    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pasożyty jebane
    Date: Thu, 14 Jul 2022 06:31:01 +0100
    <X...@1...0.0.1> <tac4oe$12fuh$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1> <tacdhh$13fnm$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <tadrjj$1aje2$1@dont-email.me>
    <62cc1820$0$568$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahhps$1o6ns$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <tahpq5$1p4dv$1@dont-email.me>
    <62cc8103$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <tamq98$2dgrd$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>

    On 13.07.2022 23:22, Zenek Kapelinder wrote:

    > Nie może zabraknąć a zabraknie.

    pieniędzy w państwie też może zabraknąć. Na razie jednak świetnie sobie
    radzą z zabieraniem oszczędności i kreatywną księgowością, więc nie
    brakuje (chyba sporo ludzi wierzy, że to Putin wywołał inflację, bo
    przed lutym przecież była sielanka) Tak samo mogą budować nowe pałace
    dla zusu czy wprowadzić fundusz odbudowy budujący fabryki samochodów
    elektrycznych, które nigdy nie zostaną uruchomione. UK chce wprowadzić
    kredyty na 50 lat (w teorii żeby dzieci spłacały, w praktyce to będzie
    wynajem od banku bo pewnie nigdy nie będą spłacone). PL pewnie też zrobi
    co może, żeby ratować branżę / nie doprowadzić do recesji, bo nikt z
    rządzących nie patrzy na skutki długoterminowe, ważne żeby mieć głosy w
    najbliższych wyborach.
    Tak można ciągnąć w nieskończoność (dopóki się ludzie nie obudzą, a
    obudzą się jak będzie sroga bieda, co może jeszcze sporo odwlec się w
    czasie - być może nie my będziemy płacić za obecne błędy, a nasze dzieci
    lub wnuki). Jak jesteś pewny swego, to pokaż swoją pozycję short na
    branżę budowlaną ;)

    Lukasz