  • 1. Data: 2009-05-24 20:25:48
    Temat: okno dachowe - zła szpaleta
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam taki problem, że okno dachowe zostało zamontowane (na moje życzenie) troche
    za nisko, przez co dolna szpaleta okna nie będzie prostopadła do ściany, tylko
    prostopadła do okna dachowego. Przez takie usytuowanie powietrze nie będzie
    opływać całego okna, czy jest to duży błąd? Czy teraz zawsze szyba okna w zimie
    będzie zaparowana?
    Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-05-25 08:02:41
    Temat: Re: okno dachowe - zła szpaleta
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > za nisko, przez co dolna szpaleta okna nie będzie prostopadła do ściany,
    > tylko
    > prostopadła do okna dachowego.

    W przypadku dolnej przecież tak powinno być.
    Jak byś zrobił prostopadłą do ściany, to byś okna nie otworzył.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-05-25 08:24:38
    Od: a...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > W przypadku dolnej przecież tak powinno być.
    > Jak byś zrobił prostopadłą do ściany, to byś okna nie otworzył.
    Źle sie wyraziłem, szpaleta będzie prostopadła do okna dachowego a powinna być
    równoległa do ściany.
    Zastanawiam się czy będzie duży problem z parowaniem okna. Na stronie Veluxa w
    galerii widziałem takie szpalety, ciekawy jestem jak to funkcjonuje, bo
    instrukcje montażu zalecają cos innego. Może jakiś nawiewnik na dole by pomógł??
    A może nie będzie problemu, jeśli nie będzie dużej wilgotności powietrza w
    pomieszczeniu?

  • 4. Data: 2009-05-25 09:18:26
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Źle sie wyraziłem, szpaleta będzie prostopadła do okna dachowego a powinna
    > być
    > równoległa do ściany.
    Dalej twierdzę to samo - była już dykusja na ten temat z rysunkami.
    Jak chcesz zrobić szpaletę równoległą przy grubości okna powiedzmy 10 cm
    i ściany np. 30 cm ?

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-05-25 09:48:30
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "JKK" <j...@i...fm> wrote:
    > Dalej twierdzę to samo - była już dykusja na ten temat z rysunkami.
    > Jak chcesz zrobić szpaletę równoległą przy grubości okna powiedzmy 10 cm
    > i ściany np. 30 cm ?

    A jest z tym jakaś trudność? Adam przesunął okno w dół, więc pionowa
    szpaleta trafia pewnie w połowę ściany kolankowej. Gdyby okno było o jedną
    łątę wyżej, nie byłoby żadnego problemu.
    Mój sąsiad zamontował w tym miejscu parapet. Ja zrobiłem po skosie (brakuje
    raptem 3cm).
    Jaki wpływ ma nieprawidłowy montaż na zaparowanie okna - nie wiem.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2009-05-25 10:03:10
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > A jest z tym jakaś trudność? Adam przesunął okno w dół, więc pionowa
    > szpaleta trafia pewnie w połowę ściany kolankowej.

    Dokładnie o tym piszę - nie ma innego rozwiązania.

    Pzdr

    JKK