma co odgrzebywac starego watku...
    W czym rzecz: miejsce akcji - poddasze starego domu; czas akcji - remont i
    uużytkowienie poddasza; podloga konstrukcyjnie bedzie taka - belki stropowe
    (stare, grube) o rozstawieok. 80-85 cm. Na te belki dwie warstwy plyt MFP,
    oczywiscie "na zakladke", zeby laczenia sie nie pokrywaly, i jedne "wzdłóż"
    a drugie "w poprzek" :-). Na to zapewne potem jakiec "cienkie deski" lub
    "grube panele".
    No i teraz - chce to jak najbardziej wygluszyc (oczywiscie miedzy belki
    idzie welna, zeby nie bylo pudla rezonansowego) wiec zarowno miedzy belki a
    pierwsza warstwe plyt, jak i miedzy warstwami plyt chce dac warstwe
    wygluszajaca. Z drugiej strony im mniejsza laczna wysokosc (grubosc) podlogi
    tym lepiej, wiec warstwy wygluszajace - im ciensze, tym lepsze.
    Pierwotnie na belki (pod plyty) chcialem dac filc. Ale nie mam teraz dostepu
    do filcu w rozsadnej cenie (w pobliskim sklepie30-50 zł/m2 !!!). Na allegro
    jest tani, ale nie mam juz czasu na kupowanie przez allegro...
    Wiec cos innego. Ale co Waszym zdaniem nada sie najlepiej? Jakis poliester
    (XPS, np. Arbiton), czy raczej jakis taki "pazdziez" typu Izoboard, Steico,
    czy korek (drozej, ale w sumie nie trzeba tego duzo). Zalezy mi na jak
    najlepszym wytlumieniu zarowno ew. skrzypienia jak i przenoszenia halasu
    miedzy kondygnacjami, no i zeby sie nie zdezaktywowalo za szybko (czyli zeby
    spelnialo swoja role przez min. 10-15 lat).
    No i druga warstwa - miedzy płytami. Tu musi byc raczej jak najcieniej
    (chyba max 2 mm) - co tu polecicie? Zwykla pianke raczej wykluczam, bo
    podobno szybka "zanika" i kiepsko tlumi. A moze nie? Wiec chyba albo cienki
    XPS (np. Arbiton izo-floor Thermo 1,6 mm) albo korek (ale to dla mnie troche
    za drogo wyjdzie). A moze cos innego?
    A moze lepszy bedzie, polecany tu przez niektorych, Pianomat? Ale najcienszy
    jest 3 mm, a to chyba troche za grubo miedzy plyty... Ale na belki moglby
    byc (np. 5 mm). Tylko jaka jest jego przewaga nad pazdzierzem i XPS-em z
    Arbitona?

    Bede bardzo wdzieczny za sugestie i uwagi.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.

  • 2. Data: 2011-04-07 14:01:20
    Temat: Re: podłoga drewniana - izolacja akustyczna
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i XPS-em z Arbitona?
    >
    > Bede bardzo wdzieczny za sugestie i uwagi.

    Ja kupiłem filc, chyba 3-4 mm w firmie w Łodzi. Znalazłem w sieci, moge
    poszukac namiarów.

    pozdr
    przemek