  • 1. Data: 2016-12-17 17:24:03
    Temat: ogrzewanie podłogowe w bloku z piecem gazowym
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mieszkanie na środkowym pietrze.
    Namawiam kuzyna żeby dał podłogówkę.
    Wycenili mu na 11 tysięcy złotych za 50 metrów.
    Za grzejniki liczy 6 tysięcy.
    Co może byłoby do przejścia natomiast podobno
    podłogówka + gazowe to duże koszty utrzymania i
    jest to bez sensu.

  • 2. Data: 2016-12-17 17:36:05
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe w bloku z piecem gazowym
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-17 o 17:24, Bolko pisze:
    (...) podobno
    > podłogówka + gazowe to duże koszty utrzymania i
    > jest to bez sensu.

    Podłogówka jest zawsze tańsza w użytkowaniu niż inne metody.

    --
    MN

  • 3. Data: 2016-12-17 17:45:51
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 17:36:06 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > W dniu 2016-12-17 o 17:24, Bolko pisze:
    > (...) podobno
    >
    > Podłogówka jest zawsze tańsza w użytkowaniu niż inne metody.

    Argumenty poproszę.
    Bo kuzyn wynajął architekta i architekt i powiedział że droższa.
    I dlaczego ma nie wieżyć polecanemu (przez teścia) architektowi.

  • 4. Data: 2016-12-17 18:12:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 17:24:04 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Mieszkanie na środkowym pietrze.
    > Namawiam kuzyna żeby dał podłogówkę.
    > Wycenili mu na 11 tysięcy złotych za 50 metrów.
    > Za grzejniki liczy 6 tysięcy.

    I tu jest dziwne. Policzyć ceny rury do podłogówki i ceny grzejników, albo poprosić
    fachofcow aby podali jak liczyli.
    > Co może byłoby do przejścia natomiast podobno
    > podłogówka + gazowe to duże koszty utrzymania i
    > jest to bez sensu.
    Jak ma miejsce na styro żeby sąsiadowi sufitu nie grzać to sens jest jak najbardziej.
    Podłogowka vel grzejniki praktycznie wad nie ma.

  • 5. Data: 2016-12-17 18:12:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-12-17 o 17:45, Bolko pisze:

    > Argumenty poproszę.
    > Bo kuzyn wynajął architekta i architekt i powiedział że droższa.
    > I dlaczego ma nie wieżyć polecanemu (przez teścia) architektowi.

    A architekt przedstawił argumenty?
    Dla 50 m2 to chyba nie o koszty chodzi a o komfort.
    Nie sądzę, żeby dodatkowe 6 tys zł miało się zwrócić w realnym czasie.

    Mój argument:
    podłogówka działa w zakresie temperatur około 30 st. Grzejniki to 40-50
    st. Piec gazowy w trybie kondensacji nie lubi wysokich temperatur i
    spada jego sprawność (podobnie z pompą ciepła). Argument przekonujący?

    --
    MN

  • 6. Data: 2016-12-17 18:15:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 17:45:52 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > Bo kuzyn wynajął architekta i architekt i powiedział że droższa.
    > I dlaczego ma nie wieżyć polecanemu (przez teścia) architektowi.
    Napisz jak argumentował architekt.
    Nie tak dawno tu człowiek o nicku bodajże Mateusz Bogusz pisał co mu jego "architekt"
    doradza. Włos się jeży przy czytaniu.

  • 7. Data: 2016-12-17 18:32:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 18:15:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Napisz jak argumentował architekt.
    > Nie tak dawno tu człowiek o nicku bodajże Mateusz Bogusz pisał co mu jego
    "architekt" doradza. Włos się jeży przy czytaniu.

    ARchitekt powiedział że podłogówka jest droższa:
    w montażu
    w utrzymaniu
    na podłodze musi być panel lub płytki (kuzyn NIE chce paneli w pokojach )
    Kuzyn się nie zna (po to ma zatrudnił pana architekta).
    Natomias

  • 8. Data: 2016-12-17 18:53:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    .

    > ARchitekt powiedział że podłogówka jest droższa:
    > w montażu
    > w utrzymaniu
    A konkrety kakieś zapodał?
    > na podłodze musi być panel lub płytki (kuzyn NIE chce paneli w pokojach )

    A co chce?
    > Kuzyn się nie zna (po to ma zatrudnił pana architekta).
    Mateusz Bogusz też zatrudnił. Poczytaj kilka miesiecy wstecz posty co mu doradzał.

  • 9. Data: 2016-12-17 19:00:28
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 18:53:03 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > .

    podłogówka materiał + robota 11 tys na śląsku
    grzejniki 2,5 tysiąca + montaż
    ma w domu i dużo kosztuje
    > A konkrety kakieś zapodał?
    >
    > A co chce?
    Parkiet
    tylko że jest pies, więc mu odradzam.
    Ale on chce wreszcie mieć prawdziwą podłogę.

  • 10. Data: 2016-12-17 20:34:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.12.2016 o 17:24, Bolko pisze:
    > Mieszkanie na środkowym pietrze.
    jakie stropy
    > Namawiam kuzyna żeby dał podłogówkę.
    jaką zapewnisz izolacje od dołu i ile jest miejsca
    > Wycenili mu na 11 tysięcy złotych za 50 metrów.
    jaka technologia. wiadomo że rurki, ale w czym? na czym? To jest dość
    istotne. co na podłogach? JEśli podłogówka ma być wydajna, to podłoga
    musi dość dobrze przekazywać ciepło. parkiet.... nie jest najlepszym
    przewodnikiem ciepła. A będzie drogi. bo jak będzie tani, to może się
    okazać że drewno będize się kurczyć jak będzie stale podgrzewane.
    > Za grzejniki liczy 6 tysięcy.
    tak samo - jakie, ile, ile roboty?
    > Co może byłoby do przejścia natomiast podobno
    > podłogówka + gazowe to duże koszty utrzymania i
    > jest to bez sensu.
    Podłogówka powinna być tańsza, ale niewiele. znaczy przy podłogówce
    można odczuwać komfort przy niższej temperaturze.
    Niestety, jak będą chcieli włączać i wyłączać ogrzewanie (bo taki mają
    kaprys, albo wyszło im że to tańsza metoda) to podłogówka ma dużą
    zwłokę. aluminowe klaoryfery na takim mieszkanku - prawie żadnej.
    ToMasz
    PS nie wiem czy warto kopię kruszyć o tak niskie kwoty. samo ogrzewanie
    powinno się zamknąć w 1000zł rocznie. więc ewentualne różnice zwrócą się
    za pokolenie.