  • 1. Data: 2009-06-19 21:15:16
    Temat: Podłoga na legarach drawnianych
    Od: "PB" <w...@i...pl>

    Witam.
    Remontuję starą chałupę.
    Na piętrze podłogę bę miał na drewnianych belkach stropowych. Na belki idzie
    płyta OSB 25mm łączona na pióro i wpust. Płyty OSB są przykręcane do belek
    stropowych wkrętami. Przy ścianach jest pozostawiona dylatacja ok. 2 cm.

    Czy szczeliny dylatacyjne można czymś wypełnić (np. pianką montażową)?

    Pomyślałem sobie, że przecież nawet, gdyby chciała - to płyta OSB nie może
    "pływać", bo jest przyśrubowana do belek stropowych.

    Co sądzicie o wypełnieniu tych szczelin pianką?

    Pozdrawiam
    PB

  • 2. Data: 2009-06-20 06:13:36
    Temat: Re: Podłoga na legarach drawnianych
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "PB" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stropowych wkrętami. Przy ścianach jest pozostawiona dylatacja ok. 2 cm.
    >
    > Czy szczeliny dylatacyjne można czymś wypełnić (np. pianką montażową)?

    2cm od tynku czy od muru ? Daj zdjęcie

> [...]
    > "pływać", bo jest przyśrubowana do belek stropowych.
    >
    > Co sądzicie o wypełnieniu tych szczelin pianką?

    Ja bym zostawił pustkę żeby płyty miały przepływ powietrza na krawędziach.

  • 3. Data: 2009-06-20 12:46:20
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > Remontuję starą chałupę.

    To ta jak ja :-)

> [...]
    > stropowych wkrętami. Przy ścianach jest pozostawiona dylatacja ok. 2 cm.

    Te plyty juz masz polozone, czy to plan? Pytam, bo u mnie wszyscy fachowcy,
    z ktorymi rozmawialem twierdza, ze nierealistyczne jest polozenie plyt
    bezposrednio na belkach stropowych - ze wzgledu na praktycznie mienozliwe
    zlapanie poziomu - plyty beda sie wypaczac i skrzypiec. Konieczne jest danie
    poprzecznych legarow na belki i ich wypoziomowanie. I dopiero na te legary
    pojda plyty OSB. To dla mnie o tyle niekorzystne, ze podnosi automatyczneie
    podloge o min. 5 cm (grubosc legarow)...

    Druga kwestia - czy stosowales jakiej patenty wyciszajace ten strop. Tak
    zeby na poziomie nizej nie bylo slychac kazdego kroku i kichniecia? Podobno
    daje sie jakies maty wygluszajac czy cos w tym rodzaju.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

  • 4. Data: 2009-06-21 06:19:57
    Od: "PB" <w...@i...pl>

> [...]
    > wypoziomowanie. I dopiero na te legary pojda plyty OSB. To dla mnie o tyle
    > niekorzystne, ze podnosi automatyczneie podloge o min. 5 cm (grubosc

    Płyty mam położone, a i podłogę wypoziomowaną. Tylko w przypadku 3 belek
    stropowych było zbyt nisko. Wtedy zastosowałem podkładki z cienkich płyt MDF
    (5mm). Kupione i pocięte od razu na paski w Castoramie.

    > Druga kwestia - czy stosowales jakiej patenty wyciszajace ten strop. Tak
    > zeby na poziomie nizej nie bylo slychac kazdego kroku i kichniecia?
    > Podobno daje sie jakies maty wygluszajac czy cos w tym rodzaju.

    Między płyty OSB a belki stropowe - dałem paski wygłuszające (takie, jak
    stosuje się do wygłuszania pod panele podłogowe), aby dżwięk z podłogi nie
    przenosił się na belki stropowe. Miałem obawy, że OSB zgniecie to - ale tak
    się nie stało. Na płyty OSB będę jeszcze kładł piankę wygłuszającą i dopiero
    na to - właściwą podłogę. Jak będę robił ścianki działowe - pod profile
    także dam piankę wygłuszającą.
    W stropie natomiast - dam wełnę mineralną.W stropie od spodu natomiat (sufi
    z płyty OSB) - między płytą a profilem - także paski wygłuszające.

    Pozdrawiam
    PB