  • 61. Data: 2009-06-21 19:00:35
    Temat: Re: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Cze, 09:37, "Tornad" <t...@o...net> wrote:

> [...]
    > gdzie "chlopcy" w odleglosci kilometra czy dwu od tych domow, kopali piasek
    > potrzebny przy budowie Nowej Huty. Wiec w tych dolach zainstalowali potezne
    > pompy by ten piasek wybierac na sucho. I co sie okazalo? PZU nie mogla nadazyc
    > z wyplacaniem odszkodowan wlascicielom domow, ktore normalnie pekaly. Domy
    > mialy po kilkadziesiat lat i stalyby sobie w spokoju nadal gdyby nie obnizono
    > tego zwierciadla wody o pare metrow. Po prostu grunt pod fundamentami na
    > glebokosci znacznie nizej od posadowienia, osiadal pod wlasnym ciezarem.
    >  Dlatego z tym odkopywaniem raczej ostroznie...

    Wlasnie przeczytalem taki artykul:

    http://www.nowiny.rybnik.pl/index.php?me=a&id=14774

    Z tego wiec co piszesz, moze byc tez ciekawie!
    Prace przy budowie A1 sa olbrzymie - widac dopiero na zywo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2009-06-21 19:15:20
    Temat: Re: pekniecie scianki fundamentowej - naprezenia termiczne
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    l.googlegroups.com...
    > On 21 Cze, 03:21, "Tornad" <t...@o...net> wrote:
    > [...]
    >
    > Ja Ci zapomnialem podziekowac - troche ponad rok temu murowalismy moje
    > sciany piwniczne i za Twoimi radami zazbroilem ta bardziej
    > "newralgiczna"
    > czesc sciany piwnicznej (na ktora bedzie napierac ~2m gruntu) - w co
    > drugiej
    > warstwie bloczkow po dwa druty fi6 (na zew i wew), o tak:
    >
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=609
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=605
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=655

    solidny ten mur, to mi sie podoba :-) Bloczki bokiem ukladane :-)
    ja mialem bloczki normalnie, prety co fuge i jeszcze slupy zalewane co 2.5m.

  • 63. Data: 2009-06-21 19:39:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > matura, sprawdzany przez nieznanych egzaminatorów.
    > Chciałbyś być oceplaczem to byś musiał zdac egzamin z ociepleń.
    > Musiał byś rozwiązac zadania polegające na określeniu mostków
    > termicznych na podstawie projektu i sposobu ich przykrycia.
    > To samo malarze, karton-gipso-wełniarze, hydraulicy, murarze :-)
    > Tak to powinno działać :-)
    > W Niemczech nie wolno ci malować ścian ani wymienić sracza bez
    > mistrzowskich papierów :-)
    > U nas bym poszedł w inną stronę. Nie w przynależność do cechu może
    > ale w egzaminy kompetencyjne z technik w danej branży i znajomości

    jesteś tepy?

    czy rozumiesz że to nic nie da?

    to tylko podwyższy ceny za takie same gównianie zrobione usługa, nawet
    gorzej jak usługodawców z licencją bezie mniej to i mniej sie będą musieli
    starać. Tak jest w każdej branży gdzie pojawia sie sztuczna reglamentacja.
    Nie następuje poprawa jakości tylko wzrost cen.

  • 64. Data: 2009-06-21 19:41:35
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
> [...]

    http://u1u1u1u1.110mb.com/IMG_9263.JPG
    http://u1u1u1u1.110mb.com/IMG_9271.JPG

    o tak robili i to byla robota super. Zaczelo sie dopiero od wykonczeniówki i
    ocieplen

  • 65. Data: 2009-06-21 19:48:09
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > jesteś tepy?

    A ty wykonawca ? :-))))))

    > czy rozumiesz że to nic nie da?

    Da, da i to dużo, wyeliminuje takich zbywaczy, że coś jest zbedne, z rynku
    :-)
    Nie bedą mówić, że pękło, bo miało pękać :-)

> [...]
    > starać. Tak jest w każdej branży gdzie pojawia sie sztuczna reglamentacja.
    > Nie następuje poprawa jakości tylko wzrost cen.

    Nie zgadzam się. Już gorzej nie będzie, jedynie lepiej.

  • 66. Data: 2009-06-21 19:52:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > rynku :-)
    > Nie bedą mówić, że pękło, bo miało pękać :-)

    będą mówić i co więcej udowodnią ci to na papierze. W normie piszę że sciana
    może pęknać bo osiadanie jest zgodne ze sztuką i będziesz mógł im nagwizdać.
    Zrobią ci scianę z odchyłku 5cm na 10m wysokości i powiedzą ze to zgodne z
    normą a jak ci sie nie podoba to możesz iść do sądu arbitrażowego a w sądzie
    mistrz ci pokaże paier gdzie piszę że tak ma być a jak ci sie nie podoba to
    spadaj na drzewo.

    > Nie zgadzam się. Już gorzej nie będzie, jedynie lepiej.

    zawsze może być gorzej, zawsze gdy chcemy odgórnymi zarządzeniami coś
    uporządkować to robi się zawsze gorzej.

    podałem ci dużą listę zawodów gdzie panuje ścisła reglamentacja.

  • 67. Data: 2009-06-21 19:54:06
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    l.googlegroups.com...
    > On 21 Cze, 03:21, "Tornad" <t...@o...net> wrote:
    > [...]

    Zapomnialem dopisac, ze jak jest upal to bloczki fundamentowe ulozone na
    stosie nalezy co chwile polewac woda zeby po polozeniu nie wypily calej wody
    z zaprawy. Wudac efekt tego picia na fugach. No i fugi cienkie jak sie da. U
    mnie sa tak okolo 2cm z tym zbrojeniem, cieniej sie nie dalo.
    Mur tez trzeba pózniej polewac jak zaprawa zlapie.
    Trzeba tez pilnowac co i ile sypia do betoniarki i czy nie pomylily sie
    plastyfikatory i ile leja tego plastyfikatora. Przewaznie zadna ekipa nie
    umiala uzywac u mnie plastyfikatorów i musialem konsultowac sie z
    producentem i im robic wyklad.
    Oczy szeroko otwarte :-)
    Pulapki na kazdym kroku :-)

  • 68. Data: 2009-06-21 20:21:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > arbitrażowego a w sądzie mistrz ci pokaże paier gdzie piszę że tak ma być
    > a jak ci sie nie podoba to spadaj na drzewo.
    Tu się Marku z Tobą nie zgodze.
    Norm do tego nie mieszajmy. Skoro Kiki chce mieć ściane zrobioną z
    dokładnościa do 1 mm i w każdej fudze po 4 pręty fi12 ykonawca sięna to
    zgodził to żdne normy nic do tego nie mają. Ma być zrobione tak jak sie
    umówili. Jak Kiki zechce mieć styro klejone plackami w kształcie gwiazd
    sześcioramiennych to mówi wykonawcy że tak chce i wykonawca albo puka sie w
    czoło i odchodzi albo podejmuje wyzwanie i robi te gwiadki na styro.
    Myśle że w narzekaniu Kikiego chodzi o coś innego jak myślisz. Kiki ma
    czasami dziwne pomysły ale jak omawia je z wykonawcami i oni podejmują się
    roboty to mają robić jak chce inwestor. Jak chciał styro na ramki klejone to
    mają kleić na ramki nawet jak 7 norm będzie mówiło ze należy kleić na
    placki. Jak ostrzegł glazurnika że jakość położenia gresu będzie sprawdzał z
    halogenem 10cm nad podłogą to glazurnik powinien tak robić żeby było zgodnie
    z wymaganiem Kikiego. Jak glazurnik uważa że tak dokładnie się zrobić nie da
    to niech nie bierze zlecenia.
    A w praktyce bywa tak jak pisze Kiki- umawia sie że mają kleic na ramki i
    kleja dopóki Kiki patrzy- Kiki idzie na piwo a oni zaczynaja kleic na placki
    bo im wygodniej;)) Oszustwo zwykłe i tyle. I norma tu niepotrzebna.
    Trzeba więc samemu wszystkiego pilnować- jak ktoś nie chce sam pilnować to
    niech sie liczy z tym że zapłaci drożej i będzie miał w wiekszości
    przypadków gorzej.
    A odnośnie uprawnień, egzaminów cechów zrzeszeń itp to zgadzam sie w 100% z
    Tobą- nic to nie da.
    Zresztą Kikiemu chyba z 3 kierbudów zrzeszonych, uprawnionych itp budowy
    pilnowało i jak twierdzi Kiki nic to nie dało.

    Kris

  • 69. Data: 2009-06-21 20:33:34
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > A w praktyce bywa tak jak pisze Kiki- umawia sie że mają kleic na ramki i
    > kleja dopóki Kiki patrzy- Kiki idzie na piwo a oni zaczynaja kleic na
    > placki bo im wygodniej;)) Oszustwo zwykłe i tyle.

    Właśnie w tym rzecz.
    Stąd trzeba założyć, że zbroimy mocniej czy cośtam kleimy mocniej, na ramek
    pięć i gwiazdkę gdyż jak odejdę i tak coś zaniedbają ale przynajmniej coś z
    tego zostanie.
    O niuansach docieplenia nie wiedziałem, że aż tak będzie ziębić. Ze szczytów
    nie zdawałem sobe sprawy.
    I o wielu innych rzeczach też, niestety.
    Dzisiaj stoję przy robotnikach kiedy tylko jestem. Są bardzo źli i słyszę
    jak wyzywają "znowy ten ch... tu był"
    A wytykam brak piany, nieszczelności, a to gdzieś czegoś innego brak.
    Czepiam się :-)

  • 70. Data: 2009-06-21 22:00:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Cze, 21:15, "kiki" <c...@v...ts> wrote:

    > solidny ten mur, to mi sie podoba :-) Bloczki bokiem ukladane :-)
    > ja mialem bloczki normalnie, prety co fuge i jeszcze slupy zalewane co 2.5m.

    Tak mam tylko front domu, na ktory bedzie napierac ~2,5m gruntu -
    buduje na skarpie i z tej strony piwnice beda przysypane "po wieniec",
    a z tylu w calosci odsloniete. Dodatkowo tez mam na tej scianie dwa
    zelbetowe slupy :) Reszta jest juz normalnie na 25cm bez zbrojenia,
    nie bedzie tam zadnego nacisku bocznego wiec nic dodatkowo nie
    zbroilem :) Ale front wyszedl rzeczywiscie pancerny ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.