  • 71. Data: 2009-06-21 22:08:34
    Temat: Re: pekniecie scianki fundamentowej - naprezenia termiczne
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    news:3875dfd0-b038-49fb-8748-7e6efd825a7c@l28g2000vb
    a.googlegroups.com...

    > Tak mam tylko front domu, na ktory bedzie napierac ~2,5m gruntu -
    > buduje na skarpie i z tej strony piwnice beda przysypane "po wieniec",
    > a z tylu w calosci odsloniete. Dodatkowo tez mam na tej scianie dwa
    > zelbetowe slupy :)

    Tylko skoro ziemia napiera z zewnatrz to czemu te slupy sa zbrojone 3+3
    zamiast 2 + 4 te 4 dosrodka? To by mialo wiekszy sens :-)

  • 72. Data: 2009-06-21 22:43:19
    Temat: Re: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > Właśnie w tym rzecz.
    > Stąd trzeba założyć, że zbroimy mocniej czy cośtam kleimy mocniej, na
    > ramek pięć i gwiazdkę gdyż jak odejdę i tak coś zaniedbają ale
    > przynajmniej coś z tego zostanie.
    > O niuansach docieplenia nie wiedziałem, że aż tak będzie ziębić. Ze
    > szczytów nie zdawałem sobe sprawy.
    > I o wielu innych rzeczach też, niestety.
    > Dzisiaj stoję przy robotnikach kiedy tylko jestem. Są bardzo źli i
    > słyszę jak wyzywają "znowy ten ch... tu był"
    > A wytykam brak piany, nieszczelności, a to gdzieś czegoś innego brak.
> [...]

    dziwię się sopbie że jeszcze z tobą rozmawiam, ale ja ci powiem że wywaliłem
    z budowy ekipę któa nie potrafiła połączyć zbrojenia ław fundamentowych,
    chociaż zdając sobie sprawę z ich indolencji powiedziałem im jak to sie
    robi.

    potem roboty robiły osoby wogóle nie będące fachowcami, ale posiadające
    inteligencję i oni robili tak jak im kazałem, oczywiście pilnowałem
    wykonawstwa ale wiele uwag nie miałem. Jak mieli problem z czymś
    trudniejszym to im pokazałem, albo sam zrobiłem.

  • 73. Data: 2009-06-21 22:44:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...

    > Tylko skoro ziemia napiera z zewnatrz to czemu te slupy sa zbrojone
    > 3+3 zamiast 2 + 4 te 4 dosrodka? To by mialo wiekszy sens :-)

    a może tak zaprojektował konstruktor? Od konstruktorów też jesteś
    mądrzejszy?

  • 74. Data: 2009-06-21 22:56:36
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]
    > wykonawstwa ale wiele uwag nie miałem. Jak mieli problem z czymś
    > trudniejszym to im pokazałem, albo sam zrobiłem.

    Znam to. Ja musiałem sobie odpuścić pilnowanie czasem, bo mnie nie było.
    Ja jestem głównie zły na brak zaufania. Ani za darmo ani za pieniądze.
    Jedynie bat na nich.
    Tą ekipę co mi naprawia szczyty wybrałem po 3 miesiącach. Byli chyba wszyscy
    co sie ogłaszają i z większością zamieniłem 2 zdania i wypedziłem. Po prostu
    sie przygotowałem do rozmowy, poprosiłem żeby narysował jak ociepla szczyty.
    Nikt nie wiedział o czym mówie i o co pytam.
    Ci jedni wiedzieli ale jak spuszczę z oczu to mnie ciarki przechodzą.
    Wykuli dobrze, troche tynku spadło od środka, trudno, nie ich wina, musieli.
    Ale już z klejeniem styropianu hmm, czy każdą szczelinę zaklejają? Hmmm mam
    wątpliwości, bo musiałem kilka razy palcem pokazywać.

    Ale kamera termowizyjna następnej zimy prawdę nam powie :-) W razie czego
    wystarczy zdjąć podbitkę i wymienić styropian nad jakimś niedorobionym
    szczytem :-)

    Jest rozpacz jeśli chodzi o znajomość własnego zawodu. Hydraulików też ciut
    strofowałem żeby lepiej czyścili rurki miedziane przed lutowaniem. Ile
    przylutowali nieoczyszczonych od wewnątrz ? Zobaczymy za kilka lat jak
    zacznie się lać woda pod posadzką :-)
    Robili tak, że rurkę czyścił ale tulejki w trójniku czy złączce kątowej już
    nie zawsze. Powiedziałem szefowi i go zaraz zjebał. Niby drobiazg :-) Po co
    zerkałem w tamtą stronę :-)
    Inni pracownicy czyścili jak automaty.

  • 75. Data: 2009-06-21 23:01:40
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > a może tak zaprojektował konstruktor? Od konstruktorów też jesteś
    > mądrzejszy?

    Nie ale na ten temat rozmawiałem z konstruktorem kilka godzin kiedyś. Mimo
    jego wyliczeń zwiększyłem moje słupy do 3x12+5x14 a było po pręcie mniej. I
    dobrze zrobiłem, bo niedowibrowali mi ich o ile w ogóle wibrowali. Beton był
    z gruszki, a mnie przy tym nie było. Wystawały gdzieniegdzie prety.
    Dużo by mówić ale omawiałem z konstruktorem sposób odginania ich w wieńcu
    fundamentu, omawiałem gdzie mają byc i czemu co akurat taką odległość. Nawet
    mam kartki z tych rozmów, pokazywał mi jak się to liczy.
    Chwila nieuwagi i słupy źle zabetonowane.
    Całe godziny rozmów z konstruktorem poszły na marne.

  • 76. Data: 2009-06-21 23:09:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > kątowej już nie zawsze. Powiedziałem szefowi i go zaraz zjebał. Niby
    > drobiazg :-) Po co zerkałem w tamtą stronę :-)

    ja bym sie nei zgodził robić instalacji miedzianej pod posadzki nawet jakby
    klient mi truł głowę.

    generalnie w ogóle nie lubię miedzi bo wymaga bardzo dużo uwagi a i tak
    potrafią się trafić zbuki bo jakimś czasie.

    taka uroda tego systemu, trzeba cholernie dobrze oczyszczać a i sporo trzeba
    uwagi przy samym lutowaniu, szczególnie w jakiś kątach, gdy trudno jest
    podgrzać równomiernie cała rurę.

    Jestem zwolennikiem systemu TECE lub Wavin. Choć z punktu idiotoodpornosci
    to TECE jest chyba najlepsze.

    no i koniecznie próba ciśnieniowa, to trzeba zrobić. Prawda jest taka że
    jako szef też czasem niemam już nerwów chodzić i pilnować oraz opierdalać.

    Powiem jedno trzeba bezwzględnie wymagać oznaczania rur kolorami pianek, bo
    chłopaki u mojego kolegi zrobili trzy zwały z pomyleniem zasileń z powrotami
    :) trzeba bylo do grzejników dawać zespoły krzyżowe :)

  • 77. Data: 2009-06-21 23:18:04
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > no i koniecznie próba ciśnieniowa, to trzeba zrobić. Prawda jest taka że
    > jako szef też czasem niemam już nerwów chodzić i pilnować oraz opierdalać.

    Manometr wisiał aż skończyły sie roboty posadzkarskie. Nie pamietm ile ale z
    10 atmosfer tam nabili i trzymało całe tygodnie.

    > Powiem jedno trzeba bezwzględnie wymagać oznaczania rur kolorami pianek,
    > bo chłopaki u mojego kolegi zrobili trzy zwały z pomyleniem zasileń z
    > powrotami :) trzeba bylo do grzejników dawać zespoły krzyżowe :)

    U mnie nie pomylili na szczęście :-)
    Nic nie cieknie, a i w kotłowni manometr od zamknietego układu ogrzewania
    trzyma.

    Pamiętam tylko że troche miałem nerwy z tą miedzią. Prosiłem żeby zrobili
    wiecej kompensacji termicznych. Już drugi rok i jeszcze nie cieknie :-)
    Nie wiem czemu mam miedź. Mnie było wszystko jedno ale hydraulik powiedział,
    że miedź wziąć, a opinie były różne :-)
    Do dzisiaj nie mam zdania :-)