  • 11. Data: 2013-11-17 15:02:08
    Temat: Re: pleśn na rogach szczytowych ścian mieszkania
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > To chyba klasyczny przykład powstania mostka termicznego, geometrycznego.
    > Tylko ocieplenie budynku może usunąć tę usterkę. Może też wymiana rynien,
    > jęsli sa w tym miejscu i są nieszczelne.
    > Jeśli budynek nie będzie ocieplony, to skrobanie ścian wewnętrznych i
    > zlewanie szuwaksami będzie tylko stratą pieniędzy i czasu, bo główna
    > przyczyna i tak zostanie.
    > ADM musi to zrobić, bo grzyb w mieszkaniu to zabójca dla zdrowia.

    adm na to tylko:
    okna plastikowe, miekszanie nie wietrzone, nic nie zrobimy

  • 12. Data: 2013-11-17 19:29:32
    Od: "Hubka" <c...@w...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" napisał:

    > adm na to tylko:
    > okna plastikowe, miekszanie nie wietrzone, nic nie zrobimy

    Wietrzenie zimą na mostek termiczny? <szok> Może dobre
    latem, kiedy nie ma ogrzewania. ;o>
    A zimą? Taki narożnik mieszkania to jak okno z pojedynczą
    szybą. Wystarczy, że będzie zwykła, jak to zimą różnica
    temperatur, np na zewnątrz -10st a wewnątrz +20st i już masz
    dużą kondensację pary wodnej w takim narożniku (punkt rosy).
    Więc zimą by ściany się nie "sliniły" w okolicy mostka
    termicznego trzebaby "wietrzyć" ;o> mieszkanie tak, by
    temperatura wewnątrz nie była wyższa niż 10stC. Będziesz
    chodził w waciaku i walonkach oraz spał pod pięcioma
    pierzynami?
    Zimą, przy ogrzewaniu nie unikniesz kondensacji pary wodnej,
    więc niech ci z ADM nie uprawiają spychologii, tylko niech
    postarają się na findusze na docieplenie budynku.

    Widziałam pewne mieszkanie, budownictwo z wczesnych lat 60.
    z szarego pustaka, sytuacja była identyczna zimą mokra
    ściana, w rogu przy podłodze szron. Właściciel tego
    mieszkania kiedyś postanowił rozprawić się z grzybem w
    narożniku i tak długo skrobał te pustaki, że o mało nie
    wydrapał dziury na wylot. Ocieplenie budynku zlikwidowało
    problem.

    Może poproś jakiegoś rzeczoznawcę o ekspertyzę i zrzućcie
    się na niego razem z sąsiadami, z tego samego pionu, a z
    ekspertyzą do ADM i nadzoru budowlanego.

    Pozdrawiam
    Zeta

  • 13. Data: 2013-11-23 03:21:32
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <l6b1to$r9u$1@node1.news.atman.pl> Hubka napisal(a):

    > Może poproś jakiegoś rzeczoznawcę o ekspertyzę i zrzućcie
    > się na niego razem z sąsiadami, z tego samego pionu, a z
    > ekspertyzą do ADM i nadzoru budowlanego.

    Ale mnie ubawiło to " do nadzoru budowlanego..."

    :))

    Śmiechem go zabiją, albo NAKAŻĄ opuscić budynek.Tyla umiom.
    No i łapówe wziąć.

    --
    Pozdr. Z_D
    ____________________

  • 14. Data: 2013-11-24 22:55:19
    Od: "Hubka" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Z_D" napisał:

    > Ale mnie ubawiło to " do nadzoru budowlanego..."
    >
    > :))
    >
    > Śmiechem go zabiją, albo NAKAŻĄ opuscić budynek.Tyla
    > umiom.
    > No i łapówe wziąć.

    To, że ADM to ostoja zatęchłego biurestwa nie oznacza, że
    należy zapewniać im święty spokój i błogie lenistwo. W
    ramach łapówki mogą dostać kopa w zad. ;o)

    Na deser powiadomiłabym Sanepid.

    Pozdrawiam
    Zeta

  • 15. Data: 2013-11-24 23:35:52
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 24 listopada 2013 22:55:19 UTC+1 użytkownik Hubka napisał:
    > U�ytkownik "Z_D" napisa�:

    > To, �e ADM to ostoja zat�ch�ego biurestwa nie oznacza, �e
    >
    > nale�y zapewnia� im �wi�ty spok�j i b�ogie lenistwo. W
    >
    > ramach �ap�wki mog� dosta� kopa w zad. ;o)
    >

    > Na deser powiadomi�abym Sanepid.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Zeta

    Sanepid. Ha ha ha. Nie rozśmieszaj mnie bo mam zajady i mnie boli jak się śmieję.
    Niedawno był program w tv. pani miała w mieszkaniu w bloku kilkanaście kotów. Dla
    mnie nic specjalnego. Znam kogoś kto ma siedem. W mieszkaniu czyściutko. Koty
    zadbane. Kocury wykastrowane. Ta pani z programu od kilku a może kilkunastu lat nie
    sprzątała. Brudu wymieszanego z gównami i szczynami było na podłodze kilka
    centymetrów. Łopatami pakowali do worków. Sąsiedzi skarżyli się gdzie tylko mogli.
    dziennikarz pytał w sanepidzie co zrobili. Nic nie zrobili bo są od epidemii a nie od
    smrodu. pani z sanepidu zapomniała dodać ze są jeszcze od brania od prowadzących
    działalność gospodarczą podlegającą pod sanepid.

  • 16. Data: 2013-11-25 20:27:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" c...@g...co

    : Stawiam na słabą wentylację.
    : Okna pewnie niedawno były wymieniane.

    Nowe okna nie są nieskończenie szczelne, ale pod wpływem
    stosownej różnicy ciśnień (wywołanej różnicą temperatur
    i poprawną pracą kominów) przepuszczają powietrze na
    uszczelkach. Tak twierdzili różni producenci okien,
    których o to pytałem podczas targów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2013-11-25 20:36:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <k...@g...com> d...@g...co

    : Wybielinka ze sklepu albo inny tani preparat z chlorem

    Pleśń to cwany saprofit -- jedynym skutecznym lekarstwem
    (poza permanentnym zasuszaniem) jest usunięcie zarażonego
    tynku czy porażonego drewna... Innej drogi nie ma.

    Pudrowanie syfilisu nie jest leczeniem. :)

    Aby nie było pleśni -- trzeba zadbać o to, aby
    wilgotność względna powietrza była niższa niż 60%.
    Najlepiej, gdy jest znacznie niższa -- na przykład 20%. ;)

    Zasuszanie daje dobre efekty, ale gdy wilgotność powietrza
    zbliży się do 60% -- saprofity odżyją. Co więcej -- bestie
    potrafią dostarczać wodę na dużą odległość.

    Tynk (wapienny) raczej nie stanowi pożywienia
    pleśni -- stanowi jedynie siedlisko tego, czym
    żywi się pleśń.

    -=-

    Proponuję lekturę o ściennych pleśniach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2013-11-26 16:10:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Nov 2013 20:27:49 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > i poprawną pracą kominów) przepuszczają powietrze na
    > uszczelkach. Tak twierdzili różni producenci okien,

    He he, może jak ssanie podłączysz.
    Okna trzeba rozszczelniać samemu.
    --
    XL

  • 19. Data: 2013-11-27 01:59:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 1v6dpnk75i12u.18lz1wb4wjvit$....@4...net

    > He he, może jak ssanie podłączysz.

    Ssanie jest podłączone różnicą temperatur i wiatrem wiejącym nad
    kominem. Oczywiście wówczas, gdy ten komin jest poprawnie zbudowany.

    Ponoć na oknie jest napisane, przy jakiej różnicy
    ciśnień, jest ruch powietrza na uszczelkach.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2013-11-27 13:13:27
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał w
    wiadomości news:l73g4v$4mg$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    >
    > Ponoć na oknie jest napisane, przy jakiej różnicy
    > ciśnień, jest ruch powietrza na uszczelkach.

    To zapodaj.

    J.