  • 21. Data: 2013-11-27 14:02:16
    Temat: Re: pleśn na rogach szczytowych ścian mieszkania
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Nov 2013 01:59:07 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Ponoć na oknie jest napisane, przy jakiej różnicy
    > ciśnień, jest ruch powietrza na uszczelkach.

    Tyle że gdyby takie różnice rzeczywiście byly osiągalne w normalnym
    użytkowaniu, ludzie nie zaczadzaliby się coraz częściej... Te łazienkowe
    piecyki - zgroza.
    --
    XL

  • 22. Data: 2013-11-28 03:37:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 1u39lkokjkagn.py7rxswat2px$....@4...net

    > Tyle że gdyby takie różnice rzeczywiście byly osiągalne w normalnym
    > użytkowaniu, ludzie nie zaczadzaliby się coraz częściej... Te łazienkowe
    > piecyki - zgroza.

    Znam z TV wypadki zaczadzenia -- okna oklejano taśmami.

    To raz a zero -- kominy niekoniecznie pracują poprawnie.
    Niekoniecznie są budowane poprawnie -- poczytaj, jak
    zbudować poprawnie pracujący komin. Są konkretne
    liczby: przekrój komina; właściwości materiału,
    z którego można wykonać komin; odległość ujścia
    komina od dachu; zakończenie komina itd...

    W Polsce zarządca mieszkania chętnie zakręci ciepłą wodę
    i ogrzewanie ,,zalegającemu'' ,,lokatorowi'' -- de facto
    właścicielowi mieszkania, ale ,,zapomni'' o tym, że sam
    zalega od lat z naprawą wentylacji.

    Zamiast naprawiania, posłuży się ,,prześmiewcami'' z Usenetu
    i po prostu zadrwi z właścicieli, których **zabija**.

    Prawo w Polsce jest (normy, ustawy) ale i co z tego, skoro
    w Polsce ,,firma'' (zarządca -- choćby i **zbrodniarz**) ma
    wyższe prawa niż człowiek, choćby nawet i właściciel mieszkania?

    Ja nie mam poprawnej wentylacji we własnym (z aktem notarialnym)
    mieszkaniu -- ale mam astmę. W dzieciństwie miałem duże problemy
    z rumieniem guzowatym na tle reumatyzmu -- ale w łazience swego
    mieszkania miałem (około 2006 roku) niemal 100% wilgotności
    względnej powietrza, przez co moje kolana popsuły się.

    Nie tylko kolana -- pralka zaczęła uruchamiać wyłącznik różnicowoprądowy,
    a miernik (woltomierz i amperomierz) pokazywał napięcie na jej przewodach
    (na bolcach wtyczki) zasilających, co wskazuje na zbudowanie się ogniwa
    galwanicznego w skutek pojawienia się różnych metali (w pralce)
    i (oczywiście) wilgoci...

    Ponieważ miałem bolące kolana, podniosłem pralkę na zgarbionych
    plecach -- w efekcie uszkodziłem kręgosłup. Trwale -- nie ma
    możliwości zrośnięcia się (czy ogólnie -- naprawienia się)
    dysków (krążków międzykręgowych) kręgosłupa.

    -=-

    Moje problemy z wentylacją (astmą i reumatyzmem) opisywałem
    na tej grupie (i na innych grupach) wielokrotnie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2013-11-28 04:19:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l76a9q$kah$...@n...news.atman.pl

    > Nie tylko kolana -- pralka zaczęła uruchamiać wyłącznik różnicowoprądowy,
    > a miernik (woltomierz i amperomierz) pokazywał napięcie na jej przewodach

    Rzecz jasna po wyłączeniu z gniazdka.

    > (na bolcach wtyczki) zasilających, co wskazuje na zbudowanie się ogniwa
    > galwanicznego w skutek pojawienia się różnych metali (w pralce)
    > i (oczywiście) wilgoci...

    wskutek

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2013-11-30 04:24:14
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <l76cod$ms6$1@node2.news.atman.pl> Eneuel Leszek Ciszewski
    napisal(a):

    > wskutek

    "normalny" czytnik news by pozwolił na edycje posta i nie trzeba by
    pisac jeszcze raz :))))
    --
    Pozdr. Z_D
    ____________________

  • 25. Data: 2013-11-30 21:44:54
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Z_D wrote:
    > 2.zmieniło sie okna- trzeba sie liczyc z ich OTWIERANIEM by
    > przewietrzyc. )jeđli gryeje siE TAK SAMO)

    nie dokońca grzeje się tak samo, bo co prawda okno trzeba rozszczelnić
    i wpuścić powietrze zewnętrzne. Przyjmijmy, że wpuszczamy tyle samo co
    wcześniej przez nieszczelności i to trzeba ogrzać, ale nie mamy tylu
    strat przez przenikanie szybami i ramą - i tu jest nasz zysk, ponad to
    przy dużych wiatrach można okno doszczelnić, kiedyś te stare drewniaki
    oklejało się taśmami papierowymi i utykało watą na zimę - kto pamięta?

    jeffrey

  • 26. Data: 2013-12-01 12:50:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-11-09 20:35, zlotowinfo pisze:
    > mieszkanie 2 pokoje, starsze budownictwo,
    > blok 2 piętrowy, 9 miekszań na klatce
    >
    > na szczytowych mieszkaniach wchodzi pleśn
    > pleśn wchodzi na szczytowej ścianie w pokoju
    > od góry i od dołu, w rogach
    >
    > jedna ze ścian jest znacznie zapleśniona, gdyż w rogu stała szafa
    > zmniejszając przepływ powietrza w tym miejscu
    >
    > wilgoć zachodzi tylko na ścianach szczytowych budynku u wszystkich
    > czy można tu winić ADM o złą izolację budynku i
    > czy oni powinni interweniować i to naprawić?

    Sytuacja podobna w górnym rogu kuchni, zaraz obok otworu wentylacyjnego
    po jednej i okna po drugiej stronie ściany.
    Wychodzi o tak teraz jak się zimno robi.
    Jest mostek, bo ściany nieocieplone lata 70'te a zewnętrzna elewacja
    popękana strasznie ze starości.

    Jedyna metoda którą widzę to naprawa tej elewacji.
    Na razie SAVO w łapę, spryskanie i do wiosny spokój.

  • 27. Data: 2013-12-30 12:17:11
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Może zalewać ścianę z zewnątrz z jakiejś rynny, obróbki blacharskiej itp., to w tym
    miejscu od wewnątrz pleśń wcześniej czy później
    się pojawi.

    -----

  • 28. Data: 2013-12-30 16:24:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 20:35:53 +0100, zlotowinfo napisał(a):

> [...]
    > czy można tu winić ADM o złą izolację budynku i
    > czy oni powinni interweniować i to naprawić?

    Ewidentne wychładzanie ściany w tych miejscach, na skutek czego skrapla się
    tam wilgoć występująca normalnie w mieszkaniu. Stara i madra tradycja mówi,
    ze nie powinno się wieszać zasłon, ustawiać dużych i wysokich mebli przy
    zewn. ścianach, zresztą nawet wieszanie tam większych obrazów czy luster
    nie jest wskazane ze wzgl. na niebezpieczeństwo zawilgocenia ich pod
    spodem, tj od strony ściany. Żeby nie wiem jak ocieplać ściany, zawsze duże
    przedmioty przy nich ustawione bedą powodować miejscowe ich wychładzanie
    się i skraplanie tam pary wodnej, więc przy dużej wilgotności powietrza w
    mieszkaniu - pleśń.
    --
    XL