    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 15 Jul 2022 10:51:57 -0700 (PDT)
    <X...@1...0.0.1> <tac4oe$12fuh$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1> <tacdhh$13fnm$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <tadrjj$1aje2$1@dont-email.me>
    <62cc1820$0$568$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahhps$1o6ns$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <tahpq5$1p4dv$1@dont-email.me>
    <62cc8103$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <tamq98$2dgrd$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <tao9mm$2koil$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <taqsp6$2vjmf$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <tart14$32phu$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    Subject: Re: pasożyty jebane
    From: a a <m...@g...com>

    On Friday, 15 July 2022 at 19:30:45 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]

    się. Budowlanka miała spekulacyjny wzrost i niedługo zdechnie. Chciałbyś żeby rząd,
    jaki by nie był, dotował budowę domów i mieszkań żeby branża nie upadła? W
    niepotrzebnych nieruchomości mieszkalnych było?

    wprowadzić tego samego dnia to znaczy że jest tam dużo wolnych mieszkan. A jak
    jeszcze można przy przy wynajmowaniu mieć życzenia co do obszaru, piętra i na
    przykład szkoły czy sklepu w okolicy to znaczy że jest bardzo dużo wolnych mieszkań.
    W Warszawie, Łodzi, Londynie itp. da się wynająć bardzo szybko mieszkanie.

> [...]
    sklepu w okolicy to znaczy że jest bardzo dużo wolnych mieszkań. W Warszawie, Łodzi,
    Londynie itp. da się wynająć bardzo szybko mieszkanie. Czyli mieszkań do wynajęcia
    jest tam do oporu. To dlaczego w Londynie ludzie nie mieszkają w tych pustych skoro
    te co w nich mieszkają są bardzo drogie w najmie?
    > Nic nie pisałem o ludziach którzy kupili mieszkanie i mają co do niego jakieś plany
    i wynajmowanie go w tych planach się nie mieści. To inne zagadnienie. Spytałes
    dlaczego w Polsce ludzie nie przeprowadzają się do tańszych pustych mieszkań. W
    odpowiedzi zachowałem się trochę niegrzecznie i spytałem dlaczego w Londynie w którym
    jest dużo wolnych mieszkań ludzie żyją w tych droższych. W tej chwili w dużych
    polskich miastach jest ok 12% pustych nikomu niepotrzebnych mieszkań. Jeśli w
    Londynie można wynająć mieszkanie jednego dnia to tam też jest minimum 10% pustych
    przeznaczonych na najem mieszkan. I tu kończą się elementy wspólne a zaczynają
    rozbieżne? Podstawowym parametrem określajacym ile będzie potrzeba mieszkań jest
    oczekiwana ilość ludzi w przyszłości. Jeśli idzie o ilość ludzi to na podstawie
    danych z lat poprzednich całkiem zgrabnie można wyliczyć co będzie w przyszłości. I
    wyliczyli. Dla Anglii wykres obrazujący liczbę ludności pnie się powoli bez żadnych
    zakłóceń do góry. Wykres dla Polski zaczyna dołować. Szczególnie dobrze to widać jak
    popatrzyć na wyże demograficzne w Polsce od 1946 roku. Teoretycznie w tej chwili
    jesteśmy na poziomie 400-450 tysięcy zgonów rocznie. Za chwilę polska wejdzie w
    kilkuletni cykl że będzie umierało ok 850-900 tysięcy ludzi rocznie. Statystycznie
    każde dwa zgony ludzi starych to jezdni puste mieszkanie na rynku. Wyż trwał
    dwadzieścia kilka lat. To daje wiele milionów pustych nikomu niepotrzebnych mieszkań
    w Polsce. Dlatego ceny mieszkań w Polsce dojdą do absurdalnie niskich przy zakupie i
    przy najmie.
    i po co tyle ględzi

    są male mieszkania 30 m2 i duże mieszkania 200 m2

    i masz kase to mieszkasz w 200 m2
    a nie masz kasy, to mieszkasz w 1 pokoju

    i po wojnie, z 1 mieszkania 200 m2 robiło sie 4 po 50 m2
    i kibel na korytarzu jak w Kiepskich

    ale teraz się ponownie robi , ale 200 m2 z 5 x 50 m2