  • 11. Data: 2013-05-08 11:23:10
    Temat: Re: p?yta fundamentowa a odkurzacz centralny
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-04 22:21, Maniek4 pisze:
    > Wezmy tylko pod uwage jakas parterowke, gdzie rura 12m moze byc
    > koniecznoscia.

    Ale po co w parterówce odkurzacz centralny?
    Rozumiem, że upierdliwe jest noszenie odkurzacza po schodach ale na 1
    poziomie ciągniesz go tylko za sobą.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 12. Data: 2013-05-08 11:58:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 11:23:10 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Ale po co w parterówce odkurzacz centralny?
    > Rozumiem, że upierdliwe jest noszenie odkurzacza po schodach ale na 1
    > poziomie ciągniesz go tylko za sobą.

    A chocby po to ze oprozniasz i czyscisz go znacznie rzadziej niz normalny odkurzacz.
    Mialem 3 odkurzacze - dwa zelmera i jeden jakis dziwny (dirt devil bodajze) i juz
    mnie naprawde kur***a bieze jak mam cos odkurzac - takie male odkurzacze to sa do
    kawalerek chyba a nie do duzego domu - polowy domu nie moge odkurzyc bo sie wylacza
    albo zapycha. Za male pojemnosci, za male filterki. Pewnie zle modele wybieralem bo
    powinienem wieksze - ale te wieksze raczej zbyt wygodne w uzywaniu nie sa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-05-08 12:12:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-08 11:23, quent wrote:
    > Ale po co w parterówce odkurzacz centralny?

    Nie hałasuje, nie wznieca tumanów kurzu wydychanym powietrzem.

    Cały zebrany syf ląduje w zasobniku. A to co ewentualnie nie zostanie
    oddzielone wylatuje na zewnątrz domu, a nie z powrotem do odkurzanego
    pomieszczenia.

    Praktycznie cały czas ma jednakową siłę ssania. Zasobnik opróżniasz 2-3
    razy do roku.

    Piotrek

  • 14. Data: 2013-05-08 12:15:13
    Temat: Re: płyta fundamentowa a odkurzacz centralny
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-08 11:15, Ergie wrote:
    > [...]
    > Jak będziesz to
    > robił niedelikatnie to poniszczysz ościeżnice i meble. Do odkurzania
    > schodów jest całkowitą porażką - wąż jest ciężki i nieporęczny i niszczy
    > krawędzie schodów.

    Nie pomyliłeś przypadkiem odkurzacza ze szlifierką kątową albo podobnym
    sprzętem? ;-)

    Piotrek

  • 15. Data: 2013-05-08 12:27:30
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-08 12:12, Piotrek pisze:

> [...]
    > pomieszczenia.
    >
    > Praktycznie cały czas ma jednakową siłę ssania. Zasobnik opróżniasz 2-3

    Ja wiem, znam te argumenty. Tylko jeśli używa się odkurzacza wodnego to
    część z nich przestaje mieć rację bytu.
    Jedyne co mi dziś ewentualnie uwiera to czyszczenie zasobnika z brudem
    po odkurzaniu. Jednak jakoś słabo mi to chyba uwiera po podczas
    projektowania domu i budowy ani razu nie zatęskniłem za OC.
    Osobiście na bank założyłbym sobie jednak odkurzanie centralne w domu z
    piętrem. Mieszkałem kiedyś w 2-poziomowym poddaszy i taskanie odkurzacza
    na piętro było prawdziwym pain in the ass.

  • 16. Data: 2013-05-08 12:48:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-05-08 12:27, quent wrote:
    > Ja wiem, znam te argumenty. Tylko jeśli używa się odkurzacza wodnego to
    > część z nich przestaje mieć rację bytu.

    IMHO różnica jest jedynie taka, że mniej syfu wdmuchujesz a powrotem do
    odkurzanego pomieszczenia. Reszta wad zostaje.

    Natomiast w pakiecie dostajesz gratis - jak sam zauważyłeś - konieczność
    każdorazowego czyszczenia zasobnika na śmieci i wodę.

    Piotrek

  • 17. Data: 2013-05-08 12:56:21
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-08 12:48, Piotrek pisze:
    > IMHO różnica jest jedynie taka, że mniej syfu wdmuchujesz a powrotem do
    > odkurzanego pomieszczenia.

    Mniej niż wodny?
    O ile mniej?
    Czy w ogóle jest o czym pisać?
    Mam wodny, zwykły Karcher za 800-900zl

    > Natomiast w pakiecie dostajesz gratis - jak sam zauważyłeś - konieczność
    > każdorazowego czyszczenia zasobnika na śmieci i wodę.

    Jak to gratis? ;-)
    To jest kasa, która została w mojej kieszeni i to niebagatelna ;-)

  • 18. Data: 2013-05-08 13:02:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie pomyliłeś przypadkiem odkurzacza ze szlifierką kątową albo podobnym
    > sprzętem? ;-)

    Nie, po prostu widziałem jak wyglądają schody po tym jak kilkaset razy był
    po nich przesunięty wąż od odkurzacza centralnego. No chyba że ktoś odkurza
    w trzy osoby: jedna trzyma końcówkę o dwie wąż by nie dotykał krawędzi
    stopni.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-05-08 13:05:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 2013-05-08 11:23, quent wrote:
    > Ale po co w parterówce odkurzacz centralny?

    > Nie hałasuje,

    ROTFL

> [...]

    > pomieszczenia.

    > Praktycznie cały czas ma jednakową siłę ssania.

    Wszystko co dotąd napisałeś (nie wzniecanie tumanów kurzu, jednakowa siła
    ssania i nie wdmuchiwanie syfu z powrotem do mieszkania) zapewnia np. Dyson.

    > Zasobnik opróżniasz 2-3 razy do roku.

    A to prawda, za to raz na kilka lat czyścisz rury :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-05-08 13:06:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Osobiście na bank założyłbym sobie jednak odkurzanie centralne w domu z
    > piętrem. Mieszkałem kiedyś w 2-poziomowym poddaszy i taskanie odkurzacza
    > na piętro było prawdziwym pain in the ass.

    A rozwiązanie jest takie proste: dwa odkurzacze :-)

    Pozdrawiam
    Ergie