  • 21. Data: 2013-05-08 13:08:55
    Temat: Re: p?yta fundamentowa a odkurzacz centralny
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-08 12:56, quent wrote:
    > Mniej niż wodny?
    > O ile mniej?
    > Czy w ogóle jest o czym pisać?

    Może niezbyt jasno sformułowałem swoje myśli.

    Chciałem przekazać tyle, że w przypadku odkurzacza wodnego IMHO znika
    (albo jest ograniczona) tylko ta jedna wada: wrzut syfu do odkurzanego
    pomieszczenia. Natomiast reszta wad zostaje i dochodzi jeszcze jedna -
    konieczność czyszczenia po każdym użyciu zasobnika.

    > [...] To jest kasa, która została w mojej kieszeni i to niebagatelna ;-)

    Nie to, żebym chciał się kreować na jakiegoś "dziadka". Ale od pewnego
    wieku więcej wagi przywiązuje się do wygody niż do kasy, którą za tę
    wygodę trzeba zapłacić.

    Piotrek

  • 22. Data: 2013-05-08 13:15:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-08 13:05, Ergie wrote:

    > ROTFL

    Ja wiem, że niektórym to przeszkadza nawet tupanie gołębi po parapecie ;-)

    Ale mnie akurat cichy szum wciąganego powietrza nie przeszkadza.

    Jednostka centralna jest w pomieszczeniu gospodarczym i generalnie
    słychać ją jedynie z kotłowni.

    > Wszystko co dotąd napisałeś (nie wzniecanie tumanów kurzu, jednakowa
    > siła ssania i nie wdmuchiwanie syfu z powrotem do mieszkania) zapewnia
    > np. Dyson.

    Być może. Nie używałem.

    > A to prawda, za to raz na kilka lat czyścisz rury :-)

    Dobrze, że mój odkurzacz (używany już blisko 10 lat) o tym nie wie ...

    Piotrek

  • 23. Data: 2013-05-08 13:23:29
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-08 13:06, Ergie pisze:
    > A rozwiązanie jest takie proste: dwa odkurzacze :-)

    Nie uznaję tradycyjnych - tylko wodne no i chyba nie stać mnie na 2
    wodne. Jeden prawie tysiaka mnie kosztował.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 24. Data: 2013-05-08 13:30:24
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-08 13:08, Piotrek pisze:
    > Natomiast reszta wad zostaje

    Jaka reszta?
    Hałas? Minimalny w moim Karcherze. Jednakowa siła ssania jest zawsze.
    Także zostaje jednak w zasadzie tylko to czyszczenie zasobnika po.
    Należy sobie oczywiście odpowiedzieć na pytanie czy jest się w stanie
    wydać kasę na instalację OC aby nie musieć potem czyścić zasobnika z
    brudną wodą. W moim przypadku nie widziałem sensu.

    > Nie to, żebym chciał się kreować na jakiegoś "dziadka". Ale od pewnego
    > wieku więcej wagi przywiązuje się do wygody niż do kasy, którą za tę
    > wygodę trzeba zapłacić.

    Rozumiem wygodę, komfort itp. dlatego zainstalowałem sobie reku :-)

    Problem w tym, że popadamy trochę w przesadę. Już naprawdę wiele robi za
    nas w domu maszyna. Zmywarka zmywa naczynia, pilot przełącza muzę/tv,
    kocioł gazowy ogrzewa, wm wietrzy itp.
    Człowiek rusza się coraz mniej.

  • 25. Data: 2013-05-08 14:04:08
    Temat: Re: płyta fundamentowa a odkurzacz centralny
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.05.2013 12:17, Albercik pisze:
    > Ale którędy puścić instalacje od odkurzacza centralnego?

    Widać, większość osób, która się wypowiedziała w temacie, sugeruje
    puścić instalacje pod płytą.
    W związku z tym mam pytanie, instalacja taka będzie wyglądała jak
    U-rurka - od gniazdka(ek) w dół, poziomo pod płytą i do góry do odkurzacza.
    Czy była by konieczność wykonania jakiejś rewizji, w najniższym punkcie,
    jak by się tam kiedyś np woda miała zebrać? Nie trudno mi jest sobie
    wyobrazić sytuacje że ktoś by chciał pełną wannę poodkurzać:)

    Wyobrażał bym sobie to tak że z najniższego pkt instalacji rura by
    odchodziła na zewnątrz do studzienki kanalizacyjnej a tam zakorkowana, z
    możliwością odkorkowania.

  • 26. Data: 2013-05-08 14:11:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Wyobrażał bym sobie to tak że z najniższego pkt instalacji rura by
    > odchodziła na zewnątrz do studzienki kanalizacyjnej a tam zakorkowana, z
    > możliwością odkorkowania.

    Niezłe rozwiązanie do tego by tę instalację umyć za kilka lat, więc IMO to
    dobry pomysł.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2013-05-08 14:12:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie uznaję tradycyjnych - tylko wodne no i chyba nie stać mnie na 2 wodne.
    > Jeden prawie tysiaka mnie kosztował.

    To i tak wielokrotnie mniej niż centralny.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-05-08 14:15:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dobrze, że mój odkurzacz (używany już blisko 10 lat) o tym nie wie ...

    A co na to goście? Bo to że domownicy się przyzwyczajają do zapachu to nic
    nowego. Nos tak działa, że po jakimś czasie się znieczula na zapachy które
    narastają bardzo powoli.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2013-05-08 14:40:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-08 14:15, Ergie wrote:
    > A co na to goście? Bo to że domownicy się przyzwyczajają do zapachu to
    > nic nowego. Nos tak działa, że po jakimś czasie się znieczula na zapachy
    > które narastają bardzo powoli.

    Pudło. Ale napieraj dalej ;-)

    Hint: gniazdka mają gumowe uszczelki tak więc nawet jakby coś tam
    miałoby być nie hallo to i tak raczej się by nie przebiło przez taką
    uszczelkę.

    Hint2: u nas odkurzacz służy do odkurzania a nie do znikania odpadków
    kuchennych, etc. A ze względu na zastosowane kosmiczne technologie
    materiałowe ;-) to nawet niespecjalnie w rurach chce jakiś brud osadzać.

    OK. Ty masz odkurzacz tradycyjny, ja mam OC tak więc przyjmijmy że
    działa tutaj zasada konsekwencji ;-) i każdy będzie zadowolony.

    EOT

    Piotrek

  • 30. Data: 2013-05-08 14:48:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ja wiem, znam te argumenty. Tylko jeśli używa się odkurzacza wodnego to
    > część z nich przestaje mieć rację bytu.
    > Jedyne co mi dziś ewentualnie uwiera to czyszczenie zasobnika z brudem

    I to jest kolejny argument za centralnym.

    > po odkurzaniu. Jednak jakoś słabo mi to chyba uwiera po podczas
    > projektowania domu i budowy ani razu nie zatęskniłem za OC.
    > Osobiście na bank założyłbym sobie jednak odkurzanie centralne w domu z
    > piętrem. Mieszkałem kiedyś w 2-poziomowym poddaszy i taskanie odkurzacza
    > na piętro było prawdziwym pain in the ass.

    Zawsze mozna miec dwa, jeden na gorze, drugi na dole i oba myc upiedliwie.

    Pozdro.. TK