    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pasożyty jebane
    Date: Fri, 15 Jul 2022 15:19:14 +0100
    <X...@1...0.0.1> <tac4oe$12fuh$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1> <tacdhh$13fnm$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <tadrjj$1aje2$1@dont-email.me>
    <62cc1820$0$568$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahhps$1o6ns$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <tahpq5$1p4dv$1@dont-email.me>
    <62cc8103$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <tamq98$2dgrd$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <tao9mm$2koil$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <taqsp6$2vjmf$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>

    On 15.07.2022 09:30, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    Budowlanka miała spekulacyjny wzrost i niedługo zdechnie. Chciałbyś żeby rząd, jaki
    by nie był, dotował budowę domów i mieszkań żeby branża nie upadła? W
    nieruchomości mieszkalnych było?

    > Jeśli w jakimś miejscu na ziemi można wynająć mieszkanie i się do niego
    wprowadzić tego samego dnia to znaczy że jest tam dużo wolnych mieszkan. A jak
    jeszcze można przy przy wynajmowaniu mieć życzenia co do obszaru, piętra i na
    przykład szkoły czy sklepu w okolicy to znaczy że jest bardzo dużo wolnych mieszkań.
    W Warszawie, Łodzi, Londynie itp. da się wynająć bardzo szybko mieszkanie.

    nie wiem jak w Londynie, ale raczej tak jak w innych rejonach UK robią
    plebiscyt (przynajmniej Ci bardziej zapobiegliwi landlordzi) i mają z
    czego wybierać.

    Czyli mieszkań do wynajęcia jest tam do oporu. To dlaczego w Londynie
    ludzie nie mieszkają w tych pustych skoro te co w nich mieszkają są
    bardzo drogie w najmie?

    zgaduję że dlatego, że są własnością Chińczyków i Rosjan którym nie
    zależy na wynajmie? Nadal nie wiem dlaczego mieszkania (przy
    dzisiejszych cenach najmu) mogą stać puste - ktoś nie chce ich wynająć,
    czy chce je wynająć, ale za drogo?

    Twoje prywatne doświadczenia nikogo tu nie obchodzą. Chociażby dlatego
    że tutaj możesz być członkiem zarządu ponadnarodowej korporacji. A w
    realu pomocnikiem budowlanym albo pracownikiem rozkładającym towar w
    markecie i wynajmującym na spółkę z kimś pokój w kilkupokojowym
    mieszkaniu na obrzeżach Londynu. Masz w nim dostęp do sracza,
    przydzieloną półkę w lodówce w kuchni i trzy godziny jedziesz do pracy
    zbiorkomem.

    widzę że masz niezłe doświadczenia z tym sraczem w kamienicy ;)

    Problem mieszkaniowy a w zasadzie to problemu braku mieszkań w Polsce
    jest związany z sytuacją demograficzna, czyli milionami anonimowych
    ludzi, a nie tym czy Malinowski ma sraczkę. Gdzieś wyżej napisałem jak
    to w Łodzi władza poradziła sobie z mieszkaniami komunalnymi i po
    rozładowaniu przez półtora roku korka zostało jej tyle samo pustych
    mieszkań co było jak był korek. Dałem linki do artykułów.

    a tutaj miasto wynajmuje mieszkania od prywatnych landlordów.. tylko co
    to ma za znaczenie

    Lukasz